Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kan ik een firefox-window bovenop doorzichtig instellen?  (gelezen 579 keer)

Offline Jenske

  • Lid
Kan ik een firefox-window bovenop doorzichtig instellen?
« Gepost op: 2020/11/05, 15:30:11 »
Ik wil al eens een anderstalige tekst lezen op het internet. En als ik dan een woord of tekst moet vertalen, doe ik dat in reverso context of (soms) google translate. Dat doe ik ook met Griekse teksten, die ik dan met ons alfabet uitschrijf als ik de tekst zelf niet kan kopiëren. Bv. als ik de op een boot geschilderde Griekse tekst wil vertalen of als ik de Griekse tekst wil vertalen op het uithangbord in een foto van een winkel.

Nu zou ik graag de vertaalsite in een apart firefox-venster hebben, dat zweeft boven de te vertalen site.

Is het mogelijk om dat vertaal-window bovenop de andere firefox-instantie te hebben, waarbij dan dat eerste vertaal-window (instelbaar) transparant is?
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM

Re: Kan ik een firefox-window bovenop doorzichtig instellen?
« Reactie #1 Gepost op: 2020/11/05, 23:02:44 »
Het is denk ik wel mogelijk maar heb het nog niet voor elkaar gekregen met twee Firefoxvensters. Wel met een transparant Firefoxvenster en dat bovenop een Chromiumvenster gesleept.

In je sig staat dat je Kubuntu gebruikt dus ik ga even uit van KDE. Wat je dan kan doen is rechtsklikken op de titelbalk van Firefox en vervolgens kiezen voor More Actions > Configure Special Window Settings. Daar kun je op het tabblad Appearance & Fixes de instelling Active Opacity aanpassen. Standaard is het venser 100% opaak. Dit percentage kun je naar beneden bijstellen op het venster doorzichtiger te maken. Kies voor Force Temporarily om de aanpassing niet permanent te maken. Zie bijlagen.

Het verwarrende mengsel van Firefox en Chromium ziet er zo uit :P





Offline Jenske

  • Lid
Re: Kan ik een firefox-window bovenop doorzichtig instellen?
« Reactie #2 Gepost op: 2020/11/05, 23:23:29 »
Aiai, dan moet ik mijn "sig" aanpassen, want ik gebruik al enkele maanden terug gewoon Ubuntu.
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM

Offline MKe

  • Lid
Re: Kan ik een firefox-window bovenop doorzichtig instellen?
« Reactie #3 Gepost op: 2020/11/06, 07:31:12 »
Aiai, dan moet ik mijn "sig" aanpassen, want ik gebruik al enkele maanden terug gewoon Ubuntu.
Misschien dan ook de 4 MHz aanpassen? De laatste computer die ik gebruikt heb met een 4Mhz processor was de Commodore 64 uit de jaren ‘80.

Offline vanadium

  • Lid
Re: Kan ik een firefox-window bovenop doorzichtig instellen?
« Reactie #4 Gepost op: 2020/11/06, 10:12:48 »
Eens de extensie https://extensions.gnome.org/extension/1454/transparent-window/ uitproberen als je op standaard Ubuntu bent.