Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoort dat zo ?  (gelezen 491 keer)

eikelmuis

  • Gast
Hoort dat zo ?
« Gepost op: 2008/04/26, 10:18:02 »
Ik heb zoals vele andere 8.04 geinstalleerd en ik ben van een schone install uitgegaan en het ging vloot geen foutmeldingen of iets dergelijks.
Maar ik ben nu aan het kijken in de "Systeem monitor " en dan valt mij iets heel vreemds op ,en dat is de indeling van de partities.

/dev/sda1                       /                                        ext3                                           5,6 GiB         53%
/dev/sda3                       /home                              ext3                                           7,6 GiB         25%
/gvfs-fuse-daemon       /home/rob/.gvfs             fuse.gvft-fuse daemon           5,6 GiB         53%

nu dit is het beeld dat ik krijg als ik dus de systeem monitor bekijk sda1 en gvfs-fuse-daemon zijn het zelfde en ik weet  zeker dat ik een wisselgeheugen heb geselecteerd bij de installatie .

Wat moet ik nu doen ?????
Of beter nog wat is hier gebeurt.

Offline Scormen

  • Lid
    • LinuxOntdekt.Be
Hoort dat zo ?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/26, 10:52:25 »
Dat klopt.

De systeemmonitor laat geen swap-geheugen zien. Installeer het programma "gparted" maar eens en start het op via Systeem - Beheer - Partitiebewerker. Hier kan je je "echte" partities zien.

Wat die "gvfs-fuse-daemon" betekent kan je hier lezen: http://forum.ubuntu-nl.org/message/228833

Dus ik denk dat je je zorgen maakt om niets :) Kijk alles maar eens rustig na.

Kris
Ubuntu gebruiker #18341 | Linux gebruiker #456955
ยท Mijn persoonlijke Linux blog