Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Android applicatie koppelen aan database  (gelezen 1293 keer)

roekoe

  • Gast
Android applicatie koppelen aan database
« Gepost op: 2010/05/25, 15:11:15 »
Hallo forumleden,

ik ben net nieuw op deze site, en ik heb hulp nodig in het volgende: Ik ben met een schoolproject bezig waarin we een android applicatie moeten maken en die in een later stadium moeten koppelen aan een database. Op dit punt zitten we namelijk vast, aangezien we niet weten hoe we verder kunnen komen. Er zijn talloze manieren om die applicatie te koppelen zoals jdbc met mysql of via het soap protocol maar ik kan hiervan geen goede aanwijzingen vinden op het internet met duidelijke aanwijzingen. Het kan wellicht zo zijn dat ik de verkeerde zoektermen gebruik maar helaas vind ik er weinig relevante informatie over. Dus als iemand ons kan verder helpen met wellicht relvante links met goede tutorials of howto's dan zijn die erg welkom.

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Android applicatie koppelen aan database
« Reactie #1 Gepost op: 2010/05/26, 09:30:58 »
Hey, welkom op het forum.
Wel handig om deze discussie ff te lezen.

Zoals ze zeggen zou ik niet direct vanaf de tel. met de DB verbinden. Maar op de server een service draaien waar de telefoon dingen aan kan vragen en naartoe zenden. REST lijkt mij wel makkelijk hiervoor.

Wat google zoektermen ;)
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!