Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Print gelukt en klaar, maar queue blijft vol  (gelezen 1329 keer)

Azalin

  • Gast
Print gelukt en klaar, maar queue blijft vol
« Gepost op: 2006/05/24, 18:56:43 »
Ik zit nu op Dapper Drake FLT (ik meen 8 maar geen idee exact) en elke keer als ik geprint heb dan spuugt de printer de geprinte pagina netjes uit, alleen verwijderd Ubuntu (of cups) de job niet uit de queue. Het is een printer aangesloten op een netwerk server en wordt aangestuurd via CUPS. Iemand een idee wat dit kan zijn en wat ik er aan kan doen?

Het is trouwens een Epson Stylus Photo R200 aangesloten op een IPP capable Printer Server van Sitecom (LN-306) met Gutenprint drivers (standaard bij the Drake)

Azalin

  • Gast
Print gelukt en klaar, maar queue blijft vol
« Reactie #1 Gepost op: 2006/05/30, 10:17:28 »
Niemand een idee?

Azalin

  • Gast
Print gelukt en klaar, maar queue blijft vol
« Reactie #2 Gepost op: 2006/05/30, 23:25:12 »
Weet er ook niemand of dit een bekende bug is of dat het iets met mijn configuratie is?

Saamelainen

  • Gast
Print gelukt en klaar, maar queue blijft vol
« Reactie #3 Gepost op: 2006/05/30, 23:50:35 »
Ik stel me voor dat je Google wel uitvoerig gebruikt zult hebben. Met Epson Stylus Photo R200+ubuntu kwam ik vanalles tegen. Misschien zit het reddende antwoord ergens tussen?

http://www.google.nl/search?q=Epson+Stylus+Photo+R200%2Bubuntu&start=0&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox&rls=org.mozilla:nl:unofficial

Azalin

  • Gast
Print gelukt en klaar, maar queue blijft vol
« Reactie #4 Gepost op: 2006/05/30, 23:59:08 »
Mja, ik heb wel een hoop gevonden maar niet wat ik zocht. Veel: ja, dat heb ik ook. Kwam ik tegen. Wel erg fijn om te weten dat ik niet de enige ben, maar een oplossing is dan toch wat ik liever heb :) Het jammere is dat er al snel gegrepen wordt naar Turboprint, dat vind ik jammer aangezien gutenprint ook goede resultaten kan boeken.

Ik moet eerlijk toegeven dat dit gebeurt met een printer server, ik heb dus nog niet geprobeerd om de printer direct aan mijn PC te koppelen. Veel trek heb ik daar ook niet in aangezien de kabels wat kort zijn maargoed, ik zal het morgen eens proberen aangezien ik zo niet zeker weet waar het probleem nu ligt. Ik kwam er achter dat printen van een webpagina ook niet vlekkeloos loopt. Zo loopt het printen halverwege hopeloos vast, dacht ik. Tot ik in het procesbeheer zag dat rastertogutepr steeds op 60% of hoger staat te rennen. Een keer dat proces killen resulteerde in een print die eindelijk wel afgemaakt werd... Vreemd allemaal... ligt het dan toch aan printen naar een IPP printer? Dat zou op zich niet moeten mogen... Maargoed, ik ga verder op onderzoek uit. Hopende iemand te treffen die weet wat er aan de hand is...