Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost]kan via thunderbird geen post versturen, wel ontvangen.  (gelezen 6059 keer)

Goede avond,

Thunderbird werkt eenzijdig. Ik kan wel post ontvangen maar niet verzenden. Hij staat ingesteld op pop3.versatel.nl (dit is juist) en poort 110 (of dit klopt weet ik niet; heb dit niet zelf ingesteld.)
Volgens tele2, mijn provider, komt dit omdat Thunderbird niet ondersteund wordt.
Ik schakel binnenkort over op Ziggo en zal daar wel hetzelfde probleem hebben. Men kon me niet vertellen wat ze buiten Outlook en Outlookexpress wel ondersteunen.

Ik gebruik vnl. gmail dus ik kan wel zonder, maar ik kan geen linken  versturen want dat gaat via Thunderbird.
Via contact op een internetadres kan ik ook niet reageren, want dat gaat ook via Thunderbird. Dan moet ik dus overschakelen naar xp, dus herstarten.

Heeft iemand hetzelfde probleem? Is er een mailprogramma dat wel ondersteund wordt?

Ik ben benieuwd.
Groeten.
« Laatst bewerkt op: 2013/08/01, 11:59:51 door Ron »
In hoeverre zijn wij computergebruikers mede verantwoordelijk voor (toekomstige) kernrampen.
Computer is interessant en indrukwekkend maar...http://www.hoedoe.nl/natuur-milieu/milieu/hoe-verklein-ik-mijn-mondiale-voetafdruk

Re: kan via thunderbird geen post versturen, wel ontvangen.
« Reactie #1 Gepost op: 2013/07/13, 18:02:39 »
Volgens tele2, mijn provider, komt dit omdat Thunderbird niet ondersteund wordt.
Bullshit.

maar ik kan geen linken  versturen want dat gaat via Thunderbird.
Wat bedoel je met linken?

Verder heb ik ook een lange tijd Thunderbird gebruikt (voor Gmail en Hotmail) en dat werkte perfect. Ik zal even een snelle zoek doen op de juiste poort voor jou.


EDIT: jep, 110 is correct: https://forum.tele2.nl/instellingen-and-installatie-193/help-waarom-werkt-pop3-smtp-versatel-niet-mobiel-17854/
Citaat
Server inkomend: pop3.versatel.nl (poort 110)
 Server uitgaand: smtp.versatel.nl (poort 25)

Moet ook wel, anders zou je geen mail kunnen ontvangen ;)

EDIT2:
Dit is wel een interessante link: https://forum.tele2.nl/instellingen-and-installatie-193/hulp-pleasssssse-14841/
Heb je een andere provider dan Tele2, de instellingen van die provider gebruiken. Is dit bij jou het geval?
« Laatst bewerkt op: 2013/07/13, 18:11:30 door Cheap Applications »
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Re: kan via thunderbird geen post versturen, wel ontvangen.
« Reactie #2 Gepost op: 2013/07/13, 18:39:56 »
hallo Cheap
met link bedoel ik misschien koppeling.
als je op  een internetpagina bent die je wilt versturen, kom je via "bestand" in koppeling versturen, en als je daarop klikt, verschijnt in mijn geval thunderbird.
In hoeverre zijn wij computergebruikers mede verantwoordelijk voor (toekomstige) kernrampen.
Computer is interessant en indrukwekkend maar...http://www.hoedoe.nl/natuur-milieu/milieu/hoe-verklein-ik-mijn-mondiale-voetafdruk

Re: kan via thunderbird geen post versturen, wel ontvangen.
« Reactie #3 Gepost op: 2013/07/13, 18:49:26 »
Een webadres dus, deze kun je (lijkt me) ook via Gmail versturen. Simpelweg in je adresbalk bovenin alle tekst selecteren en vervolgens rechts klik > kopiëren en daarna plakken in de gewenste mail met rechts klik > plakken.

