Interactief > Ubuntu-NL

Voortzetten Stichting Ondersteuning Ubuntu NL

<< < (2/10) > >>

DarkEra:
Het is niet opgevallen omdat het ook niet zo'n grote impact heeft gehad en dus geen indruk heeft achtergelaten bij de leden. Net zoals de gemeenschapsraad.
https://www.ubuntu-nl.org/stichting/
https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=87979.0

Wat kort door de bocht en ietjes grof gezegd maar Ubuntu NL ligt op z'n gat, de glorie tijd is geweest en het zal nooit meer worden zoals het ooit eens was met promotie en release party's. Dat zie je bij vele sites en fora overigens.
Alles wat er overgebleven is is de support die gegeven wordt hier op het forum en de meerderheid van de leden van toen zijn gevlogen. Die overgebleven zijn en het draaiende houden qua support kan je op twee handen tellen.

Bloom:

--- Citaat van: HWE64 op 2020/04/05, 17:22:37 ---
--- Citaat van: Pjotr op 2020/04/05, 16:51:49 ---(...)
Of de financiën nu worden overgedragen aan NLLGG of NLUUG: ik denk wel dat het nuttig is om dan te verzoeken aan de ontvangende partij om duidelijk te maken dat ze er ook voor de Vlamingen zijn. Want dat is Ubuntu-NL immers ook.

--- Einde van citaat ---
@Pjotr, kun je niet beter zeggen Belgen i.p.v. Vlamingen????

--- Einde van citaat ---
Als Vlaming en Belg kan ik je garanderen dat de Franstalige landgenoten totaal niet geïnteresseerd gaan zijn in een Nederlandse stichting. De Vlamingen als Nederlandstaligen wel.

poj:
Op zich kan ik me voorstellen dat als er geen belangstelling is voor release party's dat ze dan ook niet meer georganiseerd worden en dat de stichting daarvoor overbodig is geworden en opgeheven kan worden. Nu weet ik helemaal niet wat de organisatiestructuur is, maar als ik het zo hoor dan komen er een aantal vragen bij me boven zoals:
- wat is dan die Stichting NLLGG of NLUUG waar het geld naar toe gaat en wat gaan zij er mee doen?
- kan het niet meteen terug vloeien naar Ubuntu-NL?
- kan het niet gebruikt worden om site en forum van Ubuntu-NL te upwaarderen.

Ten aanzien van het laatste punt ervaar ik dat het forum eigenlijk niet geschikt is om vanaf de mobiele telefoon te lezen. Daarnaast zie ik dat de documentatie nauwelijks meer wordt bijgewerkt. Ik weet niet wat de status en de samenwerking van bijvoorbeeld "makkelijke linuxtips" is, maar ik denk dat het een grote meerwaarde is als dat binnen de site van Ubuntu-NL geïntegreerd zou kunnen worden. Zoveel mogelijk betrouwbare en waardevolle informatie bij elkaar.

Succes met de beslissing.

Pjotr:

--- Citaat van: poj op 2020/04/06, 10:49:51 ---Daarnaast zie ik dat de documentatie nauwelijks meer wordt bijgewerkt. Ik weet niet wat de status en de samenwerking van bijvoorbeeld "makkelijke linuxtips" is, maar ik denk dat het een grote meerwaarde is als dat binnen de site van Ubuntu-NL geïntegreerd zou kunnen worden. Zoveel mogelijk betrouwbare en waardevolle informatie bij elkaar.

--- Einde van citaat ---

Mijn webstek blijft sowieso zelfstandig. Ik vind het prettig om de volledige beheersing over mijn eigen teksten te hebben, zodat ik daarover geen compromissen hoef te sluiten met anderen.  ;)

poj:

--- Citaat van: Pjotr op 2020/04/06, 12:37:30 ---Mijn webstek blijft sowieso zelfstandig. Ik vind het prettig om de volledige beheersing over mijn eigen teksten te hebben, zodat ik daarover geen compromissen hoef te sluiten met anderen.  ;)

--- Einde van citaat ---

Dat is altijd het nadeel van open source ;) ;) Iedereen maakt zijn eigen toko ;)

Maar misschien een duidelijke link naar het waardevolle weblog?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie