Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: draadloze netwerk-manager  (gelezen 2405 keer)

michiel

  • Gast
draadloze netwerk-manager
« Gepost op: 2007/03/27, 12:47:21 »
de vraag is hier ongetwijfeld al gesteld, maar ik vind nergens het antwoord.
Ik ben op zoek naar een wifi-manager zoals in windows die gewoon alle netwerken in de buurt weergeeft die ik dan gewoon moet aanklikken en zo connectie kan maken en niet telkens via de netwerk instellingen moet gaan, die invullen, adapter aan en af zetten ...

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
draadloze netwerk-manager
« Reactie #1 Gepost op: 2007/03/27, 13:33:20 »
Doe eens dit:
Systeem - Beheer - Synaptic pakketbeheer
zoekterm: network manager
vink aan:
- network-manager
- network-manager-gnome
Druk op knop Toepassen

Daarna: zie deze draad:
http://forum.ubuntu-nl.org/topic/7583

Daarna: klik met muis op terminalsymbooltje in systeemvak rechtsboven in de werkbalk

Helpt dit?

draadloze netwerk-manager
« Reactie #2 Gepost op: 2007/03/27, 14:17:23 »
Op mijn laptop is de networkmananger uitgeschakeld ( Verwijderd ) Heb mijn Wepkey onder hexadecimaal ingevuld en DHCP. Werkt nu wel. Ik weet niet als dit bij U zou helpen natuurlijk. Eerst was mijn internet als een slechte relatie, aan...uit...aan...uit.
Groet,
Freddy
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
draadloze netwerk-manager
« Reactie #3 Gepost op: 2007/03/27, 14:21:31 »
Citaat van: Artfreddy
Op mijn laptop is de networkmananger uitgeschakeld ( Verwijderd ) Heb mijn Wepkey onder hexadecimaal ingevuld en DHCP. Werkt nu wel. Ik weet niet als dit bij U zou helpen natuurlijk. Eerst was mijn internet als een slechte relatie, aan...uit...aan...uit.
Groet,
Freddy
Maar gij draait Feisty, hè Freddy. Die is nog in bèta en vol fouten. Network Manager doet het prima op Dapper en Edgy.

Offline siegi

  • Lid
draadloze netwerk-manager
« Reactie #4 Gepost op: 2007/03/27, 16:19:35 »
Citaat van: pjotr123
Citaat van: Artfreddy
Op mijn laptop is de networkmananger uitgeschakeld ( Verwijderd ) Heb mijn Wepkey onder hexadecimaal ingevuld en DHCP. Werkt nu wel. Ik weet niet als dit bij U zou helpen natuurlijk. Eerst was mijn internet als een slechte relatie, aan...uit...aan...uit.
Groet,
Freddy
Maar gij draait Feisty, hè Freddy. Die is nog in bèta en vol fouten. Network Manager doet het prima op Dapper en Edgy.
hangt van de netwerkaart af.  http://live.gnome.org/NetworkManagerHardware hier kan je wat info vinden welke werkt

michiel

  • Gast
draadloze netwerk-manager
« Reactie #5 Gepost op: 2007/04/07, 08:49:28 »
ik heb nu in mijn werkbalk twee icoontjes staan die iets te maken hebben met de netwerk manager:
twee schermen achter elkaar en een balkje met de signaal sterkte.
Maar ik vind nergens een echte netwerk manager waarin je draadloze netwerken kan kiezen?

Offline mcgyver

  • Lid
draadloze netwerk-manager
« Reactie #6 Gepost op: 2007/04/07, 09:05:49 »
Je moet op die met dat balkje klikken of dubbelklikken. Op de andere kan ook denk ik.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
draadloze netwerk-manager
« Reactie #7 Gepost op: 2007/04/07, 11:47:24 »
Die andere zijn van bedrade netwerkkaarten.

Network Manager verandert in een balkje met signaalsterkte, zodra hij verbinding heeft gemaakt. Als je klikt op dat balkje, dan klappen de beschikbare draadloze netwerken uit, inclusief dat netwerk waar je op dat moment al verbinding mee hebt.

Groet, Pjotr.

draadloze netwerk-manager
« Reactie #8 Gepost op: 2007/04/10, 07:41:03 »
Citaat van: pjotr123
Citaat van: Artfreddy
Op mijn laptop is de networkmananger uitgeschakeld ( Verwijderd ) Heb mijn Wepkey onder hexadecimaal ingevuld en DHCP. Werkt nu wel. Ik weet niet als dit bij U zou helpen natuurlijk. Eerst was mijn internet als een slechte relatie, aan...uit...aan...uit.
Groet,
Freddy
Maar gij draait Feisty, hè Freddy. Die is nog in bèta en vol fouten. Network Manager doet het prima op Dapper en Edgy.
Sorry had nog niet gelezen, ben zeker dat dit zal werken als ik geen béta meer draai.
Doch wacht nu wel even vol ongeduld, ben echt wel benieuwd.
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

draadloze netwerk-manager
« Reactie #9 Gepost op: 2007/04/10, 07:49:16 »
Citaat van: siegi
Citaat van: pjotr123
Citaat van: Artfreddy
Op mijn laptop is de networkmananger uitgeschakeld ( Verwijderd ) Heb mijn Wepkey onder hexadecimaal ingevuld en DHCP. Werkt nu wel. Ik weet niet als dit bij U zou helpen natuurlijk. Eerst was mijn internet als een slechte relatie, aan...uit...aan...uit.
Groet,
Freddy
Maar gij draait Feisty, hè Freddy. Die is nog in bèta en vol fouten. Network Manager doet het prima op Dapper en Edgy.
hangt van de netwerkaart af.  http://live.gnome.org/NetworkManagerHardware hier kan je wat info vinden welke werkt
Dit is nu mijn probleem hoor, die netwerkkaart, de mensen van Telenet zijn komen zien, en hebben een usb- D-link gegeven, netwerkkaart is in mijn desktop gewoon onvindbaar, heb hem nochthans duur genoeg betaald. Doch kan via de D-link in de usb-poort goed op het internet. Geeft aan ' Onbekend apparaat Rausb0 "
Maar met het invullen van mijn wepkey en passwoord welke Telenet me gegeven heeft gaat dit wel, en hij erkend de wifi49.
Zal wel loslopen.
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux