Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu rommeltje na freeze! Hoe moet ik dit oplossen?  (gelezen 613 keer)

Offline kramer65

  • Lid
Ubuntu rommeltje na freeze! Hoe moet ik dit oplossen?
« Gepost op: 2010/05/08, 13:51:38 »
Ik zat gisteren een paar youtubefilmpjes te bekijken en had een openoffice document open staan, toen de hele boel ineens bevroor. Na een harde reset start alles wel weer op, maar kan ik het toepassingen-menu niet meer openen. Ik krijg een piepklein wit rechthoekje (1cm x 5mm) waar eigenlijk het menu zou moeten zijn. Als ik op Systeem klik, dan verschijnt wel het menu eronder, maar de opties Voorkeuren en Beheer zijn verdwenen.

Ik las ergens dat je het kon resetten door "sudo debconf gnome-panel" te doen. Dit zorgt ervoor dat alle menu's weer zo zijn als na een frisse installatie, maar als ik de pc weer herstart heb ik hetzelfde probleem.

Ik moet zeggen dat ik er redelijk gek van word.  :| ???   Weet iemand een manier om dit op te lossen?!

Re: Ubuntu rommeltje na freeze! Hoe moet ik dit oplossen?
« Reactie #1 Gepost op: 2010/05/08, 14:12:47 »
als je eens (als hij volledig is opgestart [alt]+[F2] intikt zou je een uitvoeringsvenster moeten krijgen daar kan je verschillende opdrachten ingeven (en onderaan is er een lijstje met toepassingen zoals terminal misschien lukt het zo

Offline kramer65

  • Lid
Re: Ubuntu rommeltje na freeze! Hoe moet ik dit oplossen?
« Reactie #2 Gepost op: 2010/05/08, 14:23:47 »
Ik ben inderdaad al wel bij een terminal venster gekomen. En ik kan het panel tot de standaard instellingen zetten door het commando "sudo debconf gnome-panel" te doen.

Dan werkt het ook wel weer, maar als ik dan weer herstart heb ik weer hetzelfde probleem.

Iemand misschien enig idee?