Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: tnef  (gelezen 1844 keer)

janloeckx

  • Gast
tnef
« Gepost op: 2007/12/23, 17:30:01 »
laats kreeg ik een atachment waar een email adres zou moeten instaan in tnef message bijlage (winmail.dat)
hoe open ik dit??????????

KwastjeModus

  • Gast
tnef
« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/23, 17:35:42 »
Symptomen
Wanneer u Microsoft Outlook gebruikt om berichten met bijlagen via internet te verzenden en u gebruikt de RTF-indeling van Microsoft Outlook, melden sommige geadresseerden dat het bericht een extra bestand van het type Winmail.dat bevat. Het bestand Winmail.dat is doorgaans zeer klein, maar u kunt het bestand niet openen in het bericht. De oorspronkelijke berichtbijlage is niet altijd gescheiden van de bijlage Winmail.dat en kan in de bijlage Winmail.dat zijn opgenomen.


Oorzaak
Dit probleem treedt op omdat het bestand Winmail.dat wordt gebruikt om opmaak te behouden die de verzendende client in het bericht opneemt. De ontvangende client herkent het bestand Winmail.dat echter niet. In Outlook bevat het bestand Winmail.dat instructies voor RTF (Rich Text Formatting). Dit type opmaak wordt gebruikt bij de RTF-indeling van Microsoft Outlook en bij gebruik van Microsoft Word als e-maileditor.

Volgens mij kun je de zaak hier openen: http://tud.at/php/tnef/index.php

Offline vanadium

  • Lid
tnef
« Reactie #2 Gepost op: 2007/12/23, 17:46:42 »
Ik verwittig de afzender dat ik zijn attachment niet kan openen.

KwastjeModus

  • Gast
tnef
« Reactie #3 Gepost op: 2007/12/23, 18:05:16 »
Citaat van: vanadium
Ik verwittig de afzender dat ik zijn attachment niet kan openen.
Ja, dat zou ik ook doen, maar nadat ik wel ff geprobeerd heb om te lezen wat er stond. Je kunt natuurlijk ook een brief in odf als attachment bijvoegen.....

Offline RobinAJ

  • Lid
Re: tnef
« Reactie #4 Gepost op: 2010/11/11, 22:48:29 »
Volgens mij kun je de zaak hier openen: http://tud.at/php/tnef/index.php

Kwam dit draadje tegen toen ik op zoek was naar info over winmail.dat want natuurlijk kreeg ik er dus ook een toegestuurd. Aangezien ik wist wat er in zou moeten staan heb ik de link geprobeerd en dat werkt dus als een tierelier.  =D

Bedankt voor de tip. Nu hoef ik die argeloze Windows gebruikers niet meer uit te leggen dat er meer op de wereld is dan alleen Microsoft....
HOOFD-PC:[Kast NZXT-Apollo zilver][Asus M3A32-MVPDeluxe][AMDPhenom9750][Kingston2x2GB][Club3D Radeon HD3870X2][WesternDigital3x320GB][Ubuntu 12.04-64bit]
CASEMOD-PC:[Kast Thermaltake WingRS][MSI K7T Turbo2 Palomino][AMD XP-Athlon1700+][Dimm768MB][Club3D MX200 64MB][Seagate160GB][Lubuntu 12.04]
NETBOOK:[Asus EeePC900][20GB SSD][1GB][wit][Ubuntu Netbook 11.04]