Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: internet aan de praat krijgen.  (gelezen 933 keer)

mabulco

  • Gast
internet aan de praat krijgen.
« Gepost op: 2007/09/15, 01:22:12 »
Hey,

Ik wil eens een keer Linux proberen en dan wel de Ubuntu versie. Het enige probleem is dat het mij absoluut niet lukt om mijn internet aan de praat te krijgen. Ik zit hier op één groot gemeenschappelijk internet en dus moet ik heb ik een static IP en alles nodig. Ik heb een Broadcom NetLink BCM5788 Gigabit Ethernet. Het zou mooi zijn als iemand me er mee kan helpen, hoe ik het precies moet doen. Want ik heb geen idee waar ik het allemaal moet invullen. Via windows kan ik al wel verbinding maken op dezelfde pc.

Groet,
Mabulco

Offline raggar

  • Lid
    • fietsen naar Tibet
internet aan de praat krijgen.
« Reactie #1 Gepost op: 2007/09/15, 01:43:44 »
Hoi Mabulco,

Allereerst welkom bij Ubuntu!
Om een static ip in te stellen ga je naar de twee computertjes rechts boven aan je werkblad en hier klik je op en je kiest voor manual configuration (of iets in het NL). Vervolgens moet je je wachtwoord invoeren (je gaat dit voor een korte tijd als administrator (root) uitvoeren).
Kies voor de draad verbinding en eigenschappen. Hier kun je bij config. kiezen voor static ip. Alles invoeren, op ok klikken en alles zal automatisch goed komen.

Laat even weten of het is gelukt.

mabulco

  • Gast
internet aan de praat krijgen.
« Reactie #2 Gepost op: 2007/09/15, 13:03:54 »
he.

Het is me toch gelukt. Ik dacht al wel dat het zo moest, daarom had ik het al een paar keer geprobeerd. Maar dat mislukte steeds, toen ik net echter het opnieuw probeerde ging het opeens wel goed ! bedankt voor de hulp in ieder geval