Interactief > Algemeen

Waarom ik geen nieuwe laptops meer koop

(1/4) > >>

vilamar:
Een boeiend Nederlandstalig artikel en dito reacties over het hergebruik van laptops en het gebruik van Linux hierbij.
Het lezen waard.

https://solar.lowtechmagazine.com/nl/2021/08/how-and-why-i-stopped-buying-new-laptops.html

Bloom:
Alleen weet de journalist kennelijk niet dat een Thinkpad X60S uit 2006 een Intel Dual Core cpu heeft en een 64-bit systeem is. Hij schijnt te denken dat het om een 32-bit systeem gaat, waarschijnlijk omdat Microsoft in die tijd altijd een 32-bit besturingssysteem aanbood op 64-bit hardware. Dat heeft Microsoft gedaan tot Windows 10 verscheen, dan werd het besturingsysteem pas standaard als 64-bit voorzien.
De journalist moet dus niet op zoek naar een 32-bit Linux, maar naar een 64-bit Linux!

Rik123:
 refurbished Laptops, volgens mij een gat in de markt  :D  Leuk artikel  vilamar. 

Ronaldus:
Heel leuk artikel.

Met een oudere dual core met daarin een SSD kun je met linux nog heel leuk computeren voor een habbekrats. De oudere laptops en desktops lijken soms ook wel voor de eeuwigheid gemaakt.
W10 op een nieuwere computer is dan niet per definitie sneller.

Bloom:
In mijn ervaring is Windows nog nooit sneller geweest dan Linux op dezelfde hardware.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie