Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu verwijdert na fout upgrade  (gelezen 488 keer)

Offline Jordan

  • Lid
Ubuntu verwijdert na fout upgrade
« Gepost op: 2014/05/07, 11:27:38 »
Hallo iedereen, ik ben nieuw hier, door een stomme fout heb ik ubuntu verwijdert.

Na twee weken terug voor het eerst ubuntu geïnstalleerd te hebben kreeg ik gisteren een melding dat een later versie beschikbaar was, ik dacht 12.10 vanaf 12.04.
Ik heb dat gedaan maar is dus niet goed gegaan, ik kreeg na de upgrade een zwart scherm met enkel in de linker bovenhoek een cursos.

Ik dacht als ik nu ubuntu 12.04 verwijdert en later een andere versie er opzet is alles weer goed .

Ik heb daarop gparted gestart en heb de ubuntu partities leeg gemaakt, dus niet verwijdert, heb nu wel nog windows 7 want ik wil weer een dual systeem ik heb de origenele dvd van windows er niet meer bij, heb wel een herstel dvd toendertijd gemaakt.

Hoe krijg ik ubuntu weer terug en liever een 14.04
Het grub menu en windows werkt nog gewoon goed alleen is ubuntu is er niet meer, wat kan ik nu doen om het weer terug te krijgen?.

Hoop dat het wat duidelijk is. 

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Ubuntu verwijdert na fout upgrade
« Reactie #1 Gepost op: 2014/05/07, 11:50:22 »
Doe gewoon een schone herinstallatie van Ubuntu 14.04, dan komt 't vanzelf goed:
https://sites.google.com/site/computertip/herinstallatie

Re: Ubuntu verwijdert na fout upgrade
« Reactie #2 Gepost op: 2014/05/07, 22:48:28 »
Ik heb hetzelfde probleem, mijn netbook start niet meer op na een upgrade van 12.04 naar 12.10, en er rest een zwart scherm met linksboven een cursorstreepje. De aangedragen oplossing verwijst naar een pagina die je doodleuk vertelt de DVD van Ubuntu erbij te pakken - maar die heb ik helemaal niet! Ik heb het destijds vanaf een usb-stick geïnstalleerd, maar die installatiebestanden heb ik niet meer. Hoe krijg ik de juiste bestanden op een stick om een nieuwe installatie te doen? Liefst van versie 14.04.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Ubuntu verwijdert na fout upgrade
« Reactie #3 Gepost op: 2014/05/07, 23:02:02 »
Pak een andere PC en brand alsnog de DVD:
https://sites.google.com/site/computertip/dvdbranden

Of (nog steeds met die andere PC) maak een opstartbaar USB-stokkie met Ubuntu:
https://sites.google.com/site/computertip/usbstaaf

Re: Ubuntu verwijdert na fout upgrade
« Reactie #4 Gepost op: 2014/05/09, 08:13:19 »
Bedankt voor de tip, ik heb het geprobeerd. Gisterenavond heb ik tot twee keer toe een usb-stick op deze manier geconfigureerd, maar het werkt helaas niet. Mijn netbook (Asus EeePC) "kijkt" wel even naar de stick, maar gaat dan blijkbaar toch weer verder op de HD met hetzelfde resultaat. Vreemd, want met dezelfde BIOS-instelling heb ik destijds wel 12.04 LTS via usb erop gezet. Moet ik misschien een bestand op de stick aanpassen om te voorkómen dat de HD er aan te pas komt?

Offline Jordan

  • Lid
Re: Ubuntu verwijdert na fout upgrade
« Reactie #5 Gepost op: 2014/05/09, 18:01:51 »
Ubuntu 14.04 doet het weer, bedankt voor het antwoord

Re: Ubuntu verwijdert na fout upgrade
« Reactie #6 Gepost op: 2014/05/09, 19:51:36 »
Bij mij is het inmiddels ook voor mekaar. Het lag toch aan het opstarten en de BIOS. Met behulp van een instructievideo over deze BIOS kon ik een volledige boot vanaf de usb-stick doen waarna 14.04 fluitend installeerde. En die stick (dank voor de tip / verwijzing!) ga ik goed bewaren ...