Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Microsoft neemt Nokia over  (gelezen 5237 keer)

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Microsoft neemt Nokia over
« Gepost op: 2013/09/03, 08:45:14 »
Zoals de titel al zegt. Het zat er dik aan te komen, maar het bedrag is erg laag. De patentenportfolio van Nokia alleen was al meer waard dan de 5 miljard die MS geeft...

Artikel op Tweakers.net.

Re: Microsoft neemt Nokia over
« Reactie #1 Gepost op: 2013/09/03, 09:13:37 »
Grappig om dit nu weer te zien in het nieuws, vooral als je al jaren weet dat MS heel diep in in Nokia zit.
Nokia bezat op zijn beurt Navtec al jaren en Nokia en MS werkten al samen om een tegenhanger te worden voor Google streetmaps.
2 maanden geleden begonnen ze de navtec stickers te verwijderen van de auto's omdat het omgedoopt word naar Here.

Maagoe we zullen zien waar het eindigt, door enorme bezuinigingen wegens geld gebrek zijn ze de Navtec/Here afdeling helemaal aan het uitkleden atm.
En het resultaat is niet bijster goed dus ben benieuwd hoe dit afloopt ....

Update:

Dit is veel interesanter nieuws,
Miljardendeal in telecomsector: Verizon koopt Vodafone uit

Het Amerikaanse telecomconcern Verizon Communications betaalt 130 miljard dollar (98,5 miljard euro) aan zijn Britse branchegenoot Vodafone om het belang van 45 procent van de Britten in de aanbieder van mobiele telefonie Verizon Wireless over te nemen.

« Laatst bewerkt op: 2013/09/03, 10:20:26 door Gandyman »
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Re: Microsoft neemt Nokia over
« Reactie #2 Gepost op: 2013/09/03, 10:46:32 »
Maagoe we zullen zien waar het eindigt, door enorme bezuinigingen wegens geld gebrek zijn ze de Navtec/Here afdeling helemaal aan het uitkleden atm.
En het resultaat is niet bijster goed dus ben benieuwd hoe dit afloopt ....

Dat is niet waar, ze hebben juist een smak geld in Navtec/Here gestopt: http://www.wpcentral.com/take-look-how-nokia-plans-crush-google-street-view

Re: Microsoft neemt Nokia over
« Reactie #3 Gepost op: 2013/09/03, 11:56:16 »

Dat is niet waar, ze hebben juist een smak geld in Navtec/Here gestopt: http://www.wpcentral.com/take-look-how-nokia-plans-crush-google-street-view

Niet waar? smak geld ?? 
Allereerst lees jij je eigen linkjes wel eens ?

Die auto uit jouw linkje word hier atm opgebouwd en dit doen ze in een test omdat deze variant heel veel goedkoper is.
t/m de electronica en de computer is uitgekleed en zelfs de camera is een goedkope variant, wat echter voorspeld werd is dat het 1 groot storingsdrama word.

De Navtec auto's (zoals in deze link) waren degelijk uitgevoerd en reden storingvrij rond, en de computers waren volledig remote te monitoren en te bedienen, sterker nog de storingen waren sneller bekend als dat de chauffeur het wist.

Iets verder terug in de tijd 2010 kwam Navtec met 3D met 7 camera's en 64 lasers echter dit was een hele dure hobby en moest nog uitontwikkeld worden, terwijl juist snelheid gewenst was op Google in te halen.

Nu 2013 is het geld op, Nokia krijgt een kleine opsteker van broertje MS om de kosten te betalen en blijft gewoon doorgaan met alles uitkleden en bezuinigen, dus ook met de kaarten deviesie.

En ga me nu niet tegenspreken Vistaus want ik zit er diep in en weet er veel vanaf, en anders trek ik je aan je oor van almere naar de plek in nederland waar alle Navtec voertuigen worden opgebouwd voor heel europa, en waar alle bouwkits worden samengesteld voor heel de wereld.
Op dit moment zijn er al heel aantal Navtec voertuigen uitgekleed stickers verwijdert en HERE voertuigen geworden en worden ze atm uitgerust met de nieuwe goedkope spulletjes (lees rommel).

En als je dan uit het raam kijkt wat zie je dan ?
Juist allemaal Navtec auto's die braaf staan te wachten....
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Re: Microsoft neemt Nokia over
« Reactie #4 Gepost op: 2013/09/03, 12:00:02 »
Deze kop zegt trouwens veel meer:
Microsoft koopt mobieltjes Nokia:lamme helpt de blinde
http://www.rtlnieuws.nl/economie/home/microsoft-koopt-nokia#node_387686

 =D =D
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Re: Microsoft neemt Nokia over
« Reactie #5 Gepost op: 2013/09/03, 12:52:43 »

Dat is niet waar, ze hebben juist een smak geld in Navtec/Here gestopt: http://www.wpcentral.com/take-look-how-nokia-plans-crush-google-street-view

Niet waar? smak geld ?? 
Allereerst lees jij je eigen linkjes wel eens ?


Ik lees mijn linkjes wel, ik lees zo'n beetje elk artikel op WPCentral elke dag.

Ik snap trouwens niet helemaal waarom je zo heftig reageert, ik reageerde ook vrij rustig naar jou toe. Dat mijn link misschien niet helemaal het antwoord is, dat snap ik wel. Maar dat "aan je oor trekken van Almere naar" dat vind ik wel een hele vreemde en heftige opmerking... en de toon van je post idem. Ook zonder dat soort heftige dingen had ik je uitleg wel begrepen hoor :)

Wel bedankt trouwens dat je ondanks het heftige me wat meer hebt geleerd over Navtec, vind het altijd leuk om nieuwe dingen te leren :)
« Laatst bewerkt op: 2013/09/03, 13:12:25 door Vistaus »

Re: Microsoft neemt Nokia over
« Reactie #6 Gepost op: 2013/09/03, 13:26:22 »
Ik lees mijn linkjes wel, ik lees zo'n beetje elk artikel op WPCentral elke dag.
Er staat volgens mij nergens dat Nokia een smak geld investeerd namelijk, daarom vroeg ik dat !

Citaat
Ik snap trouwens niet helemaal waarom je zo heftig reageert, ik reageerde ook vrij rustig naar jou toe. Dat mijn link misschien niet helemaal het antwoord is, dat snap ik wel. Maar dat "aan je oor trekken van Almere naar" dat vind ik wel een hele vreemde en heftige opmerking... en de toon van je post idem. Ook zonder dat soort heftige dingen had ik je uitleg wel begrepen hoor :)
Ik reageer niet heftig, het was gewoon feitelijk gebaseerd zonder enige emotie.
Dat oor gedeelte hangt samen met de woorden ervoor, (tegenspreken) en of (niet geloven) waarmee je altijd een welles nietes disc start.  =D

Citaat
Wel bedankt trouwens dat je ondanks het heftige me wat meer hebt geleerd over Navtec, vind het altijd leuk om nieuwe dingen te leren :)
Geen dank, nogmaals het was niet heftig, als ik heftig word is het bijna niet meer leesbaar en als ik het verbaal moet doen kan je beter eerst alle geloven afzweren die er bestaan, want tussen de woorden vloek ik als een bootwerker, en met deze uitspraak zal ik wel weer alle bootwerkers beledigt hebben ROFL  =D

EDIT: ander leuk weetje is misschien wel dat alle techniek en electronica wat erachter zit hier in NL is gemaakt en uitgevonden.
Software word uiteraard door MS geleverd  :D
« Laatst bewerkt op: 2013/09/03, 13:32:16 door Gandyman »
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Re: Microsoft neemt Nokia over
« Reactie #7 Gepost op: 2013/09/03, 13:53:36 »
Ik zou niet weten waarom ik je niet zou moeten geloven dus waarom je op voorhand die conclusie trekt dat ik je zou gaan tegenspreken is mij een raadsel :o Dat van dat aan mijn oor trekken heb je misschien niet kwaad bedoeld maar ik vond het in ieder geval absoluut geen leuke opmerking.

OT: Ach, MS was al zo verwikkeld met Nokia dat het eigenlijk geen verschil maakt dat ze nu Nokia hebben overgenomen :P
« Laatst bewerkt op: 2013/09/03, 13:56:44 door Vistaus »

Re: Microsoft neemt Nokia over
« Reactie #8 Gepost op: 2013/09/03, 17:26:17 »
Hmm, MS mag dan wel een schamel bedrag hebben betaald voor Nokia, het aandeel van Nokia is wel flink gestegen: http://www.wpcentral.com/nokia-stock-over-35-rising-following-purchase-microsoft

Offline vanadium

  • Lid
Re: Microsoft neemt Nokia over
« Reactie #9 Gepost op: 2013/09/03, 21:23:32 »
Jammer. de stevige - en revolutionaire - telefoontjes van weleer, en ook het bedrijf dat met symbian linux op de smartfoon bracht. Het bedrijf dat ook een tijd lang thuis was van het qt platform.

Re: Microsoft neemt Nokia over
« Reactie #10 Gepost op: 2013/09/03, 22:45:11 »
Jammer. de stevige - en revolutionaire - telefoontjes van weleer, en ook het bedrijf dat met symbian linux op de smartfoon bracht. Het bedrijf dat ook een tijd lang thuis was van het qt platform.

De Lumia's zijn inderdaad minder stevig.
Trouwens, Symbian was geen Linux dus daar waren ze niet de eerste mee (Symbian gebruikte EpocOS ARM-kernel). Bovendien was Ericsson de eerste die een Symbian-smartphone maakte (de R380), ruim 8 maanden voordat Nokia met Symbian kwam. De eerste smartphone met Linux was, zover ik weet en ook begrepen heb van anderen, de Motorola A1200 (die draaide op kernel 2.4.10) in 2005.
« Laatst bewerkt op: 2013/09/03, 22:57:32 door Vistaus »

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Microsoft neemt Nokia over
« Reactie #11 Gepost op: 2013/09/03, 23:24:26 »
Hoe dan ook, Microsoft is lelijk aan het verliezen in een wereld die nu touchscreens aan het aaien is op piepkleine machientjes, die ze op zak hebben. Nokia heeft in diezelfde veranderde wereld ook zijn draai niet kunnen vinden. En vanuit die kleine machientjes komen tablets op ons af en verandert de digitale wereld. De boel evolueert als nooit tevoren.

Moeten die twee grote partners dan samen wel de weg vinden op een groene zeephelling vol rare bobbels? Zeg nooit nooit. Ik wacht het wel af, maar het voelt niet goed.

Jammer. Ik gebruik voor het werk nog steeds een Nokia 6310. Een geweldig apparaat. En in mijn broekzak huist een moderner piepklein Nokiaatje, die ook al zo onverwoestbaar lijkt. Maar die zal eind van de week toch moeten wijken voor iets moderners.

met vriendelijke groeten,

Just Vecht
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline rja

  • Lid
Re: Microsoft neemt Nokia over
« Reactie #12 Gepost op: 2013/09/03, 23:37:51 »
Nokia had nooit een een topman van Microsoft moeten aannemen.

Nokia maakt goede hardware, nog wel.

Ze hadden verder met  de  n900 moeten gaan.

Of op de Andrioid trein moet springen, 

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Microsoft neemt Nokia over
« Reactie #13 Gepost op: 2013/09/03, 23:51:48 »
Die Nokia-domfoontjes zijn inderdaad onovertroffen. Ik gebruik er dagelijks een. Klein, lichtgewicht, oerdegelijk, past moeiteloos in elke broek- en jaszak. En de acculading gaat meer dan een week mee.

Ik heb ook een Samsung slimfoon, maar meh..... Niet veel dat ik dat ding gebruik. Pielen op zo'n minischerm is niks voor mij. En elke dag dat opladen, als je 'm dagelijks aanhebt: bah.

Gelukkig blijven de domfoons van Nokia gewoon bestaan, ondanks deze zet van Microsoft. Misschien dat ik er nog eentje als reserve bij koop, voor 15 euri of zo.... Voordat ook daar een Microsoft-besturingssysteempje op komt. Daar zijn weliswaar geen plannen voor, maar met Microsoft weet je het maar nooit.
« Laatst bewerkt op: 2013/09/03, 23:53:51 door Pjotr »

Re: Microsoft neemt Nokia over
« Reactie #14 Gepost op: 2013/09/04, 00:04:01 »
Mwah, Nokia vond ik eigenlijk helemaal niks met die domfoontjes. Ze waren wel sterk, maar zeker niet onovertroffen. Mijn Motorola Razr V6 Maxx "domfoon" gebruik ik ook nog steeds en is ook onverwoestbaar, zo lijkt het. Acculading gaat ook ruim een week mee. Blijf hem nog steeds fijner vinden dan mijn nieuwe Nokia-slimfoon, wie weet schakel ik binnenkort toch weer volledig terug naar mijn oude vertrouwde V6 Maxx die ik al zolang heb.

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Microsoft neemt Nokia over
« Reactie #15 Gepost op: 2013/09/04, 07:28:01 »
De Nokia 100 blijft ook zo'n toestel à la de 3310, maar de Asha serie is toch echt duidelijk minder stevig.

Laatst heb ik een Lumia 900 mogen vasthouden, en qua bouwkwaliteit vond ik mijn N9 toch hoogwaardiger aanvoelen. Is er dus niet op vooruit gegaan.

Re: Microsoft neemt Nokia over
« Reactie #16 Gepost op: 2013/09/04, 13:11:29 »
Overigens lijkt er wel een keerzijde aan deze deal te zitten. http://www.nu.nl/tech/3566501/windows-phone-makers-laten-platform-vallen.html
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Re: Microsoft neemt Nokia over
« Reactie #17 Gepost op: 2013/09/04, 13:12:39 »
Overigens lijkt er wel een keerzijde aan deze deal te zitten. http://www.nu.nl/tech/3566501/windows-phone-makers-laten-platform-vallen.html

Dat zeiden analisten ook nadat Google Motorola had overgenomen maar het aantal Android-telefoons is helemaal niet afgenomen.

Sterker nog: Samsung heeft, voor zover ik van WPCentral begreep, zelfs hun volledige Windows Phone software suite een grote update gegeven gisteravond.

Re: Microsoft neemt Nokia over
« Reactie #18 Gepost op: 2013/09/05, 09:47:17 »
Het zou logisch zijn dat ze dit laten vallen, het werkt gewoon niet goed, tis onstabiel en dus onbetrouwbaar, zelfs als het speciaal op een platform gemaakt word met slechts 1 doel zoals bij de NS dan nog crasht het continu en is het onwerkbaar.

Logisch dat ze zeggen :
Citaat
Dat meldt Cnet. Volgens Dawson hebben weinig fabrikanten, zoals onder andere Samsung, HTC en Huawei enig succes gehad met het besturingssysteem van Microsoft op hun smartphones.
"Er zijn nu weinig beweegredenen om in het platform te blijven investeren", aldus Dawson.

Het is en blijft trekken aan een dood paard, zonde van de energie en het geld.
Zou trouwens wel bizar zijn als MS op zijn eigen phone geen windows meer gaat zetten  =D
« Laatst bewerkt op: 2013/09/05, 09:57:10 door Gandyman »
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Re: Microsoft neemt Nokia over
« Reactie #19 Gepost op: 2013/09/05, 11:06:40 »
@Gandyman: De NS werkt met HP iPaqs met Windows Mobile (dat is de voorloper van Windows Phone) en met Railpockets met een speciaal OS en gaat binnenkort over op een soort smartphones (http://www.computable.nl/artikel/nieuws/mobility/4797449/1277034/ns-vervangt-railpocket-door-smartphone.html)

Overigens is mijn Lumia 720 maar 1 keer gecrasht totnutoe en mijn moeders Lumia 820 maar een paar keer. Ik heb mijn 720 nu een paar maanden en mijn moeder haar 820 al bijna een jaar. Vrij betrouwbaar dus in mijn ogen. En andere gebruikers zijn over het algemeen ook erg tevreden over de betrouwbaarheid.
« Laatst bewerkt op: 2013/09/05, 11:17:10 door Vistaus »

Offline bwman

  • Lid
Re: Microsoft neemt Nokia over
« Reactie #20 Gepost op: 2013/09/05, 23:03:08 »
hmm mn sony xperia neo is in meer dan twee jaar nog niet gecrasht das ook stabiel android 4.1
firefighter is not something you do..........
                                         its something you are
nexus 5,  huawei P9 lite, Nokia 7 plus , mint cinamon,
Saab enthousiast

Re: Microsoft neemt Nokia over
« Reactie #21 Gepost op: 2013/09/05, 23:29:12 »
hmm mn sony xperia neo is in meer dan twee jaar nog niet gecrasht das ook stabiel android 4.1

Dat is fijn voor jou, maar het ging er hier om dat volgens Gandyman Windows Phone niet stabiel zou zijn. Het topic gaat ook deels over Windows Phone en niet over dat Androide-gedoe (Nokia heeft immers geen Androide-telefoons maar wel bijna alleen maar Windows Phones).

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Microsoft neemt Nokia over
« Reactie #22 Gepost op: 2013/09/07, 10:34:30 »
Kom kom, ondanks dat dit een Ubuntu forum is, is het niet de bedoeling dat hier gebasht wordt. Ik heb een bericht weggehaald, gaan we nu verder over de eigenlijke overname? :)

Re: Microsoft neemt Nokia over
« Reactie #23 Gepost op: 2013/09/08, 10:23:09 »
Kom kom, ondanks dat dit een Ubuntu forum is, is het niet de bedoeling dat hier gebasht wordt. Ik heb een bericht weggehaald, gaan we nu verder over de eigenlijke overname? :)

Wat werd er volgend jouw gebasht ?

Volgens mij word alleen de waarheid verteld en dat heeft nix te maken met bashen.

1. bashen
bashen werkw.Afbreekpatroon:   'bas - hen Herkomst:   «Engels Verbuigingen:   bashte (verl.tijd ) Verbuigingen:   gebasht (volt.deelw.) in elkaar rammen; onderuit halen Voorbeeld:   `de nieuweling in het computerspel werd al snel gebashe...
Gevonden op http://www.woorden.org/woord/bashen

2. bashen
'to bash' betekent in alle vormen van het Engels 'rammen'. In het Brits Engels heeft het als informele bijbetekenis 'masturberen', in het Amerikaans 'mondeling aanvallen', 'afzeiken'.
Gevonden op http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_Amerikaanse_leenwoorden_in_het_Nederlands

Enyway jij verbreekt de discussie, dus aan jouw de eer/plicht de discussie weer op gang te brengen conform jouw norm. :police:
« Laatst bewerkt op: 2013/09/08, 10:26:31 door Gandyman »
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Re: Microsoft neemt Nokia over
« Reactie #24 Gepost op: 2013/09/08, 11:32:54 »
Kom kom, ondanks dat dit een Ubuntu forum is, is het niet de bedoeling dat hier gebasht wordt. Ik heb een bericht weggehaald, gaan we nu verder over de eigenlijke overname? :)

Wat werd er volgend jouw gebasht ?

Volgens mij word alleen de waarheid verteld en dat heeft nix te maken met bashen.

1. bashen
bashen werkw.Afbreekpatroon:   'bas - hen Herkomst:   «Engels Verbuigingen:   bashte (verl.tijd ) Verbuigingen:   gebasht (volt.deelw.) in elkaar rammen; onderuit halen Voorbeeld:   `de nieuweling in het computerspel werd al snel gebashe...
Gevonden op http://www.woorden.org/woord/bashen

2. bashen
'to bash' betekent in alle vormen van het Engels 'rammen'. In het Brits Engels heeft het als informele bijbetekenis 'masturberen', in het Amerikaans 'mondeling aanvallen', 'afzeiken'.
Gevonden op http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_Amerikaanse_leenwoorden_in_het_Nederlands

Enyway jij verbreekt de discussie, dus aan jouw de eer/plicht de discussie weer op gang te brengen conform jouw norm. :police:

Niet om het een of het ander maar over het algemeen op fora is het gebruikelijk dat je na verwijdering van een bericht contact opneemt met de desbetreffende moderator i.p.v. openlijk offtopic te gaan.