Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: 100% online tv-all-in  (gelezen 1613 keer)

100% online tv-all-in
« Gepost op: 2018/01/03, 17:25:34 »
Via Ziggo kijk ik nog steeds via een analoge verbinding TV (jaja), waarbij ik regelmatig opneem op enkele harddiskrecorders.
Nou heeft Ziggo onlangs te kennen gegeven dat het over ongeveer twee jaar geen analoge TV meer zal aanbieden.

Aangezien ik het liefst geen decoder-kastjes, snoeren, modules en weet ik wat nog meer wil, wil ik mogelijk 100 % online TV gaan kijken, opnemen, terugkijken etc., echter na geinformeerd te hebben bij Ziggo en XS4ALL blijkt dit (nog) niet mogelijk. Helaas.

Ziggo komt in het derde kwartaal van dit jaar wel met een opvolger voor hun huidige – inmiddels ietwat gedateerde – Mediabox XL (voorheen Horizon) zo vertelde een medewerker mij.

Ik had Ziggo en XS4ALL onderstaand ‘eisenlijstje’ voorgelegd :

“Ik wil graag volledig online via mijn desktop en/of laptop  - dus niet via een smartphone of tablet - TV kunnen kijken, opnemen, programma's terug kunnen kijken, etc., waarbij ik kan inloggen via een account  van waaruit ik alles  eenvoudig  kan 'bedienen'/bekijken. De desktop/laptop heb ik aangesloten via een HDMI-kabel op mijn grote TV.

Mijn 'vereisten'/vragen voor online tv kijken zijn de volgende :

* Geen reclames!

* account moet te gebruiken zijn via een VPN

* Met hoeveel desktops/laptops kan ik gelijktijdig inloggen op een account?

* HD-kwaliteit

* Zappen moet snel gaan

* Vanuit een bij de account behorende TV-gids moet ik opnames kunnen inplannen voor programma's die ik later wil bekijken.

* Ik ben niet (zo zeer) geinteresseerd in het huren van films en/of series.

* Ik moet niet-opgenomen programma's langere tijd kunnen terugkijken.”

Mijn vraag is of iemand weet of iets dergelijks al wel kan en zo ja wat is dan een goede TV-provider?
Mocht dit (nog) niet kunnen, dan zal ik toch waarschijnlijk tzt aan een TV-ontvanger moeten geloven. In dat geval ben ik benieuwd wat de ervaringen van lezers van dit forum zijn met Ziggo, XS4ALL of andere aanbieders? Waar moet ik op letten? Zijn er valkuilen en/of adders?
De ontwikkelingen gaan zo razendsnel dat ik door de TVbomen het programmabos inmiddels niet zo goed meer voor ogen heb  =D

Alvast bedankt.

Een boek doet het altijd...

Re: 100% online tv-all-in
« Reactie #1 Gepost op: 2018/01/03, 20:42:36 »
Via Ziggo kijk ik nog steeds via een analoge verbinding TV (jaja), waarbij ik regelmatig opneem op enkele harddiskrecorders.
Nou heeft Ziggo onlangs te kennen gegeven dat het over ongeveer twee jaar geen analoge TV meer zal aanbieden.

Leuk topic kfboerne.
Wtf, geen analoog meer? Dan zullen ze toch met een prachtige aanbieding moeten komen want ik wil dat niet zelf.
Hoe kom je aan dit nieuws? Ik ontving nog niets.

Ik ga dit topic zeer geinteresseerd mee volgen. Ik kijk er ver hetzelfde tegenaan.
« Laatst bewerkt op: 2018/01/03, 21:15:02 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: 100% online tv-all-in
« Reactie #2 Gepost op: 2018/01/03, 21:19:00 »
Via Ziggo kijk ik nog steeds via een analoge verbinding TV (jaja), waarbij ik regelmatig opneem op enkele harddiskrecorders.
Nou heeft Ziggo onlangs te kennen gegeven dat het over ongeveer twee jaar geen analoge TV meer zal aanbieden.

Leuk topic kfboerne.
Wtf, geen analoog meer? Dan zullen ze toch met een prachtige aanbieding moeten komen want ik wil dat niet zelf.
Hoe kom je aan dit nieuws? Ik ontving nog niets.

Ik ga dit topic zeer geinteresseerd mee volgen. Ik kijk er ver hetzelfde tegenaan.

https://tweakers.net/nieuws/133025/ziggo-stopt-binnen-drie-jaar-met-analoge-tv-en-radio.html
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Re: 100% online tv-all-in
« Reactie #3 Gepost op: 2018/01/03, 21:25:03 »
Ja dat zag ik inmiddels. Daar las ik ook dat het gefaseerd doorgevoerd wordt. Misschien dat kfboerne daarom wel wat hoorde en wij hier nog niet.
Het is overigens niet de eerste keer dat dit aangekondigd wordt. Die keren ging het niet door omdat ze geen acceptabele alternatieven wilden bieden en dus de knop niet om mochten zetten.
Ziggo vertelde mij nog niets. Ik wacht gewoon af. Als het door gaat ontnemen ze mij iets dus zullen ze me een alternatief moeten bieden zonder me op kosten te jagen.

Ik wil net als kfboerne eigenlijk ook geen digitale tv. Daarom ook dat topic van ome over internet-tv waar wij zelf al zachtjes aan op over willen gaan. Want ooit zal de knop toch omgezet worden.

@kfboerne
Stem niet te snel in. Je hebt rechten. Bij instemming vergooi je die.
« Laatst bewerkt op: 2018/01/03, 21:38:14 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline DeBaas

  • Lid
Re: 100% online tv-all-in
« Reactie #4 Gepost op: 2018/01/03, 22:43:00 »
Bij je Ziggo abo ontvang je digitale tv met basic zenders ongecodeerd plus een aantal gecodeerd.
Als extra ontvang je ook nog eens analoge zenders.
Het goedkoopste abo geeft je recht op één bruikleen simpele, momenteel Humax, decoder met smartcard of een CI+ insteekkaart met smartcard.
Zodra analoog uitgezet wordt, en zelfs nu, kun je dit bruikleen apparaat gratis aanvragen. Tegen bijbetaling huur je extra decoders, met smartcard.
Decoders zonder smartcard ontvangen de ongecodeerde zenders, dit zijn er al meer dan het aantal analoge, echter alleen de 3 NL versies in 1080i.
Duurdere abo's geven een decoder/recorder in bruikleen, meer zenders en uitgebreider pakket mogelijkheden, o.a. een week terugkijken.
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Re: 100% online tv-all-in
« Reactie #5 Gepost op: 2018/01/03, 23:34:59 »
Bij je Ziggo abo ontvang je digitale tv met basic zenders ongecodeerd plus een aantal gecodeerd.
Als extra ontvang je ook nog eens analoge zenders.
Het goedkoopste abo geeft je recht op één bruikleen simpele, momenteel Humax, decoder met smartcard of een CI+ insteekkaart met smartcard.
Zodra analoog uitgezet wordt, en zelfs nu, kun je dit bruikleen apparaat gratis aanvragen. Tegen bijbetaling huur je extra decoders, met smartcard.
Decoders zonder smartcard ontvangen de ongecodeerde zenders, dit zijn er al meer dan het aantal analoge, echter alleen de 3 NL versies in 1080i.
Duurdere abo's geven een decoder/recorder in bruikleen, meer zenders en uitgebreider pakket mogelijkheden, o.a. een week terugkijken.

Super info dit Baas :thumbsup:
Dus als ik het goed begrijp in simpele woorden kan ik wat ik nu heb gewoon 'gratis' alsnog krijgen/handhaven?

(als je belt voor info krijg je alleen maar te horen dat je €175 neer moet tellen voor een apparaat :| )
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline DeBaas

  • Lid
Re: 100% online tv-all-in
« Reactie #6 Gepost op: 2018/01/04, 01:16:44 »
Welk abo heb je nu? kan me voorstellen dat men met het 18,70 abo niet zo scheutig is.
Het 24,95 abo (77+ zenders) bevat een decoder in bruikleen.
Met het 18,70 abo (40 zenders) heb je genoeg aan een decoder/CI+ module zonder smartcard, Marktplaats heeft er wel een paar voor weinig ;)
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Re: 100% online tv-all-in
« Reactie #7 Gepost op: 2018/01/04, 11:09:11 »
Waar ik woon heb ik voor een andere oplossing gekozen. Ik woon in de buitengebieden en Ziggo is hier een beetje gokken, bij de een werkt het goed, de andere redelijk en bij de ander is het verre van goed.  Zelf behoorde ik tot de laatste groep en heb destijds (omdat de internetsnelheid hier beperkt is/was) gekozen voor digitenne. Ook niet de meest glorieuze oplossing, maar ik had tenminste een aantal RTL zenders weer.  Maar goed, je kunt dan een 2e kastje krijgen, maar het is mij te gortig om overal kabels te trekken naar slaapkamers en of computers. Om maar te zwijgen van andere aanpassingen.  Bovendien gebeurd het sporadisch dat ik boven tv kijk, dus dan is er ook nog de afweging of het alle geld wel  waard is. 

Mijn oplossing ligt in een grijs gebied, zeker omdat je er ook een aantal dingen mee kunt doen die niet legaal zijn.
In dit opzicht is het vergelijkbaar met transmission en torrents.
Zelf maak ik een bestandje (.m3u) en plaats daar de links in van streams met zenders die ik wil bekijken en open deze met VLC.
Nadeel is wel dat deze streams veranderen en je het af en toe moet updaten, er bestaan IPTV sites die alles netjes up to date houden.
Geen idee of hetgeen wat ik doe heel erg netjes is, maar ik betaal netjes een abbo (en daarmee ook aan de zenders die ik bekijk), maar ik huur alleen geen extra kastjes (overigens betaal je daar ook alleen huur voor en hoef je ook geen extra abbo af te sluiten).
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Re: 100% online tv-all-in
« Reactie #8 Gepost op: 2018/01/04, 11:20:18 »
Welk abo heb je nu? kan me voorstellen dat men met het 18,70 abo niet zo scheutig is.

Heb ik een abo? Volgens mij hebben wij geen abo voor tv? Ik heb nooit een abo afgesloten voor tv. Zij innen wel 'kijk en luistergeld'. Dat is ooit automatisch naar hen over gegaan.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: 100% online tv-all-in
« Reactie #9 Gepost op: 2018/01/04, 14:18:53 »
Partyrabbit, blij om te horen dat ik niet de enige ben die analoog nog steeds omarmt. Feit is wel dat de digitale kwaliteit natuurlijk super is om naar te kijken.
Zoals ik al schreef heb ik een aantal harddiskrecorders die 'full control' geven over wat ik wil opnemen. Misschien wat antiek, maar die dingen doen het allemaal nog prima en ik vind het gewoon zonde om ze bij het oud vuil te zetten. Helemaal in een maatschappij waar we deze planeet naar z'n grootje consumeren :'(. Maar da's een heel ander topic. Verder krijg ik altijd een enorme kick om die reclames zo snel mogelijk door te spoelen =D
Enfin, tzt zullen we echt over moeten gaan naar digitaal.

Ik denk dat ook jij gewoon een abo hebt hoor. Per maand euro 18,70. Met dat abo schijn je al de nodige zenders via de pc/laptop te kunnen bekijken :
 https://www.ziggogo.tv/nl.html. Je moet wel inloggegevens hebben. Heb je die nog niet dan moet je deze makkelijk kunnen verkrijgen via Ziggo. Je bent immers al klant.
Bij mij lukt het inloggen wel maar wanneer ik iets wil bekijken dan bevriest alles! Wellicht dat dit komt omdat ik Firefox behoorlijk heb dichtgespijkerd ivm veiligheid?? Hoewel het me met Chromium ook niet lukte. Ben benieuwd of het bij jou wel werkt? Zo nee, dan vraag ik me af waarom niet (zucht....het zal ook wel eens in een keer werken....o was alles maar Linux ;))


« Laatst bewerkt op: 2018/01/04, 14:28:29 door kfboerne »
Een boek doet het altijd...

Offline rico70

  • Lid
Re: 100% online tv-all-in
« Reactie #10 Gepost op: 2018/01/04, 14:53:06 »
Zit er soms dRM op die uitzendingen dat het daarom niet werkt?

Re: 100% online tv-all-in
« Reactie #11 Gepost op: 2018/01/04, 14:59:08 »
Ter info en aanvulling :

Blijkt geen drm te zijn.

Ik heb even het nodige uitgeprobeerd en ZiggoGo aan de gang gekregen. De reden dat de zaak bevriest is het gebruik van Firejail (https://sites.google.com/site/computertip/zandbak). Om ZiggoGo aan de praat te krijgen moet je :

1) Firefox normaal starten dus zonder Firejail (voor mij niet echt wenselijk)
2) NoScript of uMatrix instellingen aanpassen : ik gaf in uMatrix 'horizon.tv' vrij en dat werkte
3) In geval van een VPN moet je - uiteraard - een server in Nederland gebruiken

Ok, leuk dat het zo werkt, maar ik wil dat het werkt in FF-Firejail-modus. Hoe dit voor elkaar te krijgen? 
« Laatst bewerkt op: 2018/01/04, 15:00:45 door kfboerne »
Een boek doet het altijd...

Re: 100% online tv-all-in
« Reactie #12 Gepost op: 2018/01/04, 15:18:02 »
Partyrabbit, blij om te horen dat ik niet de enige ben die analoog nog steeds omarmt

Hier draait het hetzelfde hoor. Ook een HDD recorder.

Ik denk dat ook jij gewoon een abo hebt hoor. Per maand euro 18,70. Met dat abo schijn je al de nodige zenders via de pc/laptop te kunnen bekijken :
 https://www.ziggogo.tv/nl.html. Je moet wel inloggegevens hebben. Heb je die nog niet dan moet je deze makkelijk kunnen verkrijgen via Ziggo. Je bent immers al klant.

Nou, dat zou compleet nieuw zijn voor mij. Nooit sloten wij iets af. Alleen gingen onze 'kijkenluistergeld'-zenders ooit automatisch over in wat wij nu hebben. Zonder login! (of we weten het gewoon niet :-[ ) Ik weet niet beter als dat wij nog steeds de ouderwetse analoge zenders hebben.
Zo hebben wij bijvoorbeeld NIET Rtl9. En van die link die jij geeft hebben wij al helemaal het meeste niet. :|
Ik zal het wel eens navragen en kijken hier. Internet is aan mij, tv niet.
« Laatst bewerkt op: 2018/01/04, 15:19:56 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: 100% online tv-all-in
« Reactie #13 Gepost op: 2018/01/05, 20:20:58 »
Partyrabbit succes! We horen het wel ;)

Rest de vraag hoe ZiggoGO werkend te krijgen met FF in firejail-modus? Iemand een idee?
« Laatst bewerkt op: 2018/01/05, 20:22:43 door kfboerne »
Een boek doet het altijd...