Interactief > Andere distributies

[opgelost] gOS naast Ubuntu 8.04 installeren ?

(1/4) > >>

pkockx:
Hallo,

Mijn PC werkt momenteel volledig op Ubuntu 8.04 LTS. De windows heb ik er na een 6-tal maanden dualboot uiteindelijk afgegooid.
Nu zou ik graag gOS installeren naast Ubuntu. Ik heb het al eens bekeken van op de CD.
Kan iemand mij zeggen hoe ik een soort dualboot kan maken van deze twee OS of waar ik kan lezen hoe dit moet. Liefst zo simpel mogelijk. Liefst ook op een manier waar ik mijn documenten gewoon op één plaats kan blijven opslaan.

Alvast mijn dank.

joop905:
is dit wat voor je:  http://sites.google.com/site/computertip/meervoudigopstartbaar

GrJ.

Jan E.:
Waarom zou een mens dat willen doen?? gOS  is Ubuntu, met een ander jasje.. Volgens mij had Woteb dat ooit eens uitgevogeld.. Als je dan toch groen wilt, zet er dan openSuse, zou ik zeggen..

Je kan die distro's trouwens gewoon naast elkaar installeren, en als het bij jou net zo makkelijk gaat als hier, maakt Grub gewoon de juiste ingangen aan.

Ron:

--- Citaat van: Jan E. op 2009/03/30, 17:05:09 ---Je kan die distro's trouwens gewoon naast elkaar installeren, en als het bij jou net zo makkelijk gaat als hier, maakt Grub gewoon de juiste ingangen aan.

--- Einde van citaat ---
Inderdaad wordt GRUB op dezelfde manier neergezet, dus alles gaat eigenlijk vanzelf......

woteb:

--- Citaat van: Jan E. op 2009/03/30, 17:05:09 ---Waarom zou een mens dat willen doen?? gOS  is Ubuntu, met een ander jasje.. Volgens mij had Woteb dat ooit eens uitgevogeld..

--- Einde van citaat ---
Klopt! Gewoon screenlets + wbar + prism installeren, en je hebt gOS grotendeels al draaien. Die google applets kun je ook nog toevoegen, maar dan moet je wat ophalen. Ik weet niet meer uit mijn hoofd waar je dat zo gauw kunt vinden.
Wbar kun je hier ophalen: http://www.oudvaders.nl/tools.htm Vergeet niet ook de wbarconf op te halen, want hiermee kun je wbar heel makkelijk configureren en de programma's die je in wbar wilt opnemen verwerken.
prism en screenlets kun je gewoon via synaptic of apt-get installeren.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie