Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: andere menubalk  (gelezen 466 keer)

Offline dickieb

  • Lid
andere menubalk
« Gepost op: 2016/01/31, 10:09:59 »
Beste forumleden,

Ik heb - ditmaal op mijn desktop - Linux Mint 17.2 Rosa opgewaardeerd via updatebeheer. Ik heb ook, na de tips van vorige week (overschakelen op een spiegelserver bij u in de buurt) de spiegelserver met het NL vlaggetje geselecteerd.

Alles werkt wel, maar er ging toch bij het installeren kennelijk iets mis, want ik heb nu een ander dan het normale beginscherm. Bovenaan staan in een grijze balk de woorden Toepassingen en Locaties en onderaan mis ik het Linux Mint symbool. Daar staat nu een symbooltje dat, als ik dat daar met het muispijltje op ga staan, de melding geeft: klik hier om alle vensters te verbergen en het bureaublad te tonen.




Offline dickieb

  • Lid
Re: andere menubalk
« Reactie #1 Gepost op: 2016/01/31, 10:34:31 »
Even een aanvulling op mijn eerdere bericht: na het herstarten van de computer kreeg ik eerst wel het gewone scherm, maar kort daarna de melding: Cinnamon is zojuist vastgelopen. Uw systeem draait nu in terugvalmodus. Wilt u Cinnamon herstarten? Het blokje NEE was groen omcirkeld.

Offline dickieb

  • Lid
Re: andere menubalk
« Reactie #2 Gepost op: 2016/02/14, 11:53:51 »
Ik heb het normale scherm weer terug, omdat Linux Mint 17.3 verwijderd en Linux Mint 17.2 weer geïnstalleerd is. Het probleem ontstond volgens de persoon die mij even geholpen heeft doordat Linux Mint 17.3 niet kon communiceren met de geluidskaart.

Over de geluidskaart heb ik nog een vraag, maar die heb ik onder de rubriek Hardware en drivers gesteld.