Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Bestanden delen tussen Windows 7 host en Kubuntu guest met bridged network  (gelezen 1007 keer)

Offline Joshua822

  • Lid
Hallo allemaal!

Ik heb op het moment Kubuntu in Virtualbox draaien. Ik zou omdat ik meestal met Windows moet werken maar soms ook wel iets in Kubuntu wil doen graag bestanden delen tussen deze virtuele machine en mijn Windows-host. Omdat ik de open source versie van Virtualbox heb is een shared folder jammer genoeg geen optie. Daarom dacht ik eraan om als simpele oplossing de netwerkmethode van de virtuele machine in te stellen op "bridged" en de gedeelde mappen van mijn Windows 7 host in mijn Kubuntu guest te benaderen.

Ik heb in Kubuntu een SMB-verbinding gemaakt met de Windows 7 host, wat goed gelukt is. Maar nu rest mij eigenlijk nog één probleem: ik moet een gebruikersaccount en wachtwoord ingeven om de share te benaderen:


Nochtans heb ik de netwerkshare ingesteld om iedereen lees/schrijfrechten te geven.

Ook vind ik het raar dat ik als ik in Kubuntu op de netwerkshare klik ik gewoon mijn workgroup zie. Is dit normaal gedrag of doe ik iets fout?

Alvast bedankt voor jullie hulp! :D

Opmerking voor de moderators: ik weet niet of dit onderwerp hier goed staat, als het fout staat verplaats het dan maar naar Algemeen ;)

Offline desmond

  • Lid
Een gedeelde map in Windows 7 heb je ingesteld met R/W-toegang voor iedereen, wat in Windows volgens mij standaard alleen authenticated users betreft, i.e. Windows-gebruikers. Gebruik dus de credentials van je windows-account.