Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: wachtwoord terminalvenster  (gelezen 350 keer)

Offline frien

  • Lid
wachtwoord terminalvenster
« Gepost op: 2021/03/25, 20:55:50 »
ik  moet om een opdracht te bevestigen , mijn wachtwoord invullen in het terminalvenster. Ik had al gelezen dat je na het invullen gewoon enter moet indrukken, maar dat heeft bij mij weinig nut, er verschijnt gewoon niets en na 3 x  is het over en uit.
na mijn installatie van ubuntu  kon ik wel gewoon wachtwoord invullen en kon ik ook gewoon iets installeren, het is door iets gekomen dat het niet meer functioneert,maar wat?
Zie ik iets over het hoofd om mijn w8woord in te vullen?

Offline Gamer

  • Lid
Re: wachtwoord terminalvenster
« Reactie #1 Gepost op: 2021/03/25, 22:00:37 »
Als je in het terminal venster je wacht woord typt. Is het normaal dat er niets op het scherm komt. ook geen sterretjes of puntjes.
Wat er precies gebeurt als je het 3x fout hebt gedaan weet ik niet. Dat is mij nog niet overkomen.
Maar ik kan mij wel voor stellen dat er tijd blokkade komt die dan na een x aantal minuten weer word opgeheven.

Offline vanadium

  • Lid
Re: wachtwoord terminalvenster
« Reactie #2 Gepost op: 2021/03/26, 08:44:26 »
Opletten: je paswoord is ook hoofdlettergevoelig. Vergewis je er dus van dat je Caps Lock uitstaat.

Als je het gemakkelijker vindt (en dat vind ik ook) om sterretjes te zien, dan kan je dat aanzetten met het volgende commando (waarvoor je, helaas, nog één keer volledig blind je paswoord zal moeten typen:

echo -e "Defaults\tpwfeedback" | sudo tee -a /etc/sudoers.d/0pwfeedback