Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Installatie van Edubuntu  (gelezen 1264 keer)

WimVriend

  • Gast
Installatie van Edubuntu
« Gepost op: 2006/02/02, 16:06:10 »
Hallo,
Mijn zoon heeft een pc van Mycom. Daar worden geen Windows cd's bijgeleverd, er staat een copy van Windows op de eerste partitie van de harde schijf, en die partitie is ook een verborgen partitie. Bij herinstallatie van Windows moet je dan een functietoets ingedrukt houden bij het opstarten. Ik wil een dual boot installatie doen met Edubuntu maar voor zover ik weet wordt de bootloader dan naar de eerste partitie geschreven. Kan ik de installatie doen zonder het Windows bestand naar de verdommenis te helpen :) of moet/kan  ik het systeem op een andere manier laten opstarten.
Alvast bedankt voor het meedenken,
Wim

Offline zappa

  • Lid
    • http://www.c3c.be
Installatie van Edubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2006/02/02, 16:41:38 »
Tijdens de installatie zal er gevraagd worden of grup op sector 0 mag. Zeg dan neen. Heg je geen manier om die image te branden?

Installatie van Edubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2006/02/03, 02:37:31 »
Tijdens installatie zou ik dan kiezen om GRUB op een flop te zetten. Je windows opstart bootsector blijft dan intact. Na het insteken van de flop wordt deze geboot en vraagt het systeem wat er moet worden opgestart.

Je moet natuurlijk wel een floppy drive in het systeem hebben waarvan geboot kan worden. ;)
Hmmmm. De server dappert de server-install.
In de huiskamer zijn de raampjes weer terug...