Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: 19 + 0 rekord in  (gelezen 1282 keer)

19 + 0 rekord in
« Gepost op: 2009/03/24, 21:01:08 »
Direkt tijdens het opstarten, direkt na Grub komt de melding:
19 + 0 rekord in
19 + 0 rekord out

Ik weet niet dat ik deze melding eerder heb gezien.
Wat betekent deze melding?

Groeten henk

Offline heir4c

  • Lid
Re: 19 + 0 rekord in
« Reactie #1 Gepost op: 2009/03/24, 21:39:19 »
Heb dit ook eens gehad, heeft iets te maken geloof ik met een mogelijke image die je opslaat als je hibernate aanklikt.

Zie mijn topic (waar tenandere nooit een reaktie op gekomen is):
http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/udevd-event(1046)-udev_rules_apply_format-unknown-format-char-%27a%27/
Heb dit nooit kunnen oplossen maar intussen na herinstallaties van verschillende versie heb ik dit niet meer voor gehad.
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline ivo

  • Lid
Re: 19 + 0 rekord in
« Reactie #2 Gepost op: 2009/03/25, 20:44:54 »
Direkt tijdens het opstarten, direkt na Grub komt de melding:
19 + 0 rekord in
19 + 0 rekord out

Ik weet niet dat ik deze melding eerder heb gezien.
Wat betekent deze melding?

Groeten henk

Dit is typisch de output van het "dd" commando.
Samen met de opmerking van heir4c zou dit kunnen betekenen dat de image die bij hybernate wordt aangemaakt gebeurt met het commando "dd" en dat je daar de output van ziet.
Als je systeem verder goed werkt zou ik er niet teveel over inzitten.
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Re: 19 + 0 rekord in
« Reactie #3 Gepost op: 2009/03/27, 18:04:19 »

Als je systeem verder goed werkt zou ik er niet teveel over inzitten.
Ik  zal even kijken wat de opdracht DD inhoud. Ben nog niet zolang met Linux bezig.

Ik heb alles ook een keer opnieuw geinstalleerd maar de bovenstaande melding bleef komen.
Ik mijn eigen Home partitie gewoon laten staan en de partitie voor de basis systeem en de swap partie geformateert.
Maar daar kan het volgens mij nooit aan liggen. want zover is de computer nog niet tijdens het opstarten.

Ben zelf ook wat aan het uitproberen geweest en kwam op de geheugen test terecht.
Daar komt bij test 5 op 143 errors uit en 346 beschadigd.

Ik weet niet of dit er ook iets mee temaken heeft?

Groeten henk

Offline track

  • Lid
Re: 19 + 0 rekord in
« Reactie #4 Gepost op: 2009/03/27, 18:20:18 »
Dat is inderdaad ernstig Henk !

Want dan heeft hij serieuze geheugenfouten, maw je zult dit systeeem nooit stabiel kunnen krijgen.
Wat je best eerst nog zult bekijken is het timing van het geheugen in het BIOS. 
Maar als dat goed staat en de contacten van de geheugenreepjes ook schoon en goed zijn (best nóg een keer schoon maken)
moet je inderdaad het beschadigde reepje vervangen.

De dd is trouwens maar een kopiëercommando dat vaak gebruikt wordt om individuële sectoren (op laag peil) te kopiëren.

track

Offline ivo

  • Lid
Re: 19 + 0 rekord in
« Reactie #5 Gepost op: 2009/03/27, 20:58:13 »

Ik  zal even kijken wat de opdracht DD inhoud. Ben nog niet zolang met Linux bezig.


De formele omschrijving is "convert and copy a file". Logischerwijs zou het commando dus beter
"cc" kunnen heten. Daar "cc" al bestond (als in de C-compiler) heeft men het ludiek "dd"
genoemd.

There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Re: 19 + 0 rekord in
« Reactie #6 Gepost op: 2009/04/01, 11:43:03 »
Dat is inderdaad ernstig Henk !

Want dan heeft hij serieuze geheugenfouten, maw je zult dit systeeem nooit stabiel kunnen krijgen.
Wat je best eerst nog zult bekijken is het timing van het geheugen in het BIOS. 
Maar als dat goed staat en de contacten van de geheugenreepjes ook schoon en goed zijn (best nóg een keer schoon maken)
moet je inderdaad het beschadigde reepje vervangen.

Ik heb de bankjes eruit gehaald en schoon gemaakt.
En weer terug geplaatst, en nu was de geheugen test goed.
De melding van 19 + 0 record , heb ik wel weer gezien. maar alles werkt weer normaal

Bedankt voor jullie antwoorden!

groeten Henk