Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: OpenShot Video Editor installeren  (gelezen 291 keer)

OpenShot Video Editor installeren
« Gepost op: 2014/04/27, 11:47:32 »
Hallo,  Op mijn Ubuntu  12.04  heb ik nu  OpenShot Video Editor geinstalleerd ( via het software centrum )  hij maakt daar bij een snelkoppeling in de start-balk.  Wanneer ik daarop klik opent hij niet, wanneer ik vervolgens naar het betreffende video'tje ga in mijn map en daar  aanklik ,  openen met  OpenShot,  gebeurt er ook niets en hij staat er toch echt op , heeft iemand een idee wat ik verkeerd doe  ??.   Vr.  gr.  Oldtimer.  :| :|
Op een Puch, komt de tijd Terug.

Re: OpenShot Video Editor installeren
« Reactie #1 Gepost op: 2014/04/27, 12:06:20 »
Start het programma eens vanuit de terminal, vermoedelijk crasht openshot en daarom zie je niets. In de terminal krijg je dan tenminste een foutmelding te zien.

De terminal vind je in Unity zo : windowstoets om dash te openen > typ terminal > klik op de terminal. Misschien werkt CTRL + ALT + T ook.
Binnen de terminal typ "openshot" (zonder aanhalingstekens).

Re: OpenShot Video Editor installeren
« Reactie #2 Gepost op: 2014/04/27, 12:38:29 »
Erik1984,  bedankt voor je reactie, in de terminal krijg ik te zien dat er verschillende bestanden ontbreken en de uitleg daarvan is voor mij niet te volgen.   Het ging mij eigenlijk alleen maar om een progje om uit een aantal video'tjes ( van een mobiel ) wat dwars genomen beeldjes weg te knippen.  Verder ben ik totaal niet met video's bezig, dus iets zoals Windows live moviemaker is wat ik zoek, toch nog bedankt       V r..gr.   Oldtimer.   ^-^
Op een Puch, komt de tijd Terug.