Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: rhythmbox en cpu  (gelezen 1054 keer)

Offline mp

  • Lid
rhythmbox en cpu
« Gepost op: 2011/07/15, 12:37:19 »
De laatste week heeft mijn cpu een abnormaal grote belasting door rhythmbox. Het zijn twee processors met 2,26 GHz, en die worden wanneer rhythmbox gewoon speelt constant belast aan 25%, met uitschieters tot 50%. Dit is niet normaal, tot afgelopen week had ik dat nooit.
Verder heeft rhythmbox vaak ontzettend veel tijd nodig om een verandering door te voeren, volgend nummer, bladeren doorheen de albums. Daar moet ik vaak 10 seconden op wachten, het venster wordt dan grijs en daarna weer gewoon.

Weet iemand wat aan de hand is?

Re: rhythmbox en cpu
« Reactie #1 Gepost op: 2011/07/15, 12:52:11 »
Dat is inderdaad vreemd, Rhythmbox hoort juist mild te zijn voor de processor. Hebben andere muziekspelers er ook last van?

Een eventuele oplossing, wanneer het een specifiek Rhythmboxprobleem is, zou kunnen zijn om de configuratiemap van Rhythmbox weg te gooien (of hernoemen is misschien beter) en je verzameling opnieuw te laten scannen.

Offline mp

  • Lid
Re: rhythmbox en cpu
« Reactie #2 Gepost op: 2011/07/17, 12:58:35 »
Ik heb in Banshee hetzelfde probleem... De configuratiemap verwijderen heb ik al gedaan, maar dat hielp dus niet.

Re: rhythmbox en cpu
« Reactie #3 Gepost op: 2011/07/17, 13:53:26 »
Heb je aanstaan, de plugin: Albumhoezen? ja? zet die eens uit.
En van dat CPU-gebruik, niet naar kijken.
Ik denk (kan iemand dat bevestigen) dat dat een rekenfout is in het programma dat de belasting weergeeft.
Xubuntu 15.04

Offline mp

  • Lid
Re: rhythmbox en cpu
« Reactie #4 Gepost op: 2011/07/18, 08:50:30 »
Ik heb die plugin al een tijdje uitgeschakeld.

Ik vind het vreemd dat het altijd gewoon was en nu plots onbehoorlijk veel. Of er een rekenfout gemaakt wordt of niet, het blijft vergelijkbaar vermoed ik. Als ik vroeger weinig belasting had en nu veel, blijft er iets vreemds aan de hand.

Offline mp

  • Lid
Re: rhythmbox en cpu
« Reactie #5 Gepost op: 2011/07/19, 14:44:45 »
In me-tv hetzelfde probleem. Tot 80% van de cpu...

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: rhythmbox en cpu
« Reactie #6 Gepost op: 2011/07/19, 15:23:58 »
Misschien een algemeen probleem met codecs? (je kunt proberen ubuntu-restricted-extras te herinstalleren).

Met wat voor bestanden is het? MP3? Of ook filmpjes...
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline mp

  • Lid
Re: rhythmbox en cpu
« Reactie #7 Gepost op: 2011/07/19, 15:34:48 »
Ogg in rhythmbox.
In me-tv een videostream die binnenkomt via een tv-stick.

Offline mp

  • Lid
Re: rhythmbox en cpu
« Reactie #8 Gepost op: 2011/07/19, 19:54:27 »
Ik krijg echt geen vat op het probleem. Daarnet geprobeerd om alle zelf toegevoegde ppa's te verwijderen. Het probleem blijft...