Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Mac4Lin  (gelezen 25585 keer)

Offline rings

  • Lid
Re: Mac4Lin door een newbie
« Reactie #25 Gepost op: 2010/02/17, 10:34:10 »
Kan je met docky ook je iconen wijzigen?

Rings

P.S.: Voor de rest is het perfect :)

Offline rings

  • Lid
Re: Mac4Lin door een newbie
« Reactie #26 Gepost op: 2010/02/19, 14:08:09 »
Ik heb het beste gevonden cairo dock dit is alles wat ik nodig heb. https://help.ubuntu.com/community/CairoDockVolg de stappen om het te instaleren.

Rings

Re: Mac4Lin door een newbie
« Reactie #27 Gepost op: 2010/02/19, 14:09:31 »
Ik heb het beste gevonden cairo dock dit is alles wat ik nodig heb. https://help.ubuntu.com/community/CairoDockVolg de stappen om het te instaleren.

Rings

Dat is mooi, wist ik zelf niet :)
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Offline rings

  • Lid
Re: Mac4Lin door een newbie
« Reactie #28 Gepost op: 2010/02/19, 14:58:45 »
Het is echt handig, ja kan de iconen veranderen het mac dock thema zit er automatisch in en ik heb net ontdekt dat je de gewenste progamma's er ook gewoon kunt inslepen. =D

Rings

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: Mac4Lin door een newbie
« Reactie #29 Gepost op: 2010/02/19, 16:02:31 »
Kan iemand mij vertellen waar ik een goede howto vind voor mac4lin op ubuntu 8.04? Dat werkt beter dan met 9.10.

Re: Mac4Lin door een newbie
« Reactie #30 Gepost op: 2010/02/19, 19:55:45 »
Kan iemand mij vertellen waar ik een goede howto vind voor mac4lin op ubuntu 8.04? Dat werkt beter dan met 9.10.

Deze?
http://maketecheasier.com/turn-your-ubuntu-hardy-to-mac-osx-leopard/2008/07/23
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Re: Mac4Lin door een newbie
« Reactie #31 Gepost op: 2010/02/25, 23:30:01 »
Goh, als doorgewinterd Mac OS X gebruiker ben ik zeer onder de indruk van wat bereikt kan worden met Mac4Lin.
Hier ga ik ook zeker binnenkort mee bezig, hoewel ik op dit moment te blij ben met mn huidige thema.

Als het mogelijk zou zijn zal ik dan mijn huidige avatar ook gebruiken als menu icoon, ipv het standaard apple icoontje, als knipoog naar het feit dat het eigenlijk LINUX is.

Re: Mac4Lin door een newbie
« Reactie #32 Gepost op: 2010/02/26, 16:20:41 »
Goh, als doorgewinterd Mac OS X gebruiker ben ik zeer onder de indruk van wat bereikt kan worden met Mac4Lin.
Hier ga ik ook zeker binnenkort mee bezig, hoewel ik op dit moment te blij ben met mn huidige thema.

Als het mogelijk zou zijn zal ik dan mijn huidige avatar ook gebruiken als menu icoon, ipv het standaard apple icoontje, als knipoog naar het feit dat het eigenlijk LINUX is.

Ja dat kan. Staat in de Tut beschreven hoe je hem van standaard ubuntu naar een appeltje veranderd doormiddel van wat bestandjes te vervangen. Je kan daar dus alles voor in de plaats doen wat je wilt.

Re: Mac4Lin door een newbie
« Reactie #33 Gepost op: 2010/03/03, 19:44:16 »
Op één avond alles kunnen veranderen  :). Het is bij mij absoluut niet voor een apple "liefde" of weet ik veel, gewoon bijleren. Nu kan ik pas écht beginnen aan een volledig uniek en op maat gemaakte desktop omgeving  :).

Dank u voor dit topic!




Offline simthadim

  • Lid
Re: Mac4Lin door een newbie
« Reactie #34 Gepost op: 2010/03/07, 17:57:24 »
Ik probeerde dit een paar maanden geleden ook, zonder echt goed succes.
Nu zit ik nog vast bij 1 ding.
Tijdens de instalatie geeft de terminal weer:

Installing Mac4Lin Emerald Window Borders...
[: 64:missing ]
done!

Datgeen wat ik mis zijn over het algemeen wat icoontjes (voorzover ik het vergelijk met de "how to-youtube" filmpjes eerder gepost). Zo zijn bij mij de icoon'tjes van openoffice/kalender onveranderd. Daarnaast ging mijn achtergrond ook niet automatisch op OSX lijken (manual verandert dan maar =D ).
Was dit bij jullie ook zo? Heeft ook iemand een idee wat ik aan die "foutmelding" in de terminal kan doen/ of dat erg is?

EDIT: wat me nu ook opvalt is dat de icoontjes buiten proporties zijn. Het firefox icoontje op mijn bureaublad is 2 cm in doorsnede terwijl die van mijn tekstverwerker maar4 mm is, iemand hier een oplossing voor?

Thx.
« Laatst bewerkt op: 2010/03/07, 18:05:11 door simthadim »

Re: Mac4Lin door een newbie
« Reactie #35 Gepost op: 2010/03/21, 13:27:54 »
Het install script doet inderdaad niet alles vanzelf en gaf bij mij ook die melding die jij beschrijft. Vervolgens moet er nog een hoop met de hand gedaan worden.

Even uit m'n hoofd:
Run het scriptje.
Verander zelf de achtergrond naar het OSX thema in wat in de Mac4Lin folder in home staat.
Installeer AWN (uit de repo)
Dan dien je eerst je onderste paneel te verwijderen.
Start AWN en vink aan dat ie automatich start.
Voeg het OSX thema toe, ook te vinden in de /home/Mac4Lin folder.
Vink aan dat ie gemaximaliseerde vensters hem niet bedekken.
Bij uiterlijk van de balk kan je ook de hoogte wat kleiner zetten als je op een klein scherm werkt.
Dan wordt het tijd voor Global Menu. Google daarnaar en op hun site vind je de PPA's
Dan ruim je je bovenste paneel op, alles aan de linker kant moet weg.
Aan de rechter kant alleen je afmeld/afsluit/herstart gedeelte weghalen.
Dan voeg je het Gnome hoofdmenu toe, dan krijg je het voetje te zien met een drop down menu.
Voeg dan Global menu toe. Vervolgens uit en inloggen.
De muisaanwijzer dient ook met de hand op de Mac4Lin cursor gezet te worden(misschien weer uit en inlog)
Als finishing touches dien je nog de lettertype te veranderen, aan de hand van de tutorial weet ik niet uit me hoofd.
Tip: je hoef niet Bitstream vera sans roman te downloaden, hij heet Sans in 9.10
Dan kun je nog het logotje veranderen voor het menu linksboven hernoem je favoriete afbeelding naar start-here.png en plaats hem in /home/.icons/Mac4Lin_Icons_V1.0/scalable/places/  (waarschijnlijk weer uit en inloggen om de verandering te zien.)

Zo heb ik het ongeveer gedaan.
« Laatst bewerkt op: 2010/03/21, 13:29:59 door Sander M »

Re: Mac4Lin door een newbie
« Reactie #36 Gepost op: 2010/03/29, 15:53:25 »
Ik zie in de beginscreenshots dat de bovenste taskbar aangeeft dat je in firefox bezig bent.
Is het ook mogelijk om in die bar ook de bar met file, edit, view, ... vanuit firefox in die bovenste bar te krijgen ?


Mvg,

Joris

Re: Mac4Lin door een newbie
« Reactie #37 Gepost op: 2010/03/29, 23:06:19 »
Ik zie in de beginscreenshots dat de bovenste taskbar aangeeft dat je in firefox bezig bent.
Is het ook mogelijk om in die bar ook de bar met file, edit, view, ... vanuit firefox in die bovenste bar te krijgen ?


Mvg,

Joris

Nee. Dat is een nadeel van Global Menu. Het is niet compatible met Open Office en Firefox. Ik heb ook Epiphany geinstalleerd staan, die gaat vloeiend samen met global menu.

Re: Mac4Lin door een newbie
« Reactie #38 Gepost op: 2010/03/30, 11:29:02 »
Nee. Dat is een nadeel van Global Menu. Het is niet compatible met Open Office en Firefox. Ik heb ook Epiphany geinstalleerd staan, die gaat vloeiend samen met global menu.

Ok, dat weten we dan ook weer, bedankt!
Echt jammer dat deze niet compatibel zijn, anders had ik (voor mij dan toch) een perfecte mac cloon kunnnen maken.

Joris.

Re: Mac4Lin door een newbie
« Reactie #39 Gepost op: 2010/04/04, 11:41:00 »
mooi :D
mijne lijkt hier op alleen staat er in plaats van het apple teken een voet teken,
 en op een of andere manier doet awn het bij mijn niet :(

echt super gelukt voor een newby =D :D ;) ^-^ :) :rolleyes: 8) :o (je ik weethet ben blij vandaag :P)

Offline rings

  • Lid
Re: Mac4Lin door een newbie
« Reactie #40 Gepost op: 2010/04/04, 12:21:23 »
mooi :D
mijne lijkt hier op alleen staat er in plaats van het apple teken een voet teken,
 en op een of andere manier doet awn het bij mijn niet :(

echt super gelukt voor een newby =D :D ;) ^-^ :) :rolleyes: 8) :o (je ik weethet ben blij vandaag :P)
Hoe je die voet moet veranderen in een appeltje staat hier: http://maketecheasier.com/turn-your-ubuntu-intrepid-into-mac-osx-leopard/2009/01/08 onder de titel Replace the apple logo.
als awn niet werkt probeer cairo dock dan eens.

Rings

Re: Mac4Lin door een newbie
« Reactie #41 Gepost op: 2010/04/04, 15:54:58 »
Zo ziet mijn Mac4Lin installatie er momenteel nog uit:

Re: Mac4Lin door een newbie
« Reactie #42 Gepost op: 2010/04/04, 15:59:55 »
mooi :D
mijne lijkt hier op alleen staat er in plaats van het apple teken een voet teken,
 en op een of andere manier doet awn het bij mijn niet :(

echt super gelukt voor een newby =D :D ;) ^-^ :) :rolleyes: 8) :o (je ik weethet ben blij vandaag :P)
AWN werkt vaak niet goed, dit hoor ik bij veel mensen. Ook Cairo-dock vind ik niet goed werken. Beide zijn ze log en eisen ze behoorlijk wat van je systeem.
Gebruik echter net als ik Docky. Die is super licht en erg simpel in te stellen! Natuurlijk niet geheel onbelangrijk ziet het er ook nog eens heel mooi uit en werkt erg handig.
Wel eerst de volgende pakketbron toevoegen:
ppa:docky-core/ppa

Offline rings

  • Lid
Re: Mac4Lin door een newbie
« Reactie #43 Gepost op: 2010/04/05, 16:38:33 »
Ziet er heel vet uit Samuel!

Re: Mac4Lin door een newbie
« Reactie #44 Gepost op: 2010/04/05, 23:37:48 »
Ziet er heel vet uit Samuel!
Thnx!

Re: Mac4Lin door een newbie
« Reactie #45 Gepost op: 2010/04/06, 18:11:28 »
Wel eerst de volgende pakketbron toevoegen:
ppa:docky-core/ppa

Die pakketbron werkt niet kan je het toelichten?

EDIT: Laat maar, zat weer eens te slapen... XD
« Laatst bewerkt op: 2010/04/06, 18:16:16 door Sander M »

Re: Mac4Lin door een newbie
« Reactie #46 Gepost op: 2010/04/06, 19:25:23 »
Wel eerst de volgende pakketbron toevoegen:
ppa:docky-core/ppa

Die pakketbron werkt niet kan je het toelichten?

EDIT: Laat maar, zat weer eens te slapen... XD
Gelukkig maar! Jij werkt al wat langer als vandaag met Ubuntu dus weet hoe het gaat. Willen mensen toch meer info over hoe het moet, vraag gerust, niks om voor te schamen hoor!

Re: Mac4Lin door een newbie
« Reactie #47 Gepost op: 2010/04/08, 22:59:38 »
@Samuel, hoe heb je Docky dat OSX thema gegeven?

Ik heb nu ook het boot screen aan kunnen passen. Zie nu dit:


GAAF!

Offline rings

  • Lid
Re: Mac4Lin door een newbie
« Reactie #48 Gepost op: 2010/04/09, 09:42:07 »
@Samuel, hoe heb je Docky dat OSX thema gegeven?

Ik heb nu ook het boot screen aan kunnen passen. Zie nu dit:


GAAF!
Super cool, hoe heb je het gedaan?

Re: Mac4Lin
« Reactie #49 Gepost op: 2010/04/09, 19:19:00 »
Gooi dit erin met alt+F2: gksudo nautilus /usr/share/images/xsplash

Dan kan je daar een plaatje naar keuze plaatsen. Wel even hernoemen naar dezelfde naam als die er al staat. Bij mij was het bg_2560x1600.jpg.

De afbeelding zelf komt van gnome-look.org