Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Aldi TV-kaart niet kopen !!!  (gelezen 1891 keer)

Offline aartje

  • Lid
Aldi TV-kaart niet kopen !!!
« Gepost op: 2009/09/16, 13:08:14 »
Ik zag dat binnenkort er weer een TV-kaart te koop is bij de ALDI.
Ik waarschuw iedereen, koop deze niet. Hij is onder Linux niet fatsoenlijk
aan de praat te krijgen. Het is aan de foto te beoordelen dezelfde kaart
die ik ruim een jaar geleden heb gekocht, van het merk Zolid.
Onder Windows doet hij het ook maar matig (lang niet alle zenders worden
gevonden)
Men is gewaarschuwd !!!!

Re: Aldi TV-kaart niet kopen !!!
« Reactie #1 Gepost op: 2009/09/16, 15:08:02 »
Citaat van: cumulus007
BUMP!

Sorry dat ik dit helemaal naar boven haal, maar ik moet er even iets over kwijt.

Deze kaart komt van het merk Zolid en Zolid is zo'n typisch Aldi-merk: je kunt het nergens vinden en alle sporen leiden uiteindelijk terug naar een of andere vage buitenlandse website.

Deze kaart is daar een perfect voorbeeld van. In wezen is dit gewoon een referentiemodel van de fabrikant, gekloond voor verkoop, om het zo goedkoop mogelijk te houden. Gevolg is, dat het sysbysteem van de kaart (identificatienummer van de tv-kaart) wel voorkomt in de Linux-driver voor SAA7134-kaarten, maar niet kan worden ingeladen omdat de chips op het bord verschillen. De fabrikant heeft dus een referentiemodel waarvan de chips naderhand gewijzigd zijn, verkocht. Een regelrechte schande, vind ik. Zoiets verkoop je niet, zeker niet voor €29,-.

Anyway, ik heb een wiki-pagina geschreven waarin mijn testresultaten staan en tips om het wat beter aan de praat te krijgen. Als het me ooit lukt om het aan de praat te krijgen, zal ik dat daar vermelden.

Nu kan het topic weer wegzinken in de eeuwige databasekrochten van het forum... dus, als je dit topic vindt via de zoekfunctie omdat je kaart het niet doet: Beware, koop nooit een tv-kaart zonder dat je eerst hebt gecontroleerd of 'ie werkt met Linux!
Aldus mezelf. Klopt, ik heb deze tv-kaart ook en hij werkt met geen mogelijkheid onder Linux. Zolid is een verzonnen merk van Aldi en levert derderangs producten  >:(