Ondersteuning > Installatie

Vreemde gewaarwording. Verklaarbaar?

(1/4) > >>

partyrabbit:
Voorheen ubuntu 16. Geupgrade naar 18.
Dezelfde programma's als voorheen terug geplaatst, net als een volledige .home backup (incl email).
En toch was ubuntu 16 200+gb en nu 18 met dezelfde software en bestanden net geen 150gb.

Altijd 16 schoon gehouden door logs e.d. te verwijderen. Ook altijd (mede ook op indicaties pjotr) in de gaten gehouden of er ergens onnodige of extreme logs opgebouwd worden, en dit viel altijd mee (en ook opgeschoond).

Je zou toch verwachten, nieuwere os en nieuwere software dus groter. Maar meer dan 50gb minder, dus niet?
Is dit verklaarbaar?

DeBaas:
Geïnstalleerde kernels niet opgeschoond?

partyrabbit:
Ook altijd gedaan. Elke 1 a 2 maanden, afhankelijk van hoeveelheid updates want over het algemeen uiterlijk bij de vierde kernel update.

Misschien toch een verborgen log? Of uitgeschakeld bits, met nieuwe install weg geformateerd?
Het verbaasde me in elk geval. Prettig, want hij (slechts dual core) draait boven verwachting als een naaimachientje.

HWE64:
Ik dacht dat je niet van de 16 naar de 18 kon upgraden omdat de 16 een Unity desktop is en de 18 een Gnome desktop?

M_aD:

--- Citaat van: HWE64 op 2021/07/04, 16:16:21 ---Ik dacht dat je niet van de 16 naar de 18 kon upgraden omdat de 16 een Unity desktop is en de 18 een Gnome desktop?

--- Einde van citaat ---
Je kan gewoon upgraden van 16.04 naar 18.04, tijdens de upgrade en na de reboot wordt de Unity desktop gewoon vervangen door Gnome.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie