Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [SOLVED] Fullscreen HD webvideo hapert  (gelezen 4933 keer)

Offline djarne

  • Lid
[SOLVED] Fullscreen HD webvideo hapert
« Gepost op: 2011/02/05, 13:12:36 »
Hallo allemaal,
Nvidia qu
Ik heb sinds kort een nieuwe laptop, een HP elitebook 8540w (Intel i7 720, 4GB, Nvidia quadro 880M). Ubuntu 10.10 draait als een zonnetje. Op internet ook de work around gevonden om suspend aan de praat te krijgen. Tot dusver niets aan de hand.

Behalve als ik HD webvideo fullscreen wil afspelen. Deze hapert eigenlijk altijd. Het ligt niet aan mijn internet verbinding. De filmpjes bufferen prima en wanneer ik niet op full screen druk spelen ze vloeiend af. als ik dit http://www.vimeo.com/1084537 filmpje full screen en HD afspeel gaat het mis (haperend beeld). In windows 7 loopt hij prima. Het lijkt mij sterk dat het aan mijn systeem ligt aangezien de laptop behoorlijk nieuw is.
Herkennen meer mensen dit probleem? Weet iemand een oplossing? Ik hoor het graag
« Laatst bewerkt op: 2011/02/21, 20:35:43 door djarne »

Offline rja

  • Lid
Re: Fullscreen HD webvideo hapert
« Reactie #1 Gepost op: 2011/02/05, 15:06:30 »
Heb je visuele effecten aanstaan ?

Als dat zo is, zet die eens uit.


Offline djarne

  • Lid
Re: Fullscreen HD webvideo hapert
« Reactie #2 Gepost op: 2011/02/06, 00:32:08 »
Top! dat was het inderdaad. Alleen mis ik zonder de visuele effecten nu wel enkele nuttige functies. Is er iets van een gulden middenweg? Zijn er bepaalde effecten die ik beter uit kan laten? Of geld dit voor alle effecten?

Offline rja

  • Lid
Re: Fullscreen HD webvideo hapert
« Reactie #3 Gepost op: 2011/02/06, 02:29:38 »
Mijn video kaart van Ati is te nieuw om ondersteuning krijgen van Ubuntu, hoop op de volgende versie.

Mis ik iets zonder die drivers van Ati onder Ubuntu.

Ik denk het niet, nou ja m´n desktop is niet zo vet, nou en !




« Laatst bewerkt op: 2011/02/06, 02:33:10 door rja »

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Fullscreen HD webvideo hapert
« Reactie #4 Gepost op: 2011/02/06, 14:26:20 »
Ik heb wat minder effecten aan staan en bij mij werkt het nu ook prima.
Heb het water effect uit gezet. Iedere keer als ik iets deed dat niet werkte, dan kreeg ik water te zien. nu niet meer.
Tevens de manier van roteren aangepast. Eerst gebruikte ik een beeldscherm rand.
Nu draait alles soepel bij mij.

Heb ook wat dingen uit gezet die effecten gaven bij het openen en sluiten van een venster. Maar dat was meer omdat het meer irritant was dan dat het niet werkte. mijn effecten zijn nu iets minder over de top en dat bevalt mij beter. maar dat is persoonlijk.

Offline heir4c

  • Lid
Re: Fullscreen HD webvideo hapert
« Reactie #5 Gepost op: 2011/02/06, 14:54:42 »
Top! dat was het inderdaad. Alleen mis ik zonder de visuele effecten nu wel enkele nuttige functies. Is er iets van een gulden middenweg? Zijn er bepaalde effecten die ik beter uit kan laten? Of geld dit voor alle effecten?
Je kan altijd bepaalde zaken uitproberen. Eerst eens op "Normaal" zetten en kijken hoe hij het doet. En dan evt. wat instellingen uitschakelen.

Ter info:
Ook als je een beamer aansluit moet je de visuele effecten uitzetten, anders werkt dit ook niet.
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Fullscreen HD webvideo hapert
« Reactie #6 Gepost op: 2011/02/07, 15:37:45 »
Mijn ervaring is dat HTML5 video's veel soepeler lopen dan Flash.
Ik kan je dus aanraden om een browser te gebruiken die dat ondersteunt, bijv. Chrome.
Kies dan bij Vimeo, Youtube etc. waar mogelijk voor de HTML5 speler, dan loopt het beeld helemaal vloeiend.

Offline djarne

  • Lid
Re: Fullscreen HD webvideo hapert
« Reactie #7 Gepost op: 2011/02/21, 20:35:06 »
Hartelijk dank voor alle mogelijke oplossingen. Een effectje dat ik veel gebruik is dat wanneer ik de muisaanwijzer linksonder in beeld plaats ik een overzicht krijg van alle actieve programma's (in OSX krijg je dit overzicht als je met 4 vingers het touchpad aanraakt). Ik vind hem erg functioneel en houd dit effectje dus aan. De rest heb ik uitgezet en nu werkt HD video prima. Probleem dus niet 100% opgelost maar zeer goed werkbaar.

Heb nu nog een 2e probleempje. Mijn laptop wordt veel warmer wanneer Ubuntu draait dan wanneer windows draait. De ventilator draait ook veel harder. Is hier een simpele oplossing voor of is het wachtern op updates voor betere hardware ondersteuning?
« Laatst bewerkt op: 2011/02/21, 20:37:16 door djarne »