Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: van 6.06 naar 6.10  (gelezen 953 keer)

van 6.06 naar 6.10
« Gepost op: 2007/02/28, 21:18:10 »
Hallo,

is er iemand die mij kan vertellen of ik zonder meer kan upgraden van 6.06 Dapper Drake LTS naar 6.10 Edgy zonder dat ik dan alles kwijtraak wat ik tot nu heb geïnstalleerd aan programma's en instellingen?

Ik bedoel dus te vragen gaat dit net zoals met windows, nieuwe versie over de oude of moet ik echt alles opnieuw installeren?

Groetz, Robert
2009... het is alweer bijna voor bij. Ik geniet nog elke dag van Ubuntu. Natuurlijk heb ik ook een ander OS maar Ubuntu blijft voor mij de Nummer 1. :-)

enanoe

  • Gast
van 6.06 naar 6.10
« Reactie #1 Gepost op: 2007/02/28, 21:23:58 »
je typt gewoon
gksu "update-manager -c"bij mij ging hij toen aan de gang en bleef alles bewaard, alleen mn draadloze netwerkverbinding werkte niet meer, na updaten van een programma echter weer wel.

Offline siegi

  • Lid
van 6.06 naar 6.10
« Reactie #2 Gepost op: 2007/02/28, 21:29:57 »
euhm ik zou eigenlijk persoonlijk even wachten met die upgrade in april komt de volgende versie al.
En de upgrade naar edgy is nu niet echt een waar ik nog geen klachten van gehoord heb.

enanoe

  • Gast
van 6.06 naar 6.10
« Reactie #3 Gepost op: 2007/02/28, 21:34:00 »
En bedenk ook dat Dapper een LTS (long-term supported) versie, met ondersteuning van 5 jaar.

Offline mcgyver

  • Lid
van 6.06 naar 6.10
« Reactie #4 Gepost op: 2007/02/28, 21:48:14 »
Je raakt over het algemeen niets kwijt, hij doet soms wel een beetje stout. Ik zou wachten op Feisty als ik je was, hoewel Edgy het prima doet bij mij. Veeeeeeeeeel beter dan Dapper. Als dit niet je main pc is zou ik zeggen: direkt Feisty doen.

EDIT: IK TREK MIJN WOORDEN TERUG. Nog even geen Feisty. Mijn draadloos netwerk doety het niet in Feisty, wel in Dapper en Edgy, dus toch even wachten.

Offline woteb

  • Lid
van 6.06 naar 6.10
« Reactie #5 Gepost op: 2007/02/28, 22:27:10 »
Citaat van: enanoe
En bedenk ook dat Dapper een LTS (long-term supported) versie, met ondersteuning van 5 jaar.
Niet helemaal correct. Dapper servers worden 5 jaar ondersteund, de andere Dapper (desktop) versies worden 3 jaar ondersteund. Edgy 16 maanden (anderhalf jaar) ondersteuning.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Offline Dave

  • Lid
van 6.06 naar 6.10
« Reactie #6 Gepost op: 2007/02/28, 23:00:00 »
als je home op een aparte partitie staat niks upgraden maar lekker schoon installeren. je programma's heb je zo weer terug en je instellingen blijven bewaard op home.

van 6.06 naar 6.10
« Reactie #7 Gepost op: 2007/03/01, 09:02:35 »
Bedankt voor de informatie maar nu weet ik eigenlijk niet meer wat ik moet doen, de een zegt doen en de ander zegt nog even wachten.

Ik ga er even over nadenken omdat ik niet weet waar mijn home directorie staat, volgens mij heb ik maar één diskpartitie. Ik kan natuurlijk die home dir wel even opzoeken en alles naar een cd branden maar ik denk dat ik dan meer verpruts dan dat ik er mee opschiet.

Ik had gedacht dat het een fluitje van een cent zou zijn maar ik zie dat er toch meer voor komt kijken dan ik vermoede. Maar goed ik heb toch goede informatie ontvangen, bedankt.
Groetz, Robert.
2009... het is alweer bijna voor bij. Ik geniet nog elke dag van Ubuntu. Natuurlijk heb ik ook een ander OS maar Ubuntu blijft voor mij de Nummer 1. :-)

Offline Dave

  • Lid
van 6.06 naar 6.10
« Reactie #8 Gepost op: 2007/03/01, 09:42:59 »
de eerste keer is altijd lastig maar als je het eenmaal weet valt het erg mee.
de map home/jouwnaam beter backuppen ja.
niet alleen voor je data maar al je instellingen behoud je dan.
emailaccounts, wachtwoorden enz. Kom daar eens om in windows :-))

en daarom, staat die home op aparte partitie dan kun je eenvoudig nw installatie doen of wat uitproberen
Maar op 1 partitie kan ook natuurlijk, dan backup terug zetten na installatie.