Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Gnome photoprinter (Opgelost)  (gelezen 1756 keer)

Gnome photoprinter (Opgelost)
« Gepost op: 2010/04/17, 13:22:28 »
Ik heb dit programma zojuist geinstalleerd (9.10). Nu wil ik eigenlijk vanuit afbeeldingen met de rechter muisknop op een foto klikken en dan openen met Gnome photoprinter kiezen maar het programma staat niet in de lijst. Ook met andere toepassing kiezen zie ik het programma niet. Is hier een oplossing voor? Tevens heb ik gelezen dat je ook foto's kan verslepen naar Gnome maar dit lukt mij ook niet. Iemand hier een tip voor?
« Laatst bewerkt op: 2010/05/01, 21:14:42 door Dutchmarc »
Er is niets tegen veranderen zolang het maar in de goede richting is.

Re: Gnome photoprinter
« Reactie #1 Gepost op: 2010/04/17, 15:09:19 »
Bij mij ziet het er zo uit.

Soms moet je voor een programma zelf een starter aanmaken.
Systeem>Voorkeuren>Hoofmenu Selecteer grafisch aan de linkerkant. Klik rechtsboven op nieuw Item en vul in
Type: Toepassing
Naam:GNOME Photo Printer
Opdrachtregel: gnome-photo-printer
Commentaar: Print several photos on one page

Het slepen lukt bij mij ook niet.
« Laatst bewerkt op: 2010/04/17, 15:38:36 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Gnome photoprinter
« Reactie #2 Gepost op: 2010/04/17, 15:34:36 »
In deze lijst staat hij bij mij ook wel. Maar als ik in een fotomap met de rechtermuisknop op een foto klik dan zie ik het prgramma niet en ik kan het ook niet alsnog kiezen met andere toepassing.
Er is niets tegen veranderen zolang het maar in de goede richting is.

Re: Gnome photoprinter
« Reactie #3 Gepost op: 2010/04/17, 15:48:19 »
Rechts klikken op een foto en dan kiezen openenen met> Met andere toepassing openen>Onder aan klikken Gebruik een aangepaste opdracht en in het lege veld typen gnome-photo-printer Nu staat deze onder openen met
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Gnome photoprinter
« Reactie #4 Gepost op: 2010/04/17, 17:24:45 »
Nu staat gnome-photo-printer inderdaad in de lijst en hij opent het programma ook maar nu staat de foto nog steeds niet in het programma. :'(
Er is niets tegen veranderen zolang het maar in de goede richting is.

Re: Gnome photoprinter
« Reactie #5 Gepost op: 2010/04/17, 18:55:14 »
Eerder was ik in 8.10 in aan de gang. Nu heb ik het programma geïnstalleerd in 9.10, hier kan ik wel foto's vanuit Nautilus(Venster grootte aangepast) verslepen naar het venster van gnome-photo-printer. Alleen het openen van een foto met  openen met lukt niet. Ik ga nog even verder zoeken, misschien kan ik nog iets vinden.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Gnome photoprinter
« Reactie #6 Gepost op: 2010/05/01, 21:14:24 »
Ik heb nu in (ondertussen) 10.4 PhotoPrint geinstalleerd en nu kan ik wel vanaf een foto met een klik op de rechtermuisknop meteen openen in dit programma en dan printen. Prima  ;)

Wat ik nu wel weer vreemd vind is dat ik ook nog steeds met de rechtermuisknop voor Gnome photoprinter kan kiezen terwijl ik dit pakket al verwijderd heb.
Er is niets tegen veranderen zolang het maar in de goede richting is.