Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Word perfect grafics opnieuw gebruiken  (gelezen 1521 keer)

Offline Bobbie

  • Lid
Word perfect grafics opnieuw gebruiken
« Gepost op: 2008/03/14, 16:31:20 »
Heb nog uit de oude tijd van WP presentations een aantal WPG posters/tekeningen, die ik wil gaan gebruiken, maar kan nog niets vinden waarmee ze te openen zijn.
In synapic pakkettenbeheer stond wel libwpg-tool met andere bestandjes (dev-doc) deze heb ik geïnstalleerd, maar weet niet hoe het werkt.
Weet iemand hier hoe ze alsnog te gebruiken zijn ???

gr

Offline joop905

  • Lid
Word perfect grafics opnieuw gebruiken
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/15, 01:05:22 »
ik kwam deze tegen misschien had je er wat aan  https://launchpad.net/ubuntu/+source/libwpg/0.1.0-3

geluk er mee.

Offline joop13

  • Lid
Word perfect grafics opnieuw gebruiken
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/15, 01:55:21 »
Ik kwam deze tegen: ImageConverterPlus. Ik heb hem geinstalleerd met Wine en inmiddels heb ik mijn wpg's omgezet naar Tiff en JPG. Valt me niet tegen, alleen in de niet geregistreerde versie krijg je er een watermerk bij. Maar ik denk dat je in een aantal gevallen dat watermerk wel met Gimp kunt verwijderen.
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Offline Bobbie

  • Lid
Word perfect grafics opnieuw gebruiken
« Reactie #3 Gepost op: 2008/03/15, 16:20:58 »
@joop deze had ik ook al geinstalleert, maar raak de klus kwijt hoe hij werkt.

libwpg 0.1.0-3 in z'n geheel geinstalleert, maar dan???  kreeg het idee dat het op de een af andere manier werkt bij het  importeren van van het bestand, maar ook niet.
dus ????

gr

Offline eendje

  • Lid
Word perfect grafics opnieuw gebruiken
« Reactie #4 Gepost op: 2008/03/15, 16:27:47 »
Die WPG files zouden te opnenen meten zijn met Inkscape. Dit is een vector teken programma (Zoiets als Coraldraw en Illustrator) en kun je installeren via Synaptic.
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!
__________________________________________________________
Een vraag? Heb je al eens gekeken op: http://wiki.ubuntu-nl.org/FAQ?

Offline Bobbie

  • Lid
Word perfect grafics opnieuw gebruiken
« Reactie #5 Gepost op: 2008/03/15, 17:37:34 »
Bij InKscape is wel wanneer je vraagt bestand importeren, komt de optie Wordperfect Graphics, dan selecteer je een bestand, maar komt niet naar binnen in Inkscape.

heb wel een site gevonden waar ze het er over hebben, maar dat gaat boven mijn pet:       http://libwpg.sourceforge.net/

dus nog niets

Offline eendje

  • Lid
Word perfect grafics opnieuw gebruiken
« Reactie #6 Gepost op: 2008/03/15, 20:05:47 »
Hé balen :( Ik had het zelf nog niet geprobeerd, maar ik was aan het zoeken op internet en toen kwam ik die optie tegen...
De bibliotheek wordt inderdaad door Inkscape gebruikt. Op die site kwam ik ook tegen  in de FAQ:

Citaat
I converted a picture to SVG. But when I view the result, it does not look like the original WPG version?

Unfortunately, libwpg and the tools based libwpg (such as wpg2svg) still can not handle all types of WPG files yet. If you encounter WPG files which are handled or converted properly, please report to our discussion forum.
Tja misschien heb je pech.... Je kunt het nog met de hand proberen via de commandline
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!
__________________________________________________________
Een vraag? Heb je al eens gekeken op: http://wiki.ubuntu-nl.org/FAQ?

Offline Bobbie

  • Lid
Word perfect grafics opnieuw gebruiken
« Reactie #7 Gepost op: 2008/03/15, 20:19:12 »
Bedankt voor het meedenken

ga nog verder zoeken.

Offline joop13

  • Lid
Word perfect grafics opnieuw gebruiken
« Reactie #8 Gepost op: 2008/03/15, 21:24:19 »
Imageconverter werkte bij mij als volgt: Op mijn bureaublad heeft hij een link geplaatst. Na aanklikken komt in een Winevenster dit programma op. Bij de foto's heb ik de directory aangeklikt waar mijn wpg's staan en daarna de gewenste omzetting boven in het scherm. Daarna START en hij ging bij mij aan het werk. Hij zet de geconverteerde bestanden in mijn home.
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Offline Bobbie

  • Lid
Word perfect grafics opnieuw gebruiken
« Reactie #9 Gepost op: 2008/03/15, 21:35:51 »
@ Joop13 We gaan het nogmaals proberen met jou aanwijzing

Gr

Offline Henk2

  • Lid
Word perfect grafics opnieuw gebruiken
« Reactie #10 Gepost op: 2008/04/09, 21:39:28 »
OP internet gevonden:

www.youconvertit.com

Free conversie, inzenden tot files mogelijk per keer.
Hopenlijk heb je er iets aan

Henk

Offline Bobbie

  • Lid
Word perfect grafics opnieuw gebruiken
« Reactie #11 Gepost op: 2008/04/10, 21:13:05 »
@zandman48 bedankt, inmiddels opgelost, op een andere oude computer waar nog corel suite 7 op stond

gr