Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geen wireless 8.04 op acer laptop met broadcom 802.11g en geen devices  (gelezen 2992 keer)

alwinvrm

  • Gast
Hi,

Kreeg geen netwerk zichtbaar in de wireless network manager

Heb de guide gevolgd en geen device gevonden onder system/preferences/hardware info

Op het forum gekeken en begrepen dat ik de firmware in the device moet cutten??? met een applicatie.

Werkt het nog steeds zo in deze versie of zijn er simpelere manieren om met mijn laptop op het internet te komen of gaat het gewoon niet?

Het is jammer dat wireless niet werkt want ik ben erg enthousiast over ubuntu.; Al doet het me griezelig veel denken aan ongeveer acht jaar geleden. Toen had ik red hat en suse linux geinstalleerd; prachtige desktop met transparante matrix thema. Alleen ben ik toen twee dagen bezig geweest om de inbelstring voor het modem te schrijven. Weer acht jaar wachten om te kijken of Linux het dan doet? Zou jammer zijn want ik beslis graag zelf wat er op mijn pc draait en juich de open source initiatieven toe. Wil daar ook best iets voor doen maar als dat dagen freaken met de pc betekent om internet te krijgen, haken de meeste mensen die een baan hebben denk ik af.

Bedankt voor eventuele hulp en antwoorden en success,


Alwin


Offline Soul-Sing

  • Lid
Geen wireless 8.04 op acer laptop met broadcom 802.11g en geen devices
« Reactie #2 Gepost op: 2008/09/15, 21:01:08 »
alwin bij hardwaredrivers kiezen voor de driver, daarna de firmware activeren met: sudo /usr/share/b43-fwcutter/install_bcm43xx_firmware.sh
zo heb ik het tenminste opgelost nadat de firmware niet wilde installeren.

(je moet natuurlijk wel b43-fwcutter geinstalleerd hebben)

Geen wireless 8.04 op acer laptop met broadcom 802.11g en geen devices
« Reactie #3 Gepost op: 2008/09/15, 21:03:53 »
Met de Broadcom is het meestal behelpen. Ralink-chipsets, Intel-chipsets en Atheros-chipsets werken vaak heel goed out-of-the-box. Dat valt over Windows niet te zeggen. Mijn kaart moest onder Windows drivers hebben, onder Ubuntu is het inpluggen en gaan!

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Geen wireless 8.04 op acer laptop met broadcom 802.11g en geen devices
« Reactie #4 Gepost op: 2008/09/15, 21:08:04 »
Citaat van: leoquant
alwin bij hardwaredrivers kiezen voor de driver, daarna de firmware activeren met: sudo /usr/share/b43-fwcutter/install_bcm43xx_firmware.sh
zo heb ik het tenminste opgelost nadat de firmware niet wilde installeren.

(je moet natuurlijk wel b43-fwcutter geinstalleerd hebben)
Vreemd, dat b43-fwcutter dat niet voor je deed.... Was dat de versie die nu in Hardy wordt gebruikt? En heb je er al eens contact over gehad met de makers van b43-fwcutter?

Voor alle zekerheid zal ik het toevoegen aan m'n Broadcom-instructie, want hoe meer zo'n oplossing wordt verbreid, hoe beter.....

---bewerking---
Toegevoegd en jou vermeld bij de personen aan wie we de Broadcom-instructie te danken hebben.  :-)

flagg

  • Gast
Geen wireless 8.04 op acer laptop met broadcom 802.11g en geen devices
« Reactie #5 Gepost op: 2008/09/15, 22:32:44 »
had het zelfde probleem op laptop van mn vrouw ook een broadcom kaartje vond het idd ook een vaag probleem omdat ik draadloos op mn desktop wel zo aan de praat had daar zit een intelchipset op maar mooie tip nen het werkt vlekkeloos.. thanx

alwinvrm

  • Gast
Geen wireless 8.04 op acer laptop met broadcom 802.11g en geen devices
« Reactie #6 Gepost op: 2008/09/17, 00:40:15 »
Dag,

Ierdereen bedankt voor de snelle respons; Sneller dan ik in staat was jullie adviezen uit te voeren.

Ben begonnen met het advies van pjotr 123

Citaat van: pjotr123
Broadcom:
http://computertip.googlepages.com/broadcomdraadlozekaart
Toen ik in stap 3 "Schakel eerst alle pakketbronnen in, bijvoorbeeld door eerst de multimediahandleiding af te werken" bezig was met de gelinkte MM handleiding zag ik opeens tijdens de stap 3 van de MM handleiding een donkergroen ikoontje "New drivers available" rechtsboven op de task bar.

Aangeklikt, en daar stond de broadcom driver samen met de stappen voor het cutten etc. ; 5 seconden later deed mijn wireless internet het.

Iedereen nogmaals bedankt; dit is geloof ik het meest enthousiaste en snelle forum op het web.

Groeten,   Alwin