Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Vensters doorzichtig  (gelezen 431 keer)

Vensters doorzichtig
« Gepost op: 2014/12/18, 20:02:20 »
Sinds gisteren loop ik tegen een vreemd probleem aan in mint 17.1. Als ik venster open zie ik niets en als ik bv firefox heb geopend (firefox zie ik wel) en ik open daarna de systeeminstellingen dan krijg ik niet het venster te zien met de systeeminstellingen maar zie ik een venster in firefox waarin ik een gedeelte van mijn bureaublad kan zien. Het is moeilijk uit te leggen, maar het lijkt of de vensters van standaard programma's die in linux zitten gewoon doorzichtig zijn (ze zijn dus wel aanwezig op het bureaublad). Ik kan nu weinig veranderen om het weer goed te krijgen, wat ik ook open ik kan het niet zien (al is het wel aanwezig). Iemand enig idee wat ik kan doen, behalve een re-install.

Offline RikRik

  • Lid
Re: Vensters doorzichtig
« Reactie #1 Gepost op: 2014/12/18, 20:07:57 »
Misschien een andere driver zoeken voor je videokaart. Of had je dat al geprobeerd?

Re: Vensters doorzichtig
« Reactie #2 Gepost op: 2014/12/18, 20:33:16 »
Het probleem is dat ik binnen vensters niet kan zien wat ik kan doen of doe, dus ook installatie vensters zijn niet zichtbaar.

Re: Vensters doorzichtig
« Reactie #3 Gepost op: 2014/12/18, 20:56:23 »
Pfoei opgelost. Ik kwam erachter dat door de vensters te maximaliseren ze wel zichtbaar werden (vandaar dat firefox wel zichtbaar was, die was al in maximale toestand). Hierdoor de nieuwste amd grafische drivers kunnen installeren waarna de toestand het weer deed. Bedankt voor de tip om de drivers opnieuw te installeren. Ik kan echter niet verzinnen waardoor het probleem ontstond, of dochterlief heeft erachter gezeten en is gaan experimenteren.