Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: evolution (opgelost)  (gelezen 508 keer)

Offline jomel

  • Lid
evolution (opgelost)
« Gepost op: 2010/02/21, 12:12:21 »
Toen ik net mijn email opende kreeg ik de melding fout bij opslaan inbox  en fout bij zenden en ontvangen?
Het ergste is dat mijn inbox gelijk leeg is.
De verzonden berichten staan er nog wel.
Iemand enig idee wat ik moet doen om de berichten in mijn inbox weer terug te krijgen?
En ik heb geen backups gemaakt stom stom stom.....
Werk nu bijna een jaar met Ubuntu en dit is de eerste keer dat er iets fout gaat
« Laatst bewerkt op: 2010/02/22, 11:40:38 door jomel »

Re: evolution
« Reactie #1 Gepost op: 2010/02/21, 14:46:12 »
Don't panic! Kijk eerst in je persoonlijke map met Nautilus /home/jomel/evolution/mail/local
Staat hier nog wat in?
Of in deze map /home/jomel/evolution2/mail/local
Dan in je persoonlijke map druk je CTRL+H tegelijk in dan zie je de verborgen mappen en bestanden kijk dan
/home/jomel/.evolution/mail/local of
/home/jomel/.evolutionreserve/mail/local
Laat even weten of je nog goed gevulde inboxen hebt gevonden, zoniet kan er misschien met photorec nog wat terug gehaald worden.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline vanadium

  • Lid
Re: evolution
« Reactie #2 Gepost op: 2010/02/21, 17:48:27 »
Zelf heb ik enkel een .evolution folder. Sedert de laatste Ubuntu worden alle configuratiebestanden van evolution (gelukkig) in die éne folder opgeslagen.

Ik vrees een beetje voor die inbox ...

Afhankelijk van je mailsysteem staan berichten van je inbox mogelijk nog op je server. Dit is zeker het geval met een imap server. Ook met een pop-server kan je zo werken, dat je berichten ook op de server blijven staan, maar spijtig genoeg is dat niet de standaardinstelling.

Offline jomel

  • Lid
Re: evolution
« Reactie #3 Gepost op: 2010/02/22, 11:39:30 »
Na het lezen van jullie tips ging ik zoeken in  mijn comp en vond ik een backup.
Deze heb ik teruggezet maar toen waren mijn contacten en verzonden berichten weg.
Gelukkig kan ik nu wel weer mail ontvangen.
Op mijn mailserver worden de berichten max 3 dagen bewaard maar ik heb mezelf lang geleden al aangeleerd om echt belangrijke mail  door te sturen naar m,n Gmail.
Bedankt voor de tips.