Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu en een zwart scherm?  (gelezen 735 keer)

chrismiddenbeemster

  • Gast
Ubuntu en een zwart scherm?
« Gepost op: 2007/11/30, 12:05:51 »
Ik heb al een heleboel dingen geprobeerd om ubuntu op mijn laptop te krijgen, maar het wil niet lukken.
Ik heb de 64 bit, de 32 bit en de alternatieve cd geprobeerde en geen van drieën werkt voor mij.

De extra resolutie opties werkten niet, ik heb ook de no-acpi mogelijkheid geprobeerd maar zonder success.

Bij de live cd krijg ik een zwart scherm maar ik hoor wel het opstart geluid (wat dus duidt op een probleem met de videokaarten). Als ik Ubuntu installeer dan krijg ik ook een zwart scherm maar hoor ik wel het geluid van het inlog scherm.

Weet iemand misschien hoe ik dit kan oplossen, want ik zou heel graag gebruik willen gaan makne van ubuntu (zit nog steeds vast aan Windows helaas:( )

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Ubuntu en een zwart scherm?
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/30, 12:08:50 »

chrismiddenbeemster

  • Gast
Ubuntu en een zwart scherm?
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/30, 12:11:01 »
Een dubbele geforce 7900gs in sli opstelling (heb een laptop dus 1 videokaart verwijderen is niet mogelijk).

EDIT: En hoe moet ik toepassen wat je met heb laten zien? (ben nogal een beginneling)

marcel9876

  • Gast
Ubuntu en een zwart scherm?
« Reactie #3 Gepost op: 2007/12/16, 20:37:32 »
Vorige versie Ubuntu 7.04 werkte prima op mijn Dell Inspiron 5100 met ATI Mobility Radeon 7500 videokaart maar met versie 7.10 heb ik dezelfde problemen zoals beschreven door Chris. Ik heb een upgrade gedaan vanuit 7.04. Na het lezen van dit forum heb ik "sudo dpkg-reconfigure xsever-xorg" geprobeerd met verschillende instelling helaas zonder resultaat. Zover ik het kan zien gaat het mis na het opstarten van GNOME DISPLAY MANAGER.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Ubuntu en een zwart scherm?
« Reactie #4 Gepost op: 2007/12/16, 21:42:36 »
Citaat van: chrismiddenbeemster
Een dubbele geforce 7900gs in sli opstelling (heb een laptop dus 1 videokaart verwijderen is niet mogelijk).

EDIT: En hoe moet ik toepassen wat je met heb laten zien? (ben nogal een beginneling)
volstrekt letterlijk de stappen volgen, er staat exact wat je doen moet. :)