Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Vraag over het delen van de internetsnelheid op windows netwerk  (gelezen 1554 keer)

1501

  • Gast
Volgende is het geval, ik woon in bij vrienden. Zij boven ik beneden.  Nou heeft de heer des huizes boven een internetverbinding, ik kan via zijn verbinding dmv devolo adapter het internet op :) De heer des huizes heeft windows vista, ik Ubuntu.

Nu heb ik het idee, dat ik pech heb als hij bijv. op youtube ranzige( ;) ) filmpjes aan het kijken is, ik heb dan namelijk beneden nauwelijks een internetverbinding :( (M.a.w. als we met zijn allen het internet op gaan, dan krijgen de vrienden boven automatisch de meeste soms wel alle snelheid)

Ik heb al dingetjes gelezen over netlimiter en bandwith controller. Nu is mijn vraag zijn er ook goede gratis alternatieven?

Vraag over het delen van de internetsnelheid op windows netwerk
« Reactie #1 Gepost op: 2007/07/31, 20:11:26 »
devolo is geen slecht systeem. Maar er is een belangrijke regel waar je aan moet houden.

Waar heb je uw devolo adapter steken. ?
Als de adapter in een meervoudig stopkontakt steekt, haal die daar maar weg en direkt in het stopkontakt in de muur ;-)
Hoe oud zijn de stroomleidingen in huis ?
Ouder dan 10 jaar ? dan is er al zoveel % verlies op de leiding,...

Als de devolo bij uw huisheer direkt aan een switch of router verbonden, zouden er normaal geen problemen mogen opduiken.