Maar dat lost nog niet het probleem op wat je met Thunderbird hebt helaas.
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Re: OPGELOST. kan via thunderbird geen post versturen, wel ontvangen.
« Reactie #4 Gepost op: 2013/07/13, 18:57:40 »
Hoi Cheap, allereerst bedankt.
Bij SMTP stond mijn standaardadres zonder smtp. Dit ging niet anders. Je had maar 4 keuzes en kon zelf niet typen.
Ik heb nu gekozen voor " Google Mail-smtp-googlemail en het werkt.
Ik kan verzenden, ontvangen en koppelingen mailen.
Prettig week-end verder.
In hoeverre zijn wij computergebruikers mede verantwoordelijk voor (toekomstige) kernrampen.
Computer is interessant en indrukwekkend maar...http://www.hoedoe.nl/natuur-milieu/milieu/hoe-verklein-ik-mijn-mondiale-voetafdruk

Re: kan via thunderbird geen post versturen, wel ontvangen.
« Reactie #5 Gepost op: 2013/07/13, 20:09:16 »
Ja hoor, natuurlijk is het bullshit. Daarom hebben meer mensen het probleem... Zoek er maar eens op "tele2 thunderbird" en zie dat de TS niet de enige is met het probleem. Even nadenken voordat je "bullshit" roept. Thunderbird is toch 100% perfect ofzo?

Trouwens, @femke98: "alles" is wel erg breed. Heb je wel eens met Exchange gewerkt i.c.m. Thunderbird? Blijkbaar niet want anders had je geweten dat dat niet erg lekker werkt, als je het al werkend krijgt. Dus nee, Thunderbird ondersteunt niet "alles".
« Laatst bewerkt op: 2013/07/13, 21:06:24 door Vistaus »

Offline petervs

  • Lid
Re: kan via thunderbird geen post versturen, wel ontvangen.
« Reactie #6 Gepost op: 2013/07/13, 21:06:19 »
Ik heb het ook gehad bij mijn provider, dat verzenden niet wilde lukken. Het had hiermee te maken:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Simple_Mail_Transfer_Protocol#Spam_en_de_veiligheid_van_SMTP
Via webmail lukte het wel, en ook nog wel via het eigen netwerk van de provider,maar in een andere situatie zoals op vakantie dus niet.
Ubuntu MATE 16.04

Re: kan via thunderbird geen post versturen, wel ontvangen.
« Reactie #7 Gepost op: 2013/07/13, 21:08:31 »
@femke98: Mijn provider ondersteunt me keurig bij Linux. Solcon. En XS4All ook. Dat jou provider UPC niet helpt, dat weet ik uit ervaring. Maar daar gaan we dit topic niet aan wijden.
Tele2 ondersteunt trouwens wel Linux in hun gebruiksaanwijzingen dus dan zullen ze ook eindondersteuning moeten bieden via de telefoon.

Anyway: ik hoef geen oplossing te geven want die heb jij al gegeven, femke.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: kan via thunderbird geen post versturen, wel ontvangen.
« Reactie #8 Gepost op: 2013/07/13, 21:33:23 »
Mijn provider (Zeelandnet) weet soms een vraag niet te beantwoorden (volgens zeggen), maar komen er later wel op terug, tenslotte lopen de servers van de meeste providers ook op Linux en/of BSD.
Niet ondersteunen betekend dus eigenlijk, dat degene aan de telefoon het niet weet.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline DeBaas

  • Lid
Re: kan via thunderbird geen post versturen, wel ontvangen.
« Reactie #9 Gepost op: 2013/07/14, 00:58:30 »
Sinds gister mijn zonnet (> versatel > tele2) accounts verwijderd, nog een laatste mailtje verstuurd om aan te geven dat ik zonder kan.
Werkte al een paar jaar via Ziggo zonder problemen met Thunderbird onder Win en Lux.
Dus ja Thunderbird doet alles (behalve Microsoft Hot/Live/Outlook/Exchange propriarity)
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Offline Wout55

  • Lid
Re: kan via thunderbird geen post versturen, wel ontvangen.
« Reactie #10 Gepost op: 2013/07/14, 08:02:15 »
Sinds gister mijn zonnet (> versatel > tele2) accounts verwijderd, nog een laatste mailtje verstuurd om aan te geven dat ik zonder kan.
Werkte al een paar jaar via Ziggo zonder problemen met Thunderbird onder Win en Lux.
Dus ja Thunderbird doet alles (behalve Microsoft Hot/Live/Outlook/Exchange propriarity)
Dat laatste valt ook nog wel mee. Ik heb in mijn Thunderbird zowel Outlook, Live(nu exit), Hotmail als Exchange mailservers gekoppeld. Exchange was wel een hoofdpijndossier al loopt de mail nu perfect (de laatste tijd via een plugin). De agenda werkt alleen via Davmail en dat loopt nog niet lekker (gemiste afspraken en zo). We komen er wel al gebruik ik noodgedwongen voor de agenda mijn Android agenda (die doet het dan weer wel).  Het fijne van Thunderbird is dat ik ongeacht op welk OS ik werk ik dezelfde mailomgeving heb.

Re: kan via thunderbird geen post versturen, wel ontvangen.
« Reactie #11 Gepost op: 2013/07/14, 11:37:23 »
Het fijne van Opera Mail is dat ik ongeacht op welk OS ik werk ik dezelfde mailomgeving heb.
Thunderbird vind ik veel te uitgebreid en de interface vind ik niet zo heel erg fijn om mee te werken.

@femke98: Op mezelf? Wij hebben Solcon en ik noemde ook XS4All en Tele2, welke we dus niet hebben. Dat is toch niet op mezelf betrekken? En Ron dan? Die vertelt toch ook hoe zijn provider met Linux-vragen omgaat?
« Laatst bewerkt op: 2013/07/14, 11:44:03 door Vistaus »

Offline vanadium

  • Lid
Re: kan via thunderbird geen post versturen, wel ontvangen.
« Reactie #12 Gepost op: 2013/07/14, 13:01:09 »
smtp is een standaard protocol. Derhalve zou je met elke client die het protocol ondersteunt, moeten kunnen werken. Het komt erop aan de juiste instellingen te krijgen van je provider. Naast server en poort kan het zijn dat de smtp server ook een beveiligde connectie en/of een paswoord vereist. Kijk maar eens in Thunderbird, onde "Account settings", "Outgoing Server". Klik rechts de naam van de server om te versturen (smtp.versatel.nl) in dit geval, dan "Edit". Poort 25 is de standaard poort bij een niet beveiligde connectie. "Connection security" zal dus wellicht "none" zijn. 

OPGELOST Re: kan via thunderbird geen post versturen, wel ontvangen.
« Reactie #13 Gepost op: 2013/08/01, 10:56:02 »
was de post vergeten. heb de provider gebeld; er bleek een instelling verkeerd en alles werkt weer naar behoren.
allen bedankt.
In hoeverre zijn wij computergebruikers mede verantwoordelijk voor (toekomstige) kernrampen.
Computer is interessant en indrukwekkend maar...http://www.hoedoe.nl/natuur-milieu/milieu/hoe-verklein-ik-mijn-mondiale-voetafdruk

Offline Nollie

  • Lid
Re: OPGELOST Re: kan via thunderbird geen post versturen, wel ontvangen.
« Reactie #14 Gepost op: 2013/08/01, 13:22:55 »
was de post vergeten. heb de provider gebeld; er bleek een instelling verkeerd en alles werkt weer naar behoren.
allen bedankt.

Instelling bij jou of bij hun ? Kun je iets meer vertellen ?

Ik heb hetzelfde; kan m'n mail wel ontvangen, maar niet versturen. Werk met Evolution. Provider is canaldigitaal
Ubuntu 18.10 en Win10 op Intel Core i5-3350P, 3,8 Gb Ram.

Re: [Opgelost]kan via thunderbird geen post versturen, wel ontvangen.
« Reactie #15 Gepost op: 2013/08/02, 23:24:14 »
@Nollie, ik weet de fout niet meer precies. Het was in ieder geval een domme fout. Hopelijk vind je er zelf iets op want ik ben een dummie en kan je helaas niet verder helpen.
Verder allen bedankt.
In hoeverre zijn wij computergebruikers mede verantwoordelijk voor (toekomstige) kernrampen.
Computer is interessant en indrukwekkend maar...http://www.hoedoe.nl/natuur-milieu/milieu/hoe-verklein-ik-mijn-mondiale-voetafdruk