Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: blue screen met windows 7 op desktop DELL  (gelezen 430 keer)

Offline lucas

  • Lid
blue screen met windows 7 op desktop DELL
« Gepost op: 2014/04/10, 21:40:39 »
hallo iedereen,

big problem, ik zit nl met een bleu screen en heb een beetje zitten zoeken op internet voor een oplossing.
ikzelf ben allesbehalve een pro in computers maar wil wel proberen het zelf op te lossen met een beetje veel hulp : . )
nu las ik dat in de meeste gevallen windows het probleem zelf is , en hoop ik dat jullie me met linux of ubuntu kunnen helpen;

alvast bedankt, lucas
















Offline BenMedia

  • Lid
    • Ben-Media
Re: blue screen met windows 7 op desktop DELL
« Reactie #1 Gepost op: 2014/04/10, 22:40:26 »
Geef even aan wat je wilt en wat je hardware is.

Groet Ben
« Laatst bewerkt op: 2014/04/10, 23:19:42 door BenMedia »
Leverancier Ubuntu, Xubuntu, Lubuntu en Mint PC's

Re: blue screen met windows 7 op desktop DELL
« Reactie #2 Gepost op: 2014/04/11, 00:39:26 »
Kijk eerst maar of het geen hardwareprobleem is, grote kans dat je er op Linux ook op de een of andere manier last van gaat krijgen. Van de andere kant: Ubuntu is gratis, dus probeer het gewoon uit zou ik zeggen. :) DVD of USB-stickje met Ubuntu erin en kijk of het iets is zonder nog te installeren.

Offline PKing

  • Lid
Re: blue screen met windows 7 op desktop DELL
« Reactie #3 Gepost op: 2014/04/11, 07:17:52 »
Een Blue screen kan ook door de hardware veroorzaakt worden.
Bij mijn computer had ik vanaf nieuw een blue screen met W7, uiteindelijk bleek het voltage van het geheugen iets te laag te zijn.
Mocht er zoiets aan de hand zijn, is de kans groot dat het met Linux ook gebeurd.
Een blue screen komt met een code, waar je al het e.e.a. uit kunt opmaken.
Bedenk sinds wanneer je een blue screen hebt, en wat er net daarvoor gewijzigd is.
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04

Re: blue screen met windows 7 op desktop DELL
« Reactie #4 Gepost op: 2014/04/11, 08:04:25 »
Als er iets ernstigs aan de hand is waardoor Windows op dat moment niet meer verder kan werken geeft het de beruchte blauw scherm.
(Blue screen of death, BSOD)
De reden kan van alles zijn.
Afhankelijk van de oorzaak hoeft Linux niet de oplossing te zijn, maar kan wel helpen om het probleem op te sporen.

Komt de BOSD vaker voor en in welke situaties?
Door op te starten vanaf een Ubuntu (of een andere Linux) cd kan je o.a. het volgende na gaan:
- SMART status van de harde schijf.
- Testen van het ramgeheugen.
- Temperaturen sensoren uitlezen

Ik kan nu helaas even geen uitgebreide uitleg geven.