Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Instaleren lukt niet  (gelezen 1099 keer)

Offline petekind

  • Lid
Instaleren lukt niet
« Gepost op: 2008/03/10, 13:38:05 »
Hoi

Ik heb sinds een paar dagen een nieuw bord met processor in mijn kast zitten, maar nu krijg ik met geen mogelijkheid linux meer geinstalleerd.
ook de live cd wil niet opstarten, halverwegen de opstart blijft hij hangen en doet dan verder helemaal niets meer.
soms krijg ik de melding dat hij alleen in lage resolutie kan werken en de optie om een videokaart te kiezen, maar welke ik ook kies hij gaat daarna niet verder.
Ik heb een Abit A-n68sv bord met een amd x2 4200 processor en 2 gig geheugen en een geintegreerde videokaart.nvidia geforce  7025/nforce 630a
Hoe kan ik dit probleem oplossen en linux installeren?
ik gebruik unbuntu 7.10 32 bit, heb het ook met de 64bit geprobeerd maar dat gaf het zelfde resultaat.

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen.

Instaleren lukt niet
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/10, 13:42:09 »
Probeer eens op te starten in safe graphics mode, of anders met de alternate cd? En de 32 bits-versie zorgt voor de minste problemen, tenzij je van plan bent meer dan 4 Gb aan werkgeheugen er in te stoppen :P
Op de chat te vinden als debiantux

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Instaleren lukt niet
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/10, 13:46:37 »

Offline petekind

  • Lid
Instaleren lukt niet
« Reactie #3 Gepost op: 2008/03/10, 19:35:51 »
Tot zxover bendankt voor de hulp.
Ik kom er via de veilige modus nu wel in en kan dan ook installeren, dat gaat nu allemaal wel, maar zodra de installatie is voltooid en ik hem opnieuw laat opstarten word ik geconfronteerd met de volgende foutmelding
grubloading read error

heb 3 verschillende HD's geprobeerd omdat ik dacht dat het aan de HD lag maar dat maakt geen enkel verschil ook niet tussen IDE of SATA.
Op een andere computer werkt het allemaal zonder enig probleem, behalve op dit bord wil het me nog niet lukken.
wie kan me hier nog bij helpen.

nick_999

  • Gast
Instaleren lukt niet
« Reactie #4 Gepost op: 2008/03/15, 12:38:27 »
Heb op mijn laptop een Acer Aspire 9300 hetzelfde probleem, zelfs in de Safe graphics mode kom ik er niet.  

De installatie loopt altijd vast bij het lopende balkje.  

Met de 7.04 had ik geen problemen om te installeren, maar deze cd heb ik niet meer.  Weet iemand waar ik deze nog kan downloaden?

Ik denk ook dat het van pc tot pc afhangt, want op m'n vaste PC loop het wel zonder problemen.  (AMD 2100, 500Gbhd sata enn msi moederbord)

Mvg

Nick

Hostpik1992

  • Gast
Instaleren lukt niet
« Reactie #5 Gepost op: 2008/03/15, 12:40:23 »
Misschien had je eerst de intel CD en zit er u een AMD processor in? Dan moet je even de AMD cd downloaden.

Offline Bertel

  • Lid
Instaleren lukt niet
« Reactie #6 Gepost op: 2008/03/15, 12:56:01 »
Nick_999 kijk hier eens:
http://cdimage.ubuntu.com/releases/


Wat is vrije software?

nick_999

  • Gast
Instaleren lukt niet
« Reactie #7 Gepost op: 2008/03/16, 10:52:31 »
Ik heb nu de 7.04 terug geinstalleerd, en alles draait weer naar behoren

Bedankt