Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Vierkantige popup op het scherm  (gelezen 420 keer)

Vierkantige popup op het scherm
« Gepost op: 2020/09/01, 16:43:12 »
Hallo,

Er is iets vervelend aan de gang met mijn Ubuntu Mate 20.04 LTS op een Raspberry Pi4,tijdens het opstarten verkrijg ik een zwart scherm met een 10cm paars vierkant te zien, die gaat weg en gaat naar het beginscherm met de login.
Na dat ik ben ingelogd komt er om de 20sec een zwart vierkant op al de programma's die ik opstart en verdwijnt dan na 2sec,is extreem vervelend....
Als ik de cursor over het zwarte vak beweeg krijg ik het beeld zoals het moet zijn,maar na +/- 20sec heb ik terug een zwart vlak.
Ik dacht eerst aan een popup van een programma, maar aangezien het ook verschijnt bij het opstarten.....
Er kan geen screenshot tonen daar het zwarte vlak er niet opstaat.
Iemand die mij kan helpen? alvast bedankt

Bart
« Laatst bewerkt op: 2020/09/01, 16:48:08 door bartcrimson »

Re: Vierkantige popup op het scherm
« Reactie #1 Gepost op: 2020/09/05, 11:28:05 »
Aanvulling

Bij het inloggen heb je de keuze tussen Mate en Ubuntu desktop.
Het duiveltje  komt alleen in de Mate desktop zichtbaar, dus niet in Ubuntu.
Voor mij is de Mate desktop een must, daarom de vraag van hierboven.

Bart

Offline vanadium

  • Lid
Re: Vierkantige popup op het scherm
« Reactie #2 Gepost op: 2020/09/05, 11:57:07 »
Als het kan, zou je best ook eens een foto nemen van je scherm en die hier posten: dat kan de kans verhogen dat iemand het probleem herkent. Geef ook informatie over de grafische kaart. Het lijkt mij evenwel niet uitgesloten dat dat een probleem is met hardware, grafische kaart, scherm..., zelfs al doet het zich enkel onder Mate voor. Zou dus goed zijn als je eens met een ander scherm kan testen.

Re: Vierkantige popup op het scherm
« Reactie #3 Gepost op: 2020/09/14, 10:07:56 »
Hallo Vanadium,

Ik heb Ubuntu Mate 20.04.1 opnieuw geinstalleerd op mijn Raspberry Pi4 en heb het probleem niet meer.
Dus voor mij is het opgelost, toch bedankt voor uw antwoord.

Bart

Joshua Orbit

  • Gast
Re: Vierkantige popup op het scherm
« Reactie #4 Gepost op: 2020/09/14, 11:20:57 »
Lijkt me een foutje van de grafische driver ..... Maar als het opgelost is ... ok dan