Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: mails evolution  (gelezen 1255 keer)

Offline marco1800

  • Lid
mails evolution
« Gepost op: 2007/09/14, 12:12:37 »
Ik heb eveneens geen mails meer in evolution de map is even van verborgen naar niet verborgen geweest. Onder mijn verborgen bestanden heb ik nu een map evolution en .evolution
Hoe kan ik mijn mails terug zichtbaar maken?
Laptop BTO 16 Gb Ram / Core I5 8265U
120 Gb SSD M.2 / 500 GB SSD
Ubuntu 22.04 LTS

Offline Soul-Sing

  • Lid
mails evolution
« Reactie #1 Gepost op: 2007/09/14, 13:12:35 »
in .evolution staan je instellingen/adressen/mails

Offline marco1800

  • Lid
mails evolution
« Reactie #2 Gepost op: 2007/09/14, 13:39:58 »
maar waar zijn dan mijn mails naar toe onder mijn postvak in van evolution?
ik heb nog altijd mijn map .evolution onder verborgen bestanden maar geen enkele mail meer onder het programma evolution.
Laptop BTO 16 Gb Ram / Core I5 8265U
120 Gb SSD M.2 / 500 GB SSD
Ubuntu 22.04 LTS

mails evolution
« Reactie #3 Gepost op: 2007/09/14, 16:55:49 »
Ik denk dit:
Op het moment dat de map even "niet-verborgen" is geweest, heeft Evolution misschien een nieuwe map aangemaakt. Dat betekent, dat je vanaf de eerste map alles naar de nieuwe map moet kopieren..... (ik hoop dat de oorspronkelijke map niet pleite is).

Offline marco1800

  • Lid
mails evolution
« Reactie #4 Gepost op: 2007/09/14, 19:13:11 »
ik zie onder .evolution : adressbook
                                    cache
                                    calendar
                                    mail............congiguration
                                    memos        evolution................adressbook
                                    tasks           local                       cache
                                                       pop                        calendar
                                                       vf-folder                 mail
                                                                                    memos
                                                                                    signatures
                                                                                    tasks

Ik zit dus inderdaad met iets dubbel en kan het misschien nog redden met de juiste handelingen? Wat kan ik best doen om mijn mails nog terug te hebben?
Laptop BTO 16 Gb Ram / Core I5 8265U
120 Gb SSD M.2 / 500 GB SSD
Ubuntu 22.04 LTS

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
mails evolution
« Reactie #5 Gepost op: 2007/09/14, 19:21:01 »
Om mijn Evolution te back-uppen gebruik ik deze how to:
http://ubuntu.wordpress.com/2005/12/03/how-to-backup-evolution/
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline Dave

  • Lid
mails evolution
« Reactie #6 Gepost op: 2007/09/14, 23:22:01 »
hernoem die map .evolution eens met xxx er achter ofzo en zet een punt voor de andere map.
dan evolution opstarten en zien wat je hebt.

ik denk dat dat je oude map is namelijk en er een nieuwe aangemaakt is.

mails evolution
« Reactie #7 Gepost op: 2007/09/15, 07:47:14 »
Citaat van: Dave
hernoem die map .evolution eens met xxx er achter ofzo en zet een punt voor de andere map.
dan evolution opstarten en zien wat je hebt.

ik denk dat dat je oude map is namelijk en er een nieuwe aangemaakt is.
Als dat niet direct werkt, moet je de betreffende evolution map (die nu in "configuratie" staat) kopieren (of verplaatsen) naar de Persoonlijke map. En een punt ervoor zetten.

Offline marco1800

  • Lid
mails evolution
« Reactie #8 Gepost op: 2007/09/16, 19:03:12 »
Oef, gelukt! Dat was inderdaad een goed idee om die twee mappen te hernoemen en zo het kaf van het koren te scheiden. Ik had de map die ik zichtbaar maakte op mijn bureaublad van evolution gewoon moeten terug zetten. En het nieuwe mapje dat automatisch werd aangemaakt verwijderen. Mijn mails onder evolution zijn weer in orde en ik heb geleerd dat je met die verborgen bestanden niet te veel moet experimenteren. Bezint voor ge begint!
Iedereen die meewerkte aan dit topic van harte bedankt, want zonder jullie had ik het weer nier gered!
Laptop BTO 16 Gb Ram / Core I5 8265U
120 Gb SSD M.2 / 500 GB SSD
Ubuntu 22.04 LTS