Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Filmpjes of video's draaien zonder inmenging van Google  (gelezen 1212 keer)

Offline KeesS

  • Lid
Filmpjes of video's draaien zonder inmenging van Google
« Gepost op: 2017/08/03, 00:41:48 »
OS = LinuxMint 18.1 cinnamon 64 bit

Is het mogelijk om bijvoorbeeld YouTube  en/of andere filmpjes te bekijken zonder die hinderlijke belemmering van Google?
Als ik op een nieuws- of andere site een filmpje of video wil bekijken krijg ik heel vaak een scherm over mijn beeld met allerlei ongewenste rommel van Google.

Mijn zoon werkt op een bedrijf in Noord Holland. Daar heeft men zelf een film over het bedrijf en werkzaamheden gemaakt.
Als ik vol trots anderen wil laten zien wat mijn zoon daar presteert en dat filmpje afspeel, komt Google met die ontzettend irritante reclame rommel over het beeld. Het geluid kan ik dan nog wel horen, maar van de beelden is het meeste onzichtbaar gemaakt.

Is er een mogelijkheid om zonder inbreuk van Google toch dat (en ook andere) filmpje te bekijken ?
VrGr,.....KeesS

alle hulp is welkom, maar graag  Nederlands; ik ken geen Engels.
ben 84 jaar,  te oud om dat nog te leren; Linux is al moeilijk genoeg

Re: Filmpjes of video's draaien zonder inmenging van Google
« Reactie #1 Gepost op: 2017/08/03, 10:33:21 »
Ik gebruik smtube plus smplayer hiervoor.

Frederik

  • Gast
Re: Filmpjes of video's draaien zonder inmenging van Google
« Reactie #2 Gepost op: 2017/08/03, 11:53:49 »
OS = LinuxMint 18.1 cinnamon 64 bit

Is er een mogelijkheid om zonder inbreuk van Google toch dat (en ook andere) filmpje te bekijken ?

Tuurlijk, goeie advertentieblokker gebruiken, dergelijke reclame zie ik nooit :)

Offline jan11000

  • Lid
Re: Filmpjes of video's draaien zonder inmenging van Google
« Reactie #3 Gepost op: 2017/08/03, 17:26:25 »
Ik zie nooit reclames op mijn pc.
"noscript" en "ublock origin"installeren in firefox,
dan is alles weg, en je pc is veel veiliger, want dit is security, want het is zeer veilig als je 20 sites met reclame naar je pc linken, waar virussen op staan.

Offline KeesS

  • Lid
Re: Filmpjes of video's draaien zonder inmenging van Google
« Reactie #4 Gepost op: 2017/08/05, 00:27:13 »
@jan11000,
dit is niet zozeer 'reclame' , maar het onmogelijk maken door Google om die filmpjes ongehinderd te kunnen bekijken.
Ik word hier naar mijn gevoel gedwongen om een "Google-account"  te nemen en als ik ergens een hekel aan heb is het Google. >:(

Maakt het, voor het bekijken van YouTube-filmpjes, iets uit of ik in FireFox 'noscript' en/of 'ublock origin' installeer?
Ik ben een beetje huiverig om iets wat niet door het softwarebeheer van LinuxMint geleverd wordt te installeren, ik heb onvoldoende kennis om daar de gevaren van te overzien.


VrGr,.....KeesS

alle hulp is welkom, maar graag  Nederlands; ik ken geen Engels.
ben 84 jaar,  te oud om dat nog te leren; Linux is al moeilijk genoeg

Offline jan11000

  • Lid
Re: Filmpjes of video's draaien zonder inmenging van Google
« Reactie #5 Gepost op: 2017/08/05, 07:15:45 »
Door noscript en ublock te installeren maak je je pc veel veiliger.
Dit had je op elke forum, linux of windows, kunnen vinden.
En dit is al heel veel jaren bekent.
Dus probleem is dat men nooit over veiligheid leest, want regelmatig wijzigen deze.

Door de 2 te installeren in firefox, kun je zonder reclame films kijken, dus je gaat direct naar je films.
Noscript houd scripts tegen zodat niet alles uitgevoerd wordt door een website.
Dus voor elke website moet je de website vrijgeven(vaak hoef je niks te doen),
probeer om niet alles vrij te geven, normaal hoef je dit maar 1x te doen voor elke website.
Voordeel is dat als je naar een vreemde website gaat, deze website geen verkeerde dingen kan doen.

Adblock, als je naar een website gaat, wordt er naar 20 websites verbonden, adblock houd dit tegen, want je hebt 20x meer kans dat er via reclame gehackt wordt.

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Filmpjes of video's draaien zonder inmenging van Google
« Reactie #6 Gepost op: 2017/08/05, 09:27:51 »
als ik ergens een hekel aan heb is het Google. >:(
Als je een hekel aan Google hebt kan je beter geen producten van Google gebruiken (Youtube is een dochteronderneming van Google).

Er zijn (nog) alternatieven voor Youtube maar je kan ook filmpjes direct uitwisselen, bijvoorbeeld via USB-stick, DVD, cloud (niet Google Drive), mail (geen Gmail) enz. enz. en op je computer afspelen – iets meer werk maar dan heb je het helemaal zelf in de hand. :)
Klik links bovenin op Documentatie

Offline KeesS

  • Lid
Re: Filmpjes of video's draaien zonder inmenging van Google
« Reactie #7 Gepost op: 2017/08/05, 19:25:08 »
@testcees,  dank voor Uw reactie.
het is niet mijn bedoeling zelf filmpjes te gaan maken of verspreiden. Dit betreft een 'bedrijfsfilmpje' wat op YouTube geplaatst is. Als YouTube een 'dochter' is van Google is deze inmenging niet zo vreemd.

Mijn zoon werkt bij het betreffende bedrijf en had mij (een poos geleden) de YouTube-link van het filmpje gemaild. Ik had het al diverse keren zonder inmenging van Google bekeken. Nu wilde ik het vol trots ook aan kennissen laten zien en toen verscheen die vervelende 'inbraak' van Google op mijn scherm. Google grrrrrrrrr.  :evil:
Daarom zocht ik naar een mogelijkheid om het filmpje zonder inbreuk van Google te kunnen bekijken.
Maar nu blijkt dat ook YouTube al van Google is, kan ik dat wel vergeten; balen!!!!!!!  :'(
VrGr,.....KeesS

alle hulp is welkom, maar graag  Nederlands; ik ken geen Engels.
ben 84 jaar,  te oud om dat nog te leren; Linux is al moeilijk genoeg

Offline rico70

  • Lid
Re: Filmpjes of video's draaien zonder inmenging van Google
« Reactie #8 Gepost op: 2017/08/05, 19:28:47 »
filmpje met bv downloadhelper downloaden naar je PC, je kan het dan laten zien zonder reclames

Offline KeesS

  • Lid
Re: Filmpjes of video's draaien zonder inmenging van Google
« Reactie #9 Gepost op: 2017/08/23, 00:21:10 »
filmpje met bv downloadhelper downloaden naar je PC, je kan het dan laten zien zonder reclames

@rico,
vriendelijk dank voor deze tip !!

vrgr,
KeesS
VrGr,.....KeesS

alle hulp is welkom, maar graag  Nederlands; ik ken geen Engels.
ben 84 jaar,  te oud om dat nog te leren; Linux is al moeilijk genoeg