Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Open Office start niet meer  (gelezen 1835 keer)

bermond

  • Gast
Open Office start niet meer
« Gepost op: 2007/04/13, 11:29:31 »
Ik ben onlangs een het stoeien geweest om mijn grafische kaart (ati radeon 9550) aan de gang te krijgen onder ubuntu. Dit is me in zo verre gelukt dat ik nu de mogelijkheid heb om meerde beeldschemresoluties te gebruiken. Ik moet me nog verder verdiepen in de mogelijkheid om ook de refreshrate te verhogen van 60 naar 75 hz.

Alleen wil bij mij openoffice nu niet meer opstarten.Hoe kan ik eenvoudig via een commando in terminal de installatie van openoffice proberen te repareren. Ik heb zelf nog niet zoveel ervaring met het werking in terminal.

Alvast bedankt.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Open Office start niet meer
« Reactie #1 Gepost op: 2007/04/13, 11:35:39 »
doe eens:
Citaat
ooffice -writer
in de terminal. welke foutmeldingen zijn er?

bermond

  • Gast
Open Office start niet meer
« Reactie #2 Gepost op: 2007/04/13, 11:37:26 »
dit krijg ik als ik dat commando in terminal uitvoer.


(process:11582): WARNING **: Unknown error forking main binary / abnormal early exit ...

(process:11732): WARNING **: Unknown error forking main binary / abnormal early exit ...

Offline Soul-Sing

  • Lid
Open Office start niet meer
« Reactie #3 Gepost op: 2007/04/13, 11:41:55 »
als dit alles was aan foutmeldingen, zou ik het prog via de synaptic volledig verwijderen en daarna via synaptic pakketbeheer herinstalleren. misschien is het corrupt geraakt.

bermond

  • Gast
Open Office start niet meer
« Reactie #4 Gepost op: 2007/04/13, 12:31:41 »
hallo,

Ik krijg met geen mogelijk openoffice weer aan de praat. Ik heb dit probleem eerder gehad nadat ik mijn grafische kaart aan stoeien ben geweest.

Ik heb via pakketbeheer openoffice volledig verwijderd en daarna opnieuw geinstalleerd...Maar helaas steeds is het een paar seconden en dan stopt het gehele proces...bij de tekstverwerker, de database, de presentiatie etc; Niks doet het meer....!!

IK heb geen zin om Ubuntu opnieuw te installeren want dan doet openoffice het gewoon goed...er moet een andere mogelijkheid zijn of anders gezegd ik wil weten wat het probleem is.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Open Office start niet meer
« Reactie #5 Gepost op: 2007/04/13, 12:35:24 »
welke java pakketten heb je geinstalleerd?

of doe in de terminal:
Citaat
sudo update-alternatives --config java

bermond

  • Gast
Open Office start niet meer
« Reactie #6 Gepost op: 2007/04/13, 12:38:21 »
ja bedankt voor je reactie...

Ik ben inderdaad met Java aan de gang geweest omdat ik weel eens op chatsites kom die Java gebruiken....Ik heb verschillende java bestanden geprobeerd..ik weet zo niet meer wat ik heb geproobeerd...ook ben ik aan de gang geweest om uitzendingen van de website uizendinggemist.nl te bekijken...deze leveren videostreams.....asf etc

Offline Soul-Sing

  • Lid
Open Office start niet meer
« Reactie #7 Gepost op: 2007/04/13, 12:38:34 »
ik denk dat de oplossing voor je probleem hier staat: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=293081

het kan aan je X liggen, zie oplossing boven.

of aan java.

bermond

  • Gast
Open Office start niet meer
« Reactie #8 Gepost op: 2007/04/13, 12:40:16 »
There are 3 alternatives which provide `java'.

  Selection    Alternative
-----------------------------------------------
          1    /usr/bin/gij-wrapper-4.1
          2    /usr/lib/jvm/java-1.5.0-sun/jre/bin/java
*+        3    /usr/lib/j2se/1.4/bin/java

Offline Soul-Sing

  • Lid
Open Office start niet meer
« Reactie #9 Gepost op: 2007/04/13, 12:42:03 »
Citaat van: bermond
There are 3 alternatives which provide `java'.

  Selection    Alternative
-----------------------------------------------
          1    /usr/bin/gij-wrapper-4.1
          2    /usr/lib/jvm/java-1.5.0-sun/jre/bin/java
*+        3    /usr/lib/j2se/1.4/bin/java
zet het eens op 2. kijken of het de oplossing is.

Open Office start niet meer
« Reactie #10 Gepost op: 2007/09/10, 18:57:35 »
Hallo, ik heb zo een zelfde probleem, ik heb ubuntu clean geinstalleerd en meteen al werkte openoffice niet.
Ik heb openoffice gedeinstallerd en opnieuw geinstalleerd. Niks werkt. Hierna de hierboven omschreven tips maar tot opheden... het werkt niet.
Wat moet ik doen?

Graag jullie hulp.
Groetjes, Robert.
2009... het is alweer bijna voor bij. Ik geniet nog elke dag van Ubuntu. Natuurlijk heb ik ook een ander OS maar Ubuntu blijft voor mij de Nummer 1. :-)


Open Office start niet meer
« Reactie #12 Gepost op: 2007/09/10, 21:39:24 »
Ik ga gillen..... nou niet echt hoor anders worden de buren wakker, maar het werkt ook nu nog steeds niet.....
Moet ik dan maar overstappen op een ander systeem? bijvoorbeeld op 7.10?
Of is er nog een andere oplossing.
Het gekke is dat voor een maand of wat geleden werkte het allemaal perfect. Helaas heb ik een pc-crasch gehad en dus vandaag alles opnieuw geinstalleerd en nu werkt het niet meer.
Wie heeft er nog een alternatief, ik ga er anders maar mee stoppen en wacht wel op 7.10.

Groetjes, Robert.
2009... het is alweer bijna voor bij. Ik geniet nog elke dag van Ubuntu. Natuurlijk heb ik ook een ander OS maar Ubuntu blijft voor mij de Nummer 1. :-)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Open Office start niet meer
« Reactie #13 Gepost op: 2007/09/11, 10:25:03 »
Je hoeft niet vijf weken te wachten, hoor.... Je kunt het probleem ook als volgt voorkomen:
- doe een schone herinstallatie van 7.04
- DOE GEEN UPDATES, MAAR EERST DIT:
Terminal:
sudo gedit /etc/apt/sources.list

en vervang dan alle regels met
deb http://security.ubuntu.com/ubuntu feisty-security main restricteddoor:
deb http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu feisty-security main restrictedDUS: security vervangen door nl.archive

Opslaan, sluiten, herstarten en alsnog de updates binnenhalen. Nu heb je geen probleem meer.

Groet, Pjotr.

Open Office start niet meer
« Reactie #14 Gepost op: 2007/09/13, 15:26:28 »
@ pjotr123
Ik heb nu tot 2x toe een hele nieuwe installatie gedaan maar op de een of andere manier wil het niet lukken, ook niet met alle aanwijzingen en tips die ik heb gekregen. Het gekke hiervan is dat ik dezelfde cd gebruik al toen die pas uitgebracht werd in april en toen ondervond ik helemaal geen problemen.

Nu gaat het dus helemaal fout. Ja alleen die openoffice dus. De rest krijg ik gewoon geinstalleerd.

Ik geef de moed op... de hoop nog niet.
Waar kan ik die Gusty Gibbon downloaden? Ga ik die maar eens uittesten.
Geef niet als er iets fout gaat, houd me van de straat en uit de files. :-)

Toch reuze bedankt voor alle tips, groetjes Robert.
2009... het is alweer bijna voor bij. Ik geniet nog elke dag van Ubuntu. Natuurlijk heb ik ook een ander OS maar Ubuntu blijft voor mij de Nummer 1. :-)

Open Office start niet meer
« Reactie #15 Gepost op: 2007/09/13, 21:10:15 »
Hé hé, eindelijk is het me dan wel gelukt.... Jippie.. na 4x een nieuwe installatie te hebben gedaan.

Thanks everyone.
2009... het is alweer bijna voor bij. Ik geniet nog elke dag van Ubuntu. Natuurlijk heb ik ook een ander OS maar Ubuntu blijft voor mij de Nummer 1. :-)