Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Welke internet + bellen?  (gelezen 5350 keer)

Offline jw

  • Lid
Welke internet + bellen?
« Gepost op: 2007/11/05, 21:48:25 »
Ik heb alles nog gewoon van KPN, en denk eraan het vaste abonnement weg te doen en er bellen + surfen van te maken. Maar ja natuurlijk heeft KPN geen ondersteuning voor linux, tjonge wat lopen ze achter. Ik kan wel de boel instellen met een win pc'tje, maar om eerlijk te zijn heb ik daar gewoon helemaal geen zin in. Heb nog een dual boot laptop met win maar win krijgt met geen mogelijkheid de netwerkkaart aan de praat

Iemand nog een andere tip?  oftewel: snelle provider + bellen, GEEN DRAADLOOS, gewoon UTP, ong 30eu per maand, goed te configuren met ubuntu?

Offline jw

  • Lid
Welke internet + bellen?
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/06, 09:12:24 »
Solcon kan op mijn postcode leveren zag ik al.

jodevril

  • Gast
Welke internet + bellen?
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/07, 11:23:28 »
Voor internet en bellen kun je het beste je eigen voipaccount uitkiezen en invoeren in een voiprouter, fritzbox erg goed.  In geval van ADSL behoud je bij KPN je nummer middels een Belbudget abonnement. Want 0900 nummers en 112 kan alleen via KPN gebeld worden. Dus een voipaccount kan nooit je vaste lijn volledig vervangen. De goedkoopste aanbieder van voip is Voipbuster en deze heb je in twee varianten. 1. Voipbuster kost 12,50 euro per 120 dagen, gelimiteerd gratis bellen naar 36 landen. Na eerste betaling krijg je direct een dial in nummer. En 10 euroi beltegoed voor niet gratis landen. 2. Voipbuster pro kost 12,50 euro per jaar, geen dial in nummer en onglimiteerd bellen naar 36 landen minimaal en je behoudt 5 euro beltegoed voor niet gratis landen.

NB Wengo bevat agressieve adware en spyware.

Offline vis

  • Lid
Welke internet + bellen?
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/07, 12:00:26 »
Casema (Kabel) weet alleen niet of dat ook bij u in de buurt kan.

Offline jw

  • Lid
Welke internet + bellen?
« Reactie #4 Gepost op: 2007/11/07, 13:27:37 »
Ik ben niet zo happig op casema/@home, vrienden hebben het en naar mijn idee wat traag (maar ja dat kan ook door de xp pc komen natuurlijk) Ook is de beltoon erg "buitenlands" als je iemand belt met @home. Het werkt volgens wel goed zeggen ze.

Ik wil wel bellen over de pc met voip, maar dan moet de pc de hele dag aanblijven, nu is die dat niet, en ik wil eigenlijk de pc niet aan hoeven zetten om even te bellen, nl ook voor andere familieleden handiger.

Ik kan van een andere provider ook surfen en bellen nemen, maar het basisabonn. van KPN zal meestal blijven ivm bruikleen kpn lijn.

Welke internet + bellen?
« Reactie #5 Gepost op: 2007/11/07, 13:34:52 »
Ik woon wel niet in Nederland, maar ik heb onlangs mijn telefoonlijn omgeschakeld naar VOIP via voipcheap. De Fritz!box gebruik ik ook en die werkt inderdaad erg goed. Voor de inkomende gesprekken gebruik ik de klassieke analoge lijn, de uitgaande gesprekken gaan over het internet. De geluidskwaliteit is prima. Het telefoonabonnement heb ik gewijzigd van een classic lijn (18 euro/maand) naar een discovery lijn (6,85 euro/maand). In plaats van een maandelijkse factuur van 40

Offline Duckie

  • Lid
Welke internet + bellen?
« Reactie #6 Gepost op: 2007/11/07, 14:32:02 »
Ik heb een hele tijd alles in één gehad van Casema.
De telefoon viel regelmatig uit en de internetverbinding was alles behalve stabiel te noemen.
Service is ver te zoeken en als je al iemand aan de lijn kreeg was het een persoon die slecht Nederlands sprak, je ronduit asociaal te woord stond en ook nog eens nergens vanaf wist.
En over service gesproken: ik ben nu al een half jaar bezig om mijn abonnement op te zeggen, en ze blijven gewoon proberen om geld van mijn rekening te halen terwijl de verbinding al lang niet meer werkt.
Dus Casema kan ik echt niemand aanraden.

Een vriendin van me heeft een abonnement van Tiscali. Dat is ook bellen en internetten samen in één pakket. Die roept zeker eens in de 2 a 3 weken mijn hulp in omdat het niet werkt, en ook haar telefoon valt regelmatig zomaar uit zodat ze niet bereikbaar is.
Daar komt dan inderdaad ook nog bij dat ze een abonnement bij KPN erbij moet houden om de lijn te kunnen blijven gebruiken.

Nu heb ik een glasvezel aansluiting via XMS maar dat is natuurlijk lang niet overal beschikbaar.
Voor mijn zus heb ik een abonnement geregeld van HetNet (ook KPN?). Gewoon adsl en ik dacht voor 22 euro per maand. Dit bevalt haar prima, maar ongetwijfeld zullen er ook mensen met problemen te vinden zijn.
Voordeel van dit abonnement is dat er geen minimale contractduur is en je per maand op kan zeggen als het je niet zou bevallen.

Dat KPN geen ondersteuning voor Linux geeft wil overigens niet zeggen dat het niet gaat werken met Linux. Sterker nog, ik zou niet weten waarom niet.
Meestal krijg je een ethernet modem/router welke je via een webinterface moet/kunt instellen.
Dit kan dan prima met o.a. Firefox.
____________________________________________

Offline vis

  • Lid
Welke internet + bellen?
« Reactie #7 Gepost op: 2007/11/07, 14:34:19 »
Ik wil geen Casema discussie uitlokken, maar bij mij werkt alles perfect. De telefoon werkt altijd en heb altijd stabiel en snel internet. Zo zie je maar, dat alles bij iedereen verschilt.

Vis.

Offline Duckie

  • Lid
Welke internet + bellen?
« Reactie #8 Gepost op: 2007/11/07, 14:37:37 »
Citaat van: vis
Ik wil geen Casema discussie uitlokken, maar bij mij werkt alles perfect. De telefoon werkt altijd en heb altijd stabiel en snel internet. Zo zie je maar, dat alles bij iedereen verschilt.

Vis.
Was ook niet mijn bedoeling hoor. Ik kan alleen uit eigen ervaring praten en als het bij een ander wel goed werkt vind ik dat alleen maar prettig voor die persoon.
____________________________________________

Offline jw

  • Lid
Welke internet + bellen?
« Reactie #9 Gepost op: 2007/11/07, 22:22:29 »
Ik heb nu bijna 3 jaar adsl bij hetnet (KPN dus) en bevalt prima, 1 x kort geen verbinding gehad s'avonds laat. De boel destijds ingesteld op windows, daarna begon ik pas met linux, instellen pc op adsl verliep makkelijk in ubuntu.
Als ik via een browser de modem in kan stellen kan ik dus gerust Hetnet bellen en surfen proberen. Vd week even naar de telefoonwinkel en vraag hoe de instellingen gaan. Nu  snelheid 1.6mB zou wel iets sneller willen. Alice levert 20mB voor 30,- eu

Offline jw

  • Lid
Welke internet + bellen?
« Reactie #10 Gepost op: 2007/11/07, 22:26:09 »
Wat kan de Ekiga softfoon? Toch ook een voip telefoon. Voor 20 euro een usb telefoontje erbij?? klaar?

Offline jespdj

  • Lid
Welke internet + bellen?
« Reactie #11 Gepost op: 2007/11/09, 00:04:42 »
kijk eens op: http://www.internetten.nl/

Ik heb zelf internet en telefoon van Tiscali. ADSL snelheid van mijn abonnement is 6 Mbit/s (download). Wat het bellen precies kost weet ik niet zo snel maar alles bij elkaar kost het ongeveer 25 euro per maand.

Ik ben er heel tevreden mee. Het valt me op dat ik nooit storingen heb. Vroeger had ik internet van Het Net, dat ging er af en toe wel eens uit. Een vriendin van me heeft Slim Bellen van KPN (500 gratis belminuten + internet), zij heeft ook af en toe storingen. En een andere vriend heeft internet en bellen van Orange en bij hem valt de verbinding ook af en toe uit.

Citaat van: Duckie
Een vriendin van me heeft een abonnement van Tiscali. Dat is ook bellen en internetten samen in één pakket. Die roept zeker eens in de 2 a 3 weken mijn hulp in omdat het niet werkt, en ook haar telefoon valt regelmatig zomaar uit zodat ze niet bereikbaar is.
Mijn ervaring met Tiscali is dus anders, ik vind het opvallend stabiel.
Dell XPS M1530 | Core 2 Duo T9300 (2,5 GHz) | 4 GB RAM | nVidia 8600M GT | Ubuntu 8.04

Offline Hanssun

  • Lid
Welke internet + bellen?
« Reactie #12 Gepost op: 2007/11/11, 16:29:37 »
ik heb zelf Tiscali voor nog geen 30€ 12288 Kbit/s download, 1024 Kbit/s upload plus telefoon , en ik moet zeggen dat het top werkt.

Gr Hans,

eikelmuis

  • Gast
Welke internet + bellen?
« Reactie #13 Gepost op: 2008/01/08, 10:13:52 »
Ik heb dan ook Tiscali incl.bellen (T4) en ik ben er zeer tevreden over maar ik weet niet hoe dat in de toekomst zich zal gaan gedragen want per 15 januari 2008 verdwijnt de naam Tiscali en wordt het Telfort en of alles dan nog zo goed is dat moet ik nog afwachten.
Verder als de verbinding niet zo goed werkt is het aan te raden de firmware te updaten dan is meestal het probleem over dat is trouwens bij mij 1 hoogstens 2 keer per jaar nodig.

eikelmuis

Offline Tico

  • Lid
Welke internet + bellen?
« Reactie #14 Gepost op: 2008/01/08, 10:20:30 »
Heb zelf Tele2 4 Mb + bellen na 19:00 . Ben ik zeer tevreden over , eigenlijk nooit storingen.

Ben zeer benieuwd naar Alice die voor hetzelfde geld tot 20 Mb levert en geheel gratis bellen €29.95. Bij mij komt na de postcodecheck de snelheid niet boven de 4 Mb die ik nu ook heb, maar de belkosten leveren mij desondanks toch een besparing op van zo'n 15 euro p/m. Mijn schoonouders gaan hierop over (zij wel 20 Mb mogelijk) dus over een tijdje weet ik de valkuilen wellicht.

Offline friarTuxs

  • Lid
Welke internet + bellen?
« Reactie #15 Gepost op: 2008/01/08, 10:49:10 »
Gebruik casema Multi met telefonie, naar tevredenheid, een paar keer uitval van de lijn gehad door werkzaamheden in mijn straat, maar na een snel telefoontje was dit binnen 2 dagen opgelost.... (ik heb wel begrepen dat de service per regio zeer verschilt)

(voor de moderators: misschien is het handig om deze discussie naar Offtopic te zetten....)
"Wie zijn billen brand mag blij zijn dat ie niet andersom stond"

Offline jw

  • Lid
Welke internet + bellen?
« Reactie #16 Gepost op: 2008/01/08, 10:56:12 »
Bedankt voor de info hier. Ik heb nog niks gekozen, denk aan kpn, 3mb of een andere provider maar zit dan met het contract dat afloopt in aug.

Offline Dave

  • Lid
Welke internet + bellen?
« Reactie #17 Gepost op: 2008/01/08, 10:59:29 »
Citaat van: jw
Ik heb alles nog gewoon van KPN, en denk eraan het vaste abonnement weg te doen en er bellen + surfen van te maken. Maar ja natuurlijk heeft KPN geen ondersteuning voor linux, tjonge wat lopen ze achter. Ik kan wel de boel instellen met een win pc'tje, maar om eerlijk te zijn heb ik daar gewoon helemaal geen zin in. Heb nog een dual boot laptop met win maar win krijgt met geen mogelijkheid de netwerkkaart aan de praat

Iemand nog een andere tip?  oftewel: snelle provider + bellen, GEEN DRAADLOOS, gewoon UTP, ong 30eu per maand, goed te configuren met ubuntu?
waarschijnlijk bedoel je wat anders want hier internet plus bellen van KPN.
geen idee wat je bedoeld met ondersteuning voor linux. je modem stel je in met een webbrowser.

Offline canti

  • Lid
Welke internet + bellen?
« Reactie #18 Gepost op: 2008/01/08, 21:30:15 »
Ik heb Planet Internetplusbellen, in feite dus van KPN. Ik ben er wel tevreden over, ik heb de indruk dat de snelheid van het internet stabiel is. Nooit problemen mee gehad, ook niet met linux. Ik heb wel even ndiswrapper moeten gebruiken om usb adapter gigaset van siemens te laten communiceren met ubuntu, maar daarna geen probleem meer gehad. Alleen is hun factuur per e-mail niet te lezen in Evolution, kennelijk houden de dames en heren van Planet geen rekening met linux.

Maar ja welke provider is echt linux-minded eigenlijk? Die is er in Nederland niet, geloof ik.

canti

Offline Dave

  • Lid
Welke internet + bellen?
« Reactie #19 Gepost op: 2008/01/09, 15:45:24 »
ah ja die regels staan inderdaad over elkaar heen in de planet factuur.
maar twordt toch automatisch afgeschreven.

Offline Idzme

  • Lid
    • http://idzme.wordpress.com/
Welke internet + bellen?
« Reactie #20 Gepost op: 2008/01/09, 15:53:03 »
heb hier 20MB internet vai tele2, als een trein!!!
Ook de telefoon gata prima, geen klachten!
Intel Pentium 4 630, 3000 MHz (15 x 200), 1024 MB (SDRAM), 2x ST3160021A (160 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/100)
Ubuntu 8.10-Xubuntu 8.10
Linux user #464441 / Ubuntu user # 23391
Mini-distro's en het laatste Linux nieuws: http://idzme.wordpress.com
www.twitter.com/basidz