Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: AVI omzetten voor dvd speler  (gelezen 7162 keer)

Offline Dorst

  • Lid
AVI omzetten voor dvd speler
« Gepost op: 2009/09/28, 22:27:17 »
Ik wil een AVI filmpje (zonder geluid) omzetten in een formaat dat geschikt is voor een gemiddelde dvd speler en waar bij voorkeur ook Windows mee overweg kan. Welk formaat moet ik dan hebben? En lukt dat met Avidemux (en met welke instellingen)?

Offline Roel1963

  • Lid
Re: AVI omzetten voor dvd speler
« Reactie #1 Gepost op: 2009/09/29, 07:05:25 »
Ik denk dat Devede kan wat jij wil. Zit gewoon in de repositories.

Offline jan11000

  • Lid
Re: AVI omzetten voor dvd speler
« Reactie #2 Gepost op: 2009/09/29, 17:32:16 »
Mandvd.
Deze maakt een dvd met menu. Avi word omgeschreven naar mpeg2(dvd).

Offline Dorst

  • Lid
Re: AVI omzetten voor dvd speler
« Reactie #3 Gepost op: 2009/09/30, 19:13:56 »
Hmm, ik had gehoopt dat dit een eenvoudige vraag zou zijn, maar blijkbaar niet. Ik zou toch verwachten dat het met Avidemux een koud kunstje moet zijn; immers genoeg instellingen om uit te kiezen (alleen: welke?)

@jan11000: Mandvd kom ik niet tegen in Synaptic.
@Roel1963: Devede is nu ongeveer een kwartier bezig met een bestand van ca. 700 MB en pas op 70% in de eerste van 4 fasen, dus dat belooft niet veel goeds.

Offline jan11000

  • Lid
Re: AVI omzetten voor dvd speler
« Reactie #4 Gepost op: 2009/09/30, 19:20:15 »
http://www.getdeb.net/app/ManDVD
Deze vind ik zeer gemakelijk om mee te werken. Ik weet effe zelf niet of hij in ubuntu zit.(blijkbaar dus niet).

Offline petervs

  • Lid
Re: AVI omzetten voor dvd speler
« Reactie #5 Gepost op: 2009/09/30, 21:35:36 »
Devede is nu ongeveer een kwartier bezig met een bestand van ca. 700 MB en pas op 70% in de eerste van 4 fasen, dus dat belooft niet veel goeds.
Devede is niet snel maar doet z'n werk goed, is mijn ervaring.
Ubuntu MATE 16.04

Re: AVI omzetten voor dvd speler
« Reactie #6 Gepost op: 2009/10/01, 08:28:24 »
Met DeVeDe en Mandvd maak je er gelijk een menu bij. Als je dit niet wil of niet nodig hebt, kan je gewoon Avidemux gebruiken.

Met Avidemux kan je niet branden, hiervoor kan je Nero goed gebruiken. Weet je zeker dat windows hem ook kan lezen.
Volop Ubuntu 12.04 gebruiker.

Offline Dorst

  • Lid
Re: AVI omzetten voor dvd speler
« Reactie #7 Gepost op: 2009/10/02, 18:29:38 »
@rick.blub: Maar dan blijft mijn vraag: in welk format moet ik het bestand dan opslaan? Ik zie zowel onder Video als onder Format een boel mogelijkheden, en heb geen idee welke ik moet nemen.
@Roel1963 en petervs: Inderdaad: het duurde lang, maar met Devede is het wel gelukt. Bedankt!

Re: AVI omzetten voor dvd speler
« Reactie #8 Gepost op: 2009/10/03, 14:47:37 »
Converting to DVD with Avidemux

Zelf gebruikte ik altijd DeVeDe, maar sinds ik een HDX 1000 heb, converteer ik eigenlijk nooit meer.
Ubuntu Pocket Guide and Reference - LinuxCommands.org - Manual Pages (man)

PC: Ubuntu 18.04 LTS /  Intel Core i5 8600 / Gigabyte B360M DS3H / Samsung 970 EVO / Corsair Vengeance LPX 16GB

Re: AVI omzetten voor dvd speler
« Reactie #9 Gepost op: 2009/10/03, 16:07:55 »
Het makelijkst is om in menu auto te seleceteren, en dan DVD kiezen.
Dan houd je 3 opties over, en daar moet je ff kijken wat bij jouw de goeie zijn
Volop Ubuntu 12.04 gebruiker.

Offline vanadium

  • Lid
Re: AVI omzetten voor dvd speler
« Reactie #10 Gepost op: 2009/10/03, 16:28:46 »
Specifiek antwoord op de vraag: kijk bijvoorbeeld eens hier: http://en.wikipedia.org/wiki/DVD#DVD_Video
5. DVD Video en 6. DVD audio.

Videoconversie duurt lang. Voor een ganse fim ongeduldig zijn na een kwartiertje hoeft niet: zelf zou ik dit overnacht aanzetten.

Met avidemux converteer je enkel de videoformaten. Daarna moet je die nog met andere tools (dvdauthor of de grafische frontents dvdstyler of qdvdauthor) "authoren" naar een DVD structuur, die kan gebrand worden met nog een derde tool: je dvd schrijfsoftware.

ManDVD en DeVeDe automatiseren dat, maar de kostprijs van het gebruiksgemak is dat je minder controle hebt over de instellingen.