Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Vraag Nav garmin op ubuntu  (gelezen 2786 keer)

Offline yellowcab

  • Lid
Vraag Nav garmin op ubuntu
« Gepost op: 2009/06/12, 21:38:01 »
Hoi, Beste mensen
Wie van u heeft goede ervaringen met garmin software
Dus update"s binnen halen enz ik kan namelijk niet de installeerplugin instaleren die noodzakelijk is voor de update"s
Van mijn garmin 765T
Voor de goede orde ,De volgende link verteld mij het volgende

Question:  Can I use Linux with my Garmin device?
Answer:
Unfortunately Linux is not a supported operating system with our devices


Last modified on:  05/27/2009

http://www.garmin.com/garmin/cms/site/us/support/searchsupport?search_key=linux&Go=Submit


 ???

 


Offline ESM

  • Lid
Re: Vraag Nav garmin op ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2009/06/12, 21:54:22 »
Het enige wat ik kan bedenken is het met wine te proberen. Met de Navigon software is met dat niet gelukt, wellicht heb jij meer succes met Garmin. Wel slecht van de bedrijven die dit soort software en hardware uitbrenegen dat er geen ondersteuning voor linux bestaat...
Intel Core2 Quad Q6600 2.40GHz, Linux Mint (64bit), Nvidia GeForce 8600GT, 4000 MiB


Offline Dave

  • Lid
Re: Vraag Nav garmin op ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2009/06/12, 23:10:45 »
Nope je krijgt met Wine geen usb verbinding.
In ieder geval niet standaard.
Ik gebruik mapsource onder wine wat prima werkt en zet routes op een sd kaartje om in te laden.

Voor de upgrade van het kaartmateriaal moet je 1x per jaar even slijmen bij een vriendin met windows.
Ik heb slechtere smoezen gehad in het verleden :-)



Offline nor

  • Lid
Re: Vraag Nav garmin op ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2009/06/13, 12:07:24 »
Nope je krijgt met Wine geen usb verbinding.
In ieder geval niet standaard.
Ik gebruik mapsource onder wine wat prima werkt en zet routes op een sd kaartje om in te laden.

Voor de upgrade van het kaartmateriaal moet je 1x per jaar even slijmen bij een vriendin met windows.
Ik heb slechtere smoezen gehad in het verleden :-)

Ja, dat heb ik ook gelezen dat je geen usb verbinding met Wine kon maken. Maar ik kon echter probleemloos POI naar Garmin Zumo 550 via Wine uploaden. Garmin is verbonden met USB. Ik gebruik programma "POI Loader" om POI naar Garmin te uploaden. Dat programma is geinstalleerd met behulp van Wine.

Hoe het precies in elkaar zit, weet ik ook niet. Misschien heb ik toevallig goeie PC  ??? Maar ik gebruik ook geen kaart onder Linux, alleen POI Loader.


Offline Dave

  • Lid
Re: Vraag Nav garmin op ubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2009/06/13, 20:28:40 »
Dat heb ik niet eens geinstalleerd verder maar mooi te weten dat dat ook werkt.
Ben voornamelijk met routes bezig in MS.
Probeer nu ook Onroute aan de praat te krijgen. Start inmiddels wel op na een hoop gedoe maar werkzaam nog niet echt.