Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Artikel over IRC?  (gelezen 11086 keer)

Offline Gotiniens

  • Lid
Re: Artikel over IRC?
« Reactie #25 Gepost op: 2010/04/12, 11:35:46 »
Mischien is het handig om de volgende link ook te noemen in het artikel.

http://chat.ubuntu-nl.org/

Offline Joshua822

  • Lid
Re: Artikel over IRC?
« Reactie #26 Gepost op: 2010/04/12, 12:10:53 »
Citaat
Mischien is het handig om de volgende link ook te noemen in het artikel.
http://chat.ubuntu-nl.org/
Oké, net gedaan ;)

Maar trouwens, weet iemand hoe ik in Konversation dit venster kan oproepen vanuit dit venster ( dit laatste venster wordt als eerste getoond als Konversation opgestart is ) ?
« Laatst bewerkt op: 2010/04/12, 12:14:33 door Joshua822 »

Offline Joshua822

  • Lid
Re: Artikel over IRC?
« Reactie #27 Gepost op: 2010/04/12, 14:51:50 »
Sorry voor de dubbelpost, maar ik heb ondertussen een goede handleiding voor Konversation gevonden, die ook goed is voor beginners.

Wat uit dit document als eerste duidelijk wordt is dat we in ons wiki-artikel een fout maakten: een gebruiker kan verbinden met een IRC-netwerk, niet met een IRC-server. Dat moeten we eerst en vooral duidelijk maken.

Daarnaast zegt dit document op mijn eerste zicht niet hoe Konversation in KDE 4 moet geopend worden. Dus zou ik vriendelijk willen vragen of een KDE 4 gebruiker dat even hier kan posten ( of nog beter: even het wiki-artikel bewerkt ;) ).

Dan nog een laatste opmerking, in de sectie "3. IRC gebruiken" staat er een hele lijst met commando's, ik vind dit ietwat onoverzichtelijk en niets toevoegend, en stel daarom voor om deze lijst te verwijderen en de uitleg hierop aan te passen. Maar daar kunnen onze meningen natuurlijk over verschillen.

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Artikel over IRC?
« Reactie #28 Gepost op: 2010/04/12, 21:58:07 »
Wat uit dit document als eerste duidelijk wordt is dat we in ons wiki-artikel een fout maakten: een gebruiker kan verbinden met een IRC-netwerk, niet met een IRC-server. Dat moeten we eerst en vooral duidelijk maken.
IRC is gebaseerd op een client-server model. Je computer met de IRC client maakt een verbinding met een IRC-server. Deze IRC-servers staan onderling in verbinding en vormen zo samen een IRC-netwerk. Meerdere deelnemers aan hetzelfde kanaal kunnen met verschillende servers van het IRC-netwerk zijn verbonden.
Zie ook: http://nl.wikipedia.org/wiki/Internet_Relay_Chat#IRC-servers_en_IRC-netwerken

Dan nog een laatste opmerking, in de sectie "3. IRC gebruiken" staat er een hele lijst met commando's, ik vind dit ietwat onoverzichtelijk en niets toevoegend, en stel daarom voor om deze lijst te verwijderen en de uitleg hierop aan te passen. Maar daar kunnen onze meningen natuurlijk over verschillen.
Mee eens, een veel mooiere oplossing is om per veel gebruikte opdracht een korte uitleg te geven.

Ik denk dan aan (minimaal?) de opdrachten:
  • AWAY
  • BACK
  • HELP
  • JOIN
  • LIST
  • ME
  • MSG
  • NAMES
  • NICK
  • PART
  • QUERY
  • QUIT
  • WHOIS
Eens?
Klik links bovenin op Documentatie

Offline Joshua822

  • Lid
Re: Artikel over IRC?
« Reactie #29 Gepost op: 2010/04/12, 22:25:24 »
Citaat
Mee eens, een veel mooiere oplossing is om per veel gebruikte opdracht een korte uitleg te geven.

Ik denk dan aan (minimaal?) de opdrachten:

    * AWAY
    * BACK
    * HELP
    * JOIN
    * LIST
    * ME
    * MSG
    * NAMES
    * NICK
    * PART
    * QUERY
    * QUIT
    * WHOIS

Eens?
Sorry, maar ik begrijp je even niet goed. Ik denk dat je bedoelt de lijst te verwijderen, en daarna over deze commando's even een korte uitleg te geven ? Dat lijkt me een goed idee. :)

Citaat
IRC is gebaseerd op een client-server model. Je computer met de IRC client maakt een verbinding met een IRC-server. Deze IRC-servers staan onderling in verbinding en vormen zo samen een IRC-netwerk. Meerdere deelnemers aan hetzelfde kanaal kunnen met verschillende servers van het IRC-netwerk zijn verbonden.
Zie ook: http://nl.wikipedia.org/wiki/Internet_Relay_Chat#IRC-servers_en_IRC-netwerken
Oké, dan begreep ik het niet goed. Fijn, minder werk :D

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Artikel over IRC?
« Reactie #30 Gepost op: 2010/04/12, 22:44:53 »
Ik denk dat je bedoelt de lijst te verwijderen, en daarna over deze commando's even een korte uitleg te geven ? Dat lijkt me een goed idee. :)
Precies dat bedoel ik!  ;)
Klik links bovenin op Documentatie

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Artikel over IRC?
« Reactie #31 Gepost op: 2010/04/13, 00:42:50 »
Bedankt voor de voorzet!

Ik heb van de opdrachten een tabel van gemaakt. Dat ziet er wat overzichtelijker uit.

http://wiki.ubuntu-nl.org/community/WerkenMetIRC
Klik links bovenin op Documentatie

Offline Joshua822

  • Lid
Re: Artikel over IRC?
« Reactie #32 Gepost op: 2010/04/13, 00:58:49 »
Oké, die tabel ziet er goed uit. Ik heb ook net Kubuntu gedownload, en zal morgen dus eens Konversation onder de loep kunnen nemen in zijn natuurlijke habitat. Daarna is het artikel volgens mij klaar.