Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Totem: mms video werkt niet meer  (gelezen 1063 keer)

pieter25

  • Gast
Totem: mms video werkt niet meer
« Gepost op: 2009/08/19, 20:03:02 »
Help! na upgraden tot ubuntu 9.04 werkt een bepaalde mms video stream niet meer als ik deze met (via Firefox gestart of direkt in de locatie) Totem wil laten spelen. Dezelfde stream werkte prima toen ik nog met xubuntu 8.10 werkte.

wie heeft raad?

mvg. pieter.

Aanvulling: zojuist heb ik nog eens geprobeerd de betreffende mms stream te starten vanaf de website in Firefox. Totem start wel op, vervolgens komt ook de naam van de stream in de playlist, dan begint het bufferen. Maar vervolgen houdt Totem er mee op. (Totemverdwijnt van het bureaublad, het crasht blijkbaar)

Ik heb al geprobeerd of meer geheugen in mijn PC helpt. Eerst had ik er 256 MB ram in, maar dat heb ik vergroot naar 512 MB. Maar het hielp niet, Totem blijft er mee ophouden, ook als ik het stream adres direct invoer in Totem bij locatie openen.

mvg. Pieter
« Laatst bewerkt op: 2009/08/19, 20:45:49 door pieter25 »

Offline Tom

  • Lid
Re: Totem: mms video werkt niet meer
« Reactie #1 Gepost op: 2009/08/19, 22:22:00 »
Is daar geen URL van wat die streaming betreft , kan ik het eens proberen. :)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

pieter25

  • Gast
Re: Totem: mms video werkt niet meer
« Reactie #2 Gepost op: 2009/08/20, 19:21:39 »
Hallo Wanda,

Bedankt voor het aanbod de mms stream te testen.
Het gaat om     mms://streaming.mou.org/videodialup

Deze stream kan ook gestart worden vanuit de webpagina     www.maharishichannel.in  en dan klikken op de knop LOW direkt rechts van de figuur CHANNEL3

Zoals reeds aangegeven, het aanklikken van deze knop in Firefox doet inderdaad Totem opstarten en vervolgens wordt in de afspeellijst Maharishi Open University aangegeven. Dan begint het bufferen Maar als de stream moet gaan spelen crasht Totem. Dit verbaast mij want toen ik nog Xubuntu 8.10 gebruikte ging Totem gewoon spelen.

Het is mijn bedoeling ook de overige streams aangegeven op www.maharishichannel.in aan het spelen te krijgen. Dat vereist de installatie van een octoshape plug-in. Maar ook onder xubuntu 8.10 ben ik  er nog niet in geslaagd dit octoshape werkend te krijgen. Mogelijk staan de plug-in op de verkeerde plaats. Eerst maar eens de mms stream werkend krijgen. Onder Windows werken alle streams uitstekend. Maar ik wil van Windows af.

In feite werk ik nog maar heel kort met Xubuntu. Al langer wenste ik mij een alternatief voor Windows. Eind juni 2009 zag ik in een tijdschriften winkel het blad LINUX STARTER met daarbij een Ubuntu 8.10 CD. Toen dacht ik: nu ga ik linux echt proberen. De installatie vanaf de CD (met behoud van Windows) verliep vlekkeloos.

Echter bovengenoemde mms stream werkte in Totem onder Ubuntu 8.10 niet geheel vlekkeloos: het beeld in het Totem scherm werd bij de geringste andere computer activiteit zwart. Alleen door even naar full screen te schakelen kreeg ik weer beeld in het Totem venster.

Als oorzaak van dit gebrekkig streamen dacht ik aan het beperkte geheugen van mijn pc: 256 MB.
Daarom heb ik toen Xubuntu ge-installeerd, volgens het blad LINUX STARTER zou Xubuntu slechts 192 MB RAM geheugen nodig hebben. Vervolgens speelde Totem heel soepel de door mij gewenste mms stream.

Het is mij wel een teleurstelling dat de stream niet meer speelt nu ik ge-ugraded heb naar Xubuntu 9.04. Qua vensters vind ik Xubuntu 9.04 zeker een verbetering t.o.v. versie 8.10. Maar de functionaliteit wens ik ook graag op orde.

Zoals in mijn eerste bericht genoemd: ik heb al geprobeerd de stream aan het spelen te krijgen door de RAM op te voeren naar 512 MB. Maar helaas, dat hielp niet. Tevens heb ik de stream met VLC geprobeerd te laten spelen. Ook VLC stopte direkt na het bufferen.

Met vriendelijke groet, Pieter.

Offline Tom

  • Lid
Re: Totem: mms video werkt niet meer
« Reactie #3 Gepost op: 2009/08/20, 20:03:12 »
Volgt U deze documentatie eens aub.
http://wiki.ubuntu-nl.org/Multimedia
Ik gebruik de Totem(gstreamer).
Zie hieronder welke gstreamers ik geinstall heb.
http://sites.google.com/site/hardy804lts/-p-mijn-jaunty-9-04

Ach ja vergeet het vast Uw stream speelt bij mij goed af.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Tom

  • Lid
Re: Totem: mms video werkt niet meer
« Reactie #4 Gepost op: 2009/08/20, 20:06:28 »
Volgt U deze documentatie eens aub.
http://wiki.ubuntu-nl.org/Multimedia
Ik gebruik de Totem(gstreamer).
Zie hieronder welke gstreamers ik geinstall heb.
http://sites.google.com/site/hardy804lts/-p-mijn-jaunty-9-04

Ach ja vergeet het vast Uw stream speelt bij mij goed af.

Edit: Op die onderste Site is normaal van jaunty 9.04
Maar ik heb het zelfde ook zo bij Hardy staan en ook daar gaat het goed.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.