Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Impress in Openoffice.org 3.2  (gelezen 2223 keer)

Offline avanca

  • Lid
Impress in Openoffice.org 3.2
« Gepost op: 2010/02/24, 19:17:53 »
Nadat ik met succes OpenOffice.org 3.2 had geinstalleerd heb ik geen geluid meer dat in .pps files zit. Ik de 3.1 werkte dat prima.
Heeft er iemand enig idee hoe het kan opgelost worden in Ubuntu 9.10?
TIA.



Offline HarzG

  • Lid
Re: Impress in Openoffice.org 3.2
« Reactie #1 Gepost op: 2010/02/24, 23:23:33 »
De laatste versie voor Ubuntu 9.10 is Openoffice.org 3.1.1-5ubuntu1.1.
Hier wordt e.e.a. uitgelegd.
Wie nu OpenOffice 3.2 installeert in Ubuntu 9.10, moet dat dus op een ongebruikelijke manier doen die (helemaal onderaan) op de wiki-pagina wordt afgeraden.

De oplossing kan dus zijn OpenOffice 3.2 weer te verwijderen en hierna OpenOffice 3.1.1 eenvoudig via het Ubuntu softwarecentrum installeren.
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce

Offline landfiets

  • Lid
    • Toets en Stem
Re: Impress in Openoffice.org 3.2
« Reactie #2 Gepost op: 2010/02/24, 23:29:29 »
De laatste versie voor Ubuntu 9.10 is Openoffice.org 3.1.1-5ubuntu1.1.
Hier wordt e.e.a. uitgelegd.
Wie nu OpenOffice 3.2 installeert in Ubuntu 9.10, moet dat dus op een ongebruikelijke manier doen die (helemaal onderaan) op de wiki-pagina wordt afgeraden.

De oplossing kan dus zijn OpenOffice 3.2 weer te verwijderen en hierna OpenOffice 3.1.1 eenvoudig via het Ubuntu softwarecentrum installeren.



Dit is een veeeeeeel te snelle conclusie. Openoffice 3.2 is prima maar het kan zijn dat je nog iets moet doen aan de instellingen.

Ga naar opties => laden/opslaan => Microsoft Office, en daar kan je het een en ander voor Impress / powerpoint aanklikken. Speel even daarmee.
Mocht dat nog niet afdoende zijn, pm me dan
--------------
Intel-NUC 8i5BEH, 256Gb M.2 SSD , 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
Intel-NUC 10i7FNH, 500GB M.2 SSD, 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
--------------

Offline HarzG

  • Lid
Re: Impress in Openoffice.org 3.2
« Reactie #3 Gepost op: 2010/02/25, 00:06:07 »
Ga naar opties => laden/opslaan => Microsoft Office, en daar kan je het een en ander voor Impress / powerpoint aanklikken. Speel even daarmee.
Dat kan inderdaad helpen. Als er geen geluid is wat voordien wel hoorbaar was in pps-bestanden, dan is een "serieuze oorzaak" waarschijnlijk en die zit misschien in de afhankelijkheden tussen de subprogramma's die niet perfect aansluiten bij Ubuntu 9.10.

Mocht dat nog niet afdoende zijn, pm me dan
Het adviseren van een persoonlijke mail voor vragen heeft m.i. inherente nadelen. Een forum is juist bedoeld om gezamenlijk de problemen en de oplossingen te bespreken.
Als alle oplossingen 1-2tjes worden, dan weten een paar heel veel en krijgt het forum telkens weer dezelfde vragen voor dingen waar misschien al lang een oplossing bedacht is.
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce

Offline landfiets

  • Lid
    • Toets en Stem
Re: Impress in Openoffice.org 3.2
« Reactie #4 Gepost op: 2010/02/25, 09:09:18 »
Ga naar opties => laden/opslaan => Microsoft Office, en daar kan je het een en ander voor Impress / powerpoint aanklikken. Speel even daarmee.
Dat kan inderdaad helpen. Als er geen geluid is wat voordien wel hoorbaar was in pps-bestanden, dan is een "serieuze oorzaak" waarschijnlijk en die zit misschien in de afhankelijkheden tussen de subprogramma's die niet perfect aansluiten bij Ubuntu 9.10.

Mocht dat nog niet afdoende zijn, pm me dan
Het adviseren van een persoonlijke mail voor vragen heeft m.i. inherente nadelen. Een forum is juist bedoeld om gezamenlijk de problemen en de oplossingen te bespreken.
Als alle oplossingen 1-2tjes worden, dan weten een paar heel veel en krijgt het forum telkens weer dezelfde vragen voor dingen waar misschien al lang een oplossing bedacht is.

Ik snap je punt omtrent Pm'en maar toch bepaal ik zelf wanneer ik dat schrijf of niet.
Ik heb geen zin dat bij ongeveer alles wat ik schrijf ik commentaar krijg omdat ik het misschien anders had moeten doen volgens jou (of iemand anders)

Dus ik blijf iemand om een PM vragen wanneer ik dat wil.

--------------
Intel-NUC 8i5BEH, 256Gb M.2 SSD , 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
Intel-NUC 10i7FNH, 500GB M.2 SSD, 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
--------------

Offline Dave

  • Lid
Re: Impress in Openoffice.org 3.2
« Reactie #5 Gepost op: 2010/02/25, 09:42:18 »
dan stuur je zelf een pm desnoods.
En die "te snelle" conclusie deel ik ook. Tis echt niet voor niets dat officiele updates soms wat langer duren of geheel niet doorgevoerd worden.
Het moet in principe op elk systeem zonder problemen werken.


Offline avanca

  • Lid
Re: Impress in Openoffice.org 3.2
« Reactie #6 Gepost op: 2010/02/25, 13:41:16 »
De laatste versie voor Ubuntu 9.10 is Openoffice.org 3.1.1-5ubuntu1.1.
Hier wordt e.e.a. uitgelegd.
Wie nu OpenOffice 3.2 installeert in Ubuntu 9.10, moet dat dus op een ongebruikelijke manier doen die (helemaal onderaan) op de wiki-pagina wordt afgeraden.

De oplossing kan dus zijn OpenOffice 3.2 weer te verwijderen en hierna OpenOffice 3.1.1 eenvoudig via het Ubuntu softwarecentrum installeren.



Dit is een veeeeeeel te snelle conclusie. Openoffice 3.2 is prima maar het kan zijn dat je nog iets moet doen aan de instellingen.

Ga naar opties => laden/opslaan => Microsoft Office, en daar kan je het een en ander voor Impress / powerpoint aanklikken. Speel even daarmee.
Mocht dat nog niet afdoende zijn, pm me dan

Ik heb een beetje gespeeld met de mogelijkheden, maar helaas geen resultaat. Het zou toch eigenlijk geen goede oplossing zijn de .pps-sen worden bekeken vanuit de mailer en doorgestuurd zonder er iets aan te wijzigen.
Ik zoek nog wel wat verder. Ik ben niet van plan om de vorige versie terug te installeren.

Mvg

Re: Impress in Openoffice.org 3.2
« Reactie #7 Gepost op: 2010/02/26, 19:38:17 »
Misschien Java Media Framework eens herinstalleren?

Offline avanca

  • Lid
Re: Impress in Openoffice.org 3.2
« Reactie #8 Gepost op: 2010/02/27, 14:34:14 »
Misschien Java Media Framework eens herinstalleren?
Ik ga dat eens proberen, ik heb al gezien bij de java controle dat er een nieuwe versie is.
Ondertussen heb ik het kunnen oplossen door pptview te installeren en dat staat ook in de synaptic.
Mvg