Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] aspire one en extra scherm, niet de juiste resolutie op extra scherm.  (gelezen 908 keer)

Ik sluit af en toe een extra scherm aan op de vga uitgang van mijn netbook. Ik krijg alleen niet de juiste resolutie op het extra scherm. Hooguit 800x600 Is dit te veranderen?
« Laatst bewerkt op: 2011/01/21, 10:04:02 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Pfoeh

  • Lid
Re: aspire one en extra scherm, niet de juiste resolutie op extra scherm.
« Reactie #1 Gepost op: 2011/01/15, 00:18:23 »
Hallo Gijsbert,

Ik heb zelf een beamer die ik aansluit op mijn Acer Aspire of op mijn zoon's Asus netbook en dan neemt de beamer de resolutie van het netbook over.
Het zou echter aan te passen moeten zijn dmv http://projects.dvdmeer.nl/python-randr/.
Heb er echter geen ervaring mee.

Gr
Jeroen
Linux Registered user 485465

Beperkingen voor het vervoer van gevaarlijke stoffen, genoemd onder Tunnelcategorie E in randnummer 1.9.5.2.2. van bijlage 1, gelden voor de ArenAtunnel, gelegen onder de Amsterdam ArenA, te Amsterdam.

Re: aspire one en extra scherm, niet de juiste resolutie op extra scherm.
« Reactie #2 Gepost op: 2011/01/15, 00:21:33 »
Ik zal morgen eens kijken of het daarmee lukt.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: aspire one en extra scherm, niet de juiste resolutie op extra scherm.
« Reactie #3 Gepost op: 2011/01/16, 20:16:45 »
als ik mijn acer 1690 aansluit op een beamer doe ik dat altijd via systeem-->monitors en daar kan je ze spiegelen of als tweede beeld in stellen met de juiste maat...
een tip test het ruim van te voren als je een presentatie moet geven.

\BoudewijnD
Desktop: AMD AThlon II X4 630 2.8 GHz, ATI Radeon HD 5450 1 Gb, 4 GB, 1.5 TB. Ubuntu 12.04 LTS
----------------------------------------------------------------------
Linux user number 519529
Registreer als Linux gebruiker op: http://counter.li.org/

Re: aspire one en extra scherm, niet de juiste resolutie op extra scherm.
« Reactie #4 Gepost op: 2011/01/21, 10:02:08 »
Pfoeh, bedankt. Het is gelukt met Phyton-RandR. Ik had er niet eerder aan gedacht, omdat ik in mijn Desktop een Nvidia kaart heb zitten, deze werkt niet met Phyton-RandR.
BoudewijnD, ik kreeg de resolutie niet hoger dan 800x600 in eerste instantie, na installatie van RandR lukt het wel.
Een beetje vreemd, ik zal later eens kijken waar dat aan ligt.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.