Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum  (gelezen 180599 keer)

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #375 Gepost op: 2012/05/30, 13:27:58 »
Het kan ook nog te maken hebben met de browser die je gebruikt. Switch je wel eens van browser of werk je op een andere computer, dan zie je sommige topics ineens wel tussen je ongelezen berichten staan. Dat is altijd al zo geweest en ligt aan de forumsoftware. Dit kan ook voorkomen wanneer je wel eens uitlogt of je sessie verlopen is (als je dus niet "altijd ingelogd blijven" hebt aangevinkt bij het inloggen).

Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #376 Gepost op: 2012/05/30, 13:38:57 »
Het kan ook nog te maken hebben met de browser die je gebruikt. Switch je wel eens van browser of werk je op een andere computer, dan zie je sommige topics ineens wel tussen je ongelezen berichten staan. Dat is altijd al zo geweest en ligt aan de forumsoftware. Dit kan ook voorkomen wanneer je wel eens uitlogt of je sessie verlopen is (als je dus niet "altijd ingelogd blijven" hebt aangevinkt bij het inloggen).
Ha dank je Johan dat zal dan wel de hoofd oorzaak zijn.
ik doe inderdaad wel eens diverse browsers proberen .
En lees ook forum als ik in mijn windows omgeving zit en dan de virtualbox draai om nieuwe Ubuntu uit te proberen.
En omdat ik nog al  flink aan uit proberen van diverse programma's in mijn huidige  ubuntu 12.04
crasht deze nog wel eens.
Dus ik zal ik er eens opletten wanneer het precies optreed.
Geen zorgen met Ubuntu voor morgen
Ik Gebruik > Ubuntu : recentste versie.
Deze pc = 64 bits met X64-processor3.30 GHz

Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #377 Gepost op: 2012/06/04, 11:12:58 »
Johan, bij deze de link naar de Ubuntu-emoticons ;)
http://design.canonical.com/2010/10/ubuntu-emoticons/

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #378 Gepost op: 2012/06/14, 19:33:56 »
Alle koppen zijn ineens in hoofdletters. Kijk maar:


EDIT: En bovenal is de layout en dan vooral het kleurverschil tussen posts slecht zichtbaar geworden :/
« Laatst bewerkt op: 2012/06/14, 19:53:14 door Timo »

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #379 Gepost op: 2012/06/14, 20:11:26 »
Klopt :)
Weer een kleine update van het thema.
Citaat
[14:58] <Idroy> Johanvd, ik heb een tijdje terug Ronnie zijn forum thema branch met trunk gemerged, zaten een paar kleine aanpassingen aan. Het maakt net een paar dingetjes wat duidelijker, die oranje headers zijn nu eigenlijk all-caps en de poll layout is ook verbeterd
[14:58] <Idroy> en de grijze vlakken van een bericht hebben nu een donker randje

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #380 Gepost op: 2012/06/14, 20:13:44 »
Die hoofdletters hoeven van mij eerlijk gezegd niet zo. Komt mij wat schreeuwerig over ;)

Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #381 Gepost op: 2012/06/14, 20:52:25 »
Die hoofdletters hoeven van mij eerlijk gezegd niet zo. Komt mij wat schreeuwerig over ;)

Dat dus. Maar alleen de topictitel; andere hoofdletterdingen zoals SNEL BEANTWOORDEN enzo vind ik wel beter zo :)

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #382 Gepost op: 2012/06/14, 21:12:06 »
Ik niet.

Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #383 Gepost op: 2012/06/14, 23:05:29 »
Waren de randjes om de teksten er al? Of heb ik even niet opgelet?, kan natuurlijk ook.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #384 Gepost op: 2012/06/15, 00:11:03 »
Waren de randjes om de teksten er al? Of heb ik even niet opgelet?, kan natuurlijk ook.

Die waren er al ;)

Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #385 Gepost op: 2012/06/15, 00:53:05 »
Echt waar? Mij vallen ze nu ook pas op :D

Offline Idroy

  • Lid
    • yddegraaf
Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #386 Gepost op: 2012/06/15, 11:02:41 »
De randjes om de grijze vlakken van de teksten, zijn pas net toegevoegd. ;)
Wil jij ook graag bijdragen aan Ubuntu NL? Kijk eens bij Mwanzo!

Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #387 Gepost op: 2012/06/15, 20:27:20 »
Wel veel duidelijker zo.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #388 Gepost op: 2012/06/20, 10:06:30 »
Bij een poll zijn de statistieken niet mooi uitgelijnd met de vraag waarop deze teruggaan: http://forum.ubuntu-nl.org/algemeen-42/heb-je-wel-eens-(last-van)-een-virus-spyware-of-rootkits-e-d-75236/

Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #389 Gepost op: 2012/06/20, 10:33:17 »

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #390 Gepost op: 2012/06/20, 11:45:49 »
Hoe denk je dat we de huidige smileys moeten vervangen door maar een paar nieuwe?
Je kan nu kiezen uit meer dan 30 verschillende, maar met de oranje smileys blijven er maar 11 over...
Verder zijn de huidige smiley's 23 bij 23 pixels, terwijl de oranje maar 15 bij 16 pixels zijn oid, in ieder geval een stuk kleiner.

Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #391 Gepost op: 2012/06/20, 12:11:15 »
Maar het is wel een valide vraag van Johan. Een mix van emoticons lijkt me niet zo mooi (jullie wel?) en dan moeten we dus emoticons gaan dumpen waar geen Canonical-variant voor is. Dat kan dan weer de betekenis weghalen uit oude berichten, emoticons zijn belangrijk om de toon van het bericht over te brengen.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #392 Gepost op: 2012/06/20, 12:14:31 »
Ik begrijp het even niet.
Het is toch een normale vraag om input? Gezien het vele commentaar bij de overgang naar het nieuwe forum leek het mij wel nuttig om vooraf alvast wat feedback te vragen voordat tweederde van de huidige smiley's ineens weg zijn...

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #393 Gepost op: 2012/06/20, 17:36:56 »
Jeuj, emoticons in het geweer en emoties komen los  :P

De vraag is best valide, is blijkbaar ooit blijven hangen in het grote geheel, had misschien nèt iets anders gebracht kunnen worden dan met een enkelvoudige -bump- . Maar de bedoeling is duidelijk, hoor  ;)

Ik ben geen forumsoftwaredeskundige (3* woordwaarde), dus als ik het mis heb dan moet men mij maar verbeteren. Net zoals alle avatars en afbeeldingen in aparte databases zitten, geldt dat voor de emoticons naar ik verwacht ook. Zo'n database kan je dus niet zomaar verwijderen of vervangen, want dan vermink je alle voorgaande posts die hiervan gebruik maken (bijna allemaal dus).
Er zijn dus -nogmaals, vermoed ik- twee mogelijkheden;

1. Ze worden min of meer 1 op 1 vervangen, zodat de oorspronkelijke uitdrukking behouden blijft. Geen idee of dat zomaar gaat, en je moet je dan afvragen of de vervanging wel zin heeft (tenzij we graag bv. blauwe ipv oranje willen of zoiets).
2. Nieuwe emoticons worden bijgeplaatst, zodat de oude berichten niet worden verminkt, en kunnen dus gebruikt worden in nieuwe berichten vanaf de beschikbaarheid hiervan. Het zou wel netjes zijn als ze dan in dezelfde 'lijn' zitten qua opmaak, anders ziet dat erg rommelig uit.

Een nieuw setje invoeren gaat dus niet zomaar. Begrijpelijk, we willen allemaal wel eens een andere huiskamerindeling en/of andere plaatjes aan de muur, en wallpapers op de pc wijzigen ook wel eens  :rolleyes:, maar er komt hier wat meer bij kijken dan het op het eerste gezicht lijkt.

@Thomas: nu je het zegt, die uitlijning klopt niet. Tekst moet meer ruimte krijgen. Of je hebt teveel tekst [/geintje]. Ik weet zo 1-2-3 niet hoe dat te wijzigen is en door wie, wellicht helpt het in de tussentijd om de mogelijkheden een nummer te geven aan het begin?


Btw, het zou ook goed zijn als specifiek de mensen die moeite hadden met de leesbaarheid tussen de berichten onderling, feedback zouden geven of dit (de extra uitlijning om het bericht) nu een adequate verbetering brengt.
« Laatst bewerkt op: 2012/06/20, 18:12:45 door asphyxia »
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #394 Gepost op: 2012/06/20, 20:10:35 »
@femke: Dank voor de steun, ik bedoelde het inderdaad niet kwaad :)

Sterker nog: ik zal zelfs even uitleg geven. Op de RP in Beekbergen een paar weken geleden had ik het met Johan over die Ubuntu-emoticons. Hij vroeg of ik een linkje naar die emoticons in dit topic wilde plaatsen en dan zou hij er naar kijken of we die konden gebruiken hier op het forum. Dat had ik gedaan, 3 weken geleden. Goed, natuurlijk heeft Johan ook een drukke baan dus kan dat ie het over het hoofd had gezien, no worries :) Daarom gaf ik maar een vriendelijk upje vandaag, een paar weken na datum, in de hoop dat Johan nu wel de post zou zien en dan krijg ik zo'n antwoord voor mijn kiezen van hem ???

@asphyxia: Lees even wat ik hierboven schreef in deze post en dan snap je wel waarom ik alleen maar "-bump-" zette ;)
« Laatst bewerkt op: 2012/06/20, 20:13:11 door Vistaus »

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #395 Gepost op: 2012/06/20, 21:11:18 »
Ik bedoelde het ook verder niet kwaad, het is alleen (weer) wat ingewikkelder dan "even klik-klik" en de emoticons zijn veranderd. Wat dat betreft heeft Asphyxia gelijk dat we ook rekening moeten houden met de emoticons die in oudere posts geplaatst zijn. Daarnaast is het ook een ontzettende versobering van het assortiment van lachebekjes.

De vraag was dan ook serieus bedoeld: want 11 nieuwe smileys kunnen niet de huidige 30 zomaar vervangen.

Verder is het ook wel opvallend dat door een missende :) de vraag ineens helemaal verkeerd opgevat wordt, en dat in een topic over smileys. ;)

Offline Dave

  • Lid
Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #396 Gepost op: 2012/06/20, 21:21:57 »
Geen idee, hoewel ik de bump van Vistaus niet zo erg vond als de reactie van Johan. Maar goed.

Ik zal eens vragen aan het andere forum, waar ze van die hele leuke smilies hebben, hoe hun dat gedaan hebben.
Maar nogmaals, soms kan het overbrengen van hoe iets in de praktijk zou moeten gaan, vrij moeilijk en goed over te brengen is.

Met anders woorden: probeer eens iemand te vragen die wel kan wat men schijnbaar niet zomaar kan doen.

De bekende schrijf je over met leukere als de standaard en de aparte voeg je toe in het popup scherm.
Kunt ook werken met meerdere sets maar vind ikzelf niet handig.
Of gewoon toevoegen en de oude op verborgen zetten en blijven ze zichtbaar in oude postings of een mix van dat alles.
ach tis allemaal vrij simpel maar dat is een mod toevoegen ook en op een forum als dit vind ik die smilies van minder belang dan dat "opgelost"



Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #397 Gepost op: 2012/06/20, 21:24:42 »
Ik bedoelde het ook verder niet kwaad, het is alleen (weer) wat ingewikkelder dan "even klik-klik" en de emoticons zijn veranderd. Wat dat betreft heeft Asphyxia gelijk dat we ook rekening moeten houden met de emoticons die in oudere posts geplaatst zijn. Daarnaast is het ook een ontzettende versobering van het assortiment van lachebekjes.

De vraag was dan ook serieus bedoeld: want 11 nieuwe smileys kunnen niet de huidige 30 zomaar vervangen.

Verder is het ook wel opvallend dat door een missende :) de vraag ineens helemaal verkeerd opgevat wordt, en dat in een topic over smileys. ;)

We kunnen toch de oude en de nieuwe mixen? De 11 Ubuntu-emoticons de oude laten vervangen en de ontbrekende aanvullen met de oude.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #398 Gepost op: 2012/06/20, 22:04:26 »
We kunnen toch de oude en de nieuwe mixen? De 11 Ubuntu-emoticons de oude laten vervangen en de ontbrekende aanvullen met de oude.
Dat lijkt me ontzettend lelijk, dus dat liever niet.

Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #399 Gepost op: 2012/06/20, 22:10:29 »
Kijk eens aan, Dave snapt mijn berichtje!! Bedankt Dave, nu maar hopen dat ze het lezen.

Maar je hebt gelijk dat de opgelost-knop toch voorrang moet krijgen, de smilies komen daarna dan wel.

Daar ben ik het wel mee eens ja.