Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Mappen op USB Stick  (gelezen 1874 keer)

Offline Tom

  • Lid
Mappen op USB Stick
« Gepost op: 2007/08/19, 12:58:55 »
Goede middag een beginners vraag.
Ik heb een sticky uit de Windowstijd met verschillende mappen.
Ik heb die in mijn PC gestoken toen ik in mijn stick ging zag ik dat er drie mappen in stonden met een slotje.
Ik kan erin maar niks veranderen of verwijderen komt bericht heb geen rechten daartoe.
Klik ik op eigenschappen - dan rechten staat er eigenaar mijn naam.
Bij groep staat Root , als ik die wil veranderen komt weer bericht  Geen rechten daartoe.
Weet iemand een oplossing daarvoor om die slotjes weg te krijgen ?.
Niet te technisch AUB heb Ubuntu 7.04 er maar vier dagen er op staan.
Met vriendelijke groeten Tom.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Mappen op USB Stick
« Reactie #1 Gepost op: 2007/08/19, 13:51:55 »
waarschijnlijk staat uw usb stick in ntfs geformateerd...geen probleem...

2 oplossingen:
- ge formateerd uw stick in fat32 met bijvorrbeeld gparted (wel eerst data backuppen)

-ge installeert ntfs-3g en ntfs-config vanuit synaptic en kijk dan eens of ge kunt schrijven...(zoek eens in het forum op ntfs-config, nuttige informatie voor beginners)

Offline Tom

  • Lid
Mappen op USB Stick
« Reactie #2 Gepost op: 2007/08/19, 17:12:55 »
Vriendelijk bedankt voor de reactie .
Met vriendelijke groeten Tom
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Tom

  • Lid
Mappen op USB Stick
« Reactie #3 Gepost op: 2007/08/19, 17:33:06 »
Die USB stick is een Kingston en is FAT 16.
En wat ik ook niet snap er staan 16 mappen in en er zijn er maar drie met een slotje.
Grtz Tom.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Mappen op USB Stick
« Reactie #4 Gepost op: 2007/08/19, 17:46:41 »
OK. Verander de rechten van die mappen eens met behulp van Gnome Commander.

1. steek de USB-staaf in je PC. Sluit het verkennerschermpje van Nautilus, dat zich dan opent.

2. installeer Gnome Commander
Systeem - Beheer - Synaptic pakketbeheer
zoekterm: gnome commander
aanvinken en druk op knop toepassen

3. start Gnome Commander als root, dus met almacht:
Toepassingen - Hulpmiddelen - Terminalvenster
tik in:
sudo gnome-commander

4. In Gnome Commander: Klik in het linkse schermpje op zo'n beruchte map op de USB-staaf. Ga dan naar de werkbalk: Bestand - Rechten veranderen (of Eigenaar veranderen)

Offline Tom

  • Lid
Mappen op USB Stick
« Reactie #5 Gepost op: 2007/08/19, 18:36:52 »
Heel erg bedankt ga het vanavond in rust uitvoeren en kom iets zeggen.
Vriendelijke groeten Tom.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Tom

  • Lid
Mappen op USB Stick
« Reactie #6 Gepost op: 2007/08/19, 19:16:20 »
Heb de oplossing gevonden.Ik vond het gek dat van de  vele mappen er maar drie een slotje hadden.
Ik terug naar zo n map rechts klik - eigenschappen - rechten - en daar las ik in een tapje : bestand gebruiken met een klein pijltje ernaast heb ik aangevinkt .
Toen heb ik aangevinkt aanmaken en verwijderen , en slotje was weg en ik zeer gelukkig.
Iedereen bedankt voor de goede raadgevingen en moeite.
Vriendelijke groeten Tom.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.