Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: TVtime television Viewer werkt niet door webcam  (gelezen 731 keer)

Offline tryer

  • Lid
TVtime television Viewer werkt niet door webcam
« Gepost op: 2008/08/16, 00:03:09 »
Ik heb een webcam aangesloten op mijn computer (die overigens niet werkt in Ubuntu, geen geschikte driver),maar als ik nu op het programmaicoon van TVtime klik, doet mijn televisie het niet als gevolg van de aansluiting van de webcam. Ik krijg de melding:

Cannot open capture device /dev/video0

Nu kan ik wel de webcam afkoppelen, maar die gebruiken anderen op deze computer in windows Vista (daar werkt de webcam wel). Dan zou ik de webcam steeds aan- en af moeten koppelen.

Is hier een oplossing voor ?
In Ubuntu 7.10 had ik er geen last van.

Offline eXtreem

  • Lid
TVtime television Viewer werkt niet door webcam
« Reactie #1 Gepost op: 2008/08/18, 15:48:29 »
Kun je in de file "/etc/tvtime/tvtime.xml" misschien opgeven welk video device hij moet gebruiken? Ik heb zelf geen ervaring met dit programma, maar het lijkt me dat ergens in een config file toch moet staan dat hij /dev/video0 moet gebruiken.
http://ubuntu.zurf.nl    (password ubuntu)
:wq

Offline tryer

  • Lid
TVtime television Viewer werkt niet door webcam
« Reactie #2 Gepost op: 2008/08/21, 18:44:37 »
Er is inderdaad een "/etc/tvtime/tvtime.xml" bestand   Ik ben te weinig technisch om te doen wat je zegt. Volgens mij is er concurrentie van hardware tussen de webcam en de tvkaart. Omdat de webcam aangesloten is doet de tv het niet. In ieder geval bedankt voor je antwoord